آموزش ساخت کانال پلی یورتان با کارشناسان الموت تهویه

کد خبر: 1202120
آموزش ساخت کانال پلی یورتان با کارشناسان الموت تهویه

آموزش ساخت کانال پلی یورتان به دلیل گستردگی مصارف هر یک از این سازه ها مورد توجه قرار گرفته است. شما می توانید با بررسی دقیق این اطلاعات در خصوص ویژگی های کاربردی هر یک از این سازه ها اطلاعات جامعی به دست آورید. هر یک از این کانال ها در سال های اخیر برای مصارف مختلف صنعتی، ساختمانی و... مورد استفاده قرار گرفته اند. در ساختار هر یک از اجزا و قطعات به خصوصی استفاده می کنند که کیفیت و کارایی این اقلام را به طرز قابل توجهی افزایش می دهند. در ادامه به بررسی هر یک از این سازه های پر طرفدار می پردازیم.

 

کاربردهای انواع کانال پلی اورتان

پیش از آن که به آموزش ساخت کانال پلی یورتان بپردازیم، بهتر است ببینیم برای چه مصارفی خرید و فروش می شوند. برخی از مهمترین کاربردهای صنعتی این اقلام را در زیر مشاهده می کنید:

  1. این اقلام در صنایع نفت و گاز به میزان بالایی به کار برده می شوند. 
  2. استفاده از آن ها در پالایشگاه های پتروشیمی نیز بسیار بالا است. 
  3. استفاده از آن ها در صنایع برودتی، سردخانه ها و... نیز رایج شده است. 
  4. انواع کانال پلی اورتان برای ایزولاسیون مرغداری ها نیز به کار می روند و در بخش های مربوط به پرورش دام و طیور نیز مورد استفاده قرار می گیرند. 
  5. استفاده از آن ها در صنعت حمل و نقل نیز رو به افزایش است. این روزها از این سازه ها برای ساخت انواع کشتی ها، هواپیماها و خودروهای لوکس و مدرن استفاده می کنند. 
  6. در بخش کشاورزی نیز از این کانال ها استفاده می شود، در ساخت گلخانه های رشد قارچ استفاده از این کانال ها الزامی است. 
  7. هر یک از آن ها برای عایق کردن مخازن صنعتی و لوله های مربوط به آن ها نیز به کار می روند. 

مراحل آماده سازی کانال پیش عایق پلی یورتان

آموزش نصب کانال پلی یورتان شامل مراحل اولیه برای آماده سازی این محصولات نیز می شود. در این مراحل کلیه استانداردهای صنعتی به منظور بهبود کیفیت این کانال ها مورد توجه قرار می گیرند و هر یک از آن ها به درستی رعایت می شوند. در ادامه مراحل اجرای این فرایند تخصصی را به صورت کامل بررسی می کنیم:

مرحله طراحی کانال

در ابتدای کار طرح کلی کانال بر روی پنل های اولیه ایجاد می شود. در این خصوص باید از ابزارهایی مانند نوار تفلون برای علامت گذاری بر روی پانل استفاده شود. به این ترتیب فرایند طراحی با دقت عمل بیشتری همراه می شود. در نظر گرفتن اندازه ها و ابعاد دقیق برای ساخت و احداث درست و اصولی این کانال ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این خصوص باید به برش های عرضی انجام شده بر روی این سازه ها نیز توجه داشته باشید. در نظر گرفتن شیوه مناسب طراحی در مرحله اولیه کار یکی از اصول اولیه برای راه اندازی این اقلام صنعتی است.

برش کانال های پلی یورتان

در مرحله بعد از آموزش ساخت کانال پلی یورتان نوبت به برش این سازه ها می رسد. در این جا باید لبه های کار را به دقت علامت گذاری کرده و از برش های 45 درجه ای استفاده کنید. شما می توانید برای بهتر تا شدن کانال از برش های V شکل نیز استفاده کنید. این روش برش زدن به شما در اتصال ساده تر این سازه ها کمک می کند. برای راحت شدن کار در مراحل چسب زدن و اتصال کانال ها نیز این روش های برش زنی مورد توجه قرار می گیرند.

18

مرحله چسب زدن

یکی از مراحل مهم در احداث و آموزش نصب کانال پلی یورتان، بخش چسب زدن آن ها است که با استفاده از بهترین متریال صنعتی انجام می شود. در این مرحله باید از چسب ها به عنوان ماده نگهدارنده استفاده شود. برای این منظور باید از چسب هایی یکنواخت با غلظت مناسب استفاده کنید. در این راستا پیش از استفاده از چسب، ظرف آن را به خوبی تکان دهید تا غلظت آن در همه بخش های یکسان شود. شما باید شیارهای V شکل را به خوبی تمیز کنید و سپس از چسب برای اتصال این بخش ها استفاده به عمل آورید. در این زمینه دستگاه ها و ابزارهای مختلفی به کار برده می شوند و فرایند چسب کاری را ساده تر می کنند.

در آموزش نصب کانال پیش عایق پلی یورتان به استفاده اصولی از دستگاه های چسب زنی مانند تفنگ های چسب، ابزارهای پخش کننده بادی چسب و... پرداخته می شود. این فرایند در بازه زمانی مشخصی انجام می گیرد. پس از استفاده از چسب، 10 الی 20 دقیقه بعد، چسب سازه مورد نظر خشک می شود.

تا کردن و درزگیری سازه

پس از چسب زدن نوبت به تا کردن بخش های علامت گذاری شده سازه پلی یورتان می رسد. در این مرحله باید به لبه های کار توجه داشته باشید. سپس باید نوارهای آلومینیومی را در محل های مورد نظر بر روی سازه الصاق کنید. در این زمینه درزگیری کار نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در راستای درزگیری بهتر سازه های پلی یورتان از چسب های سیلیکونی استفاده می شود.

با استفاده از این چسب ها از نشتی هر گونه رطوبت، صدا و... جلوگیری می شود. با استفاده از چسب ها آلودگی های ایجاد شده نیز به حداقل می رسند. برای استفاده از آن ها لازم است که چسب را بر روی همه بخش های سطوح پخش کنید.

نصب کانال و اجرای فلنچ ها

در فرایند کانال کشی پلی یورتان در محل های مربوطه از انواع پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود. در آموزش ساخت و راه اندازی کانال پیش عایق پلی اورتان به این مرحله تخصصی توجه بیشتر می شود. در صورتی که این مرحله به صورت اصولی انجام شود، بی شک پشتیبانی از سازه ها نیز با کیفیت بیشتری همراه می شود. در این خصوص باید به فشار سیستم مورد نظر نیز توجه داشته باشید. همچنین ابعاد و اندازه سازه های مورد استفاده برای اجرای دقیق تر فلنچ ها در محل نصب این اقلام را مورد بررسی قرار دهید.

19

چرا از کانال پیش عایق پلی اورتان استفاده کنیم؟

تا به این جا آموزش های ساخت و نصب کانال پیش عایق پلی یورتان را به صورت خلاصه ارائه کردیم. حال برخی از مهمترین دلایلی که استفاده از این سازه ها را در سال های اخیر افزایش داده اند، بررسی می کنیم:

  1. در وهله اول ظاهر متناسب و زیبای این اقلام مورد توجه قرار می گیرد.
  2. سازگاری این سازه ها با محیط زیست نیز بر میزان مصارف آن ها می افزاید.
  3. این کانال ها با بسیاری از تاسیسات امروزی همخوانی دارند.
  4. وزن هر یک از آن ها بسیار سبک است و این مسئله دوام آن ها را در محل های نصب افزایش می دهد.
  5. کانال کشی های مربوط به این سازه ها در زمان بسیار کوتاهی تکمیل می شوند.

جمع بندی

در این مطلب از الموت تهویه در رابطه با کانال کشی پلی یورتان و ساخت اولیه این سازه ها اطلاعاتی را بررسی کردیم. روش نصب و راه اندازی هر یک از این کانال ها بسیار ساده است. این مسئله سبب افزایش میزان کاربری آن ها در ساختمان های امروزی شده است. شما می توانید با مطالعه دقیق این مطلب آموزشی در خصوص اجرای هر چه دقیق تر این محصولات اطلاعات مفیدی به دست آورید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد