آیا روکش لمینت دندان به راحتی می ریزد؟ + مشاوره رایگان

کد خبر: 1196401
آیا روکش لمینت دندان به راحتی می ریزد؟ + مشاوره رایگان

 

 

لمینت دندان یکی از روش های ترمیمی و زیبایی دندان است که آن را با نام ونیر نیز می شناسند. در صورتی که افراد احساس کنند زیبایی دندان های آن ها مشکل دارد می توانند از این روش استفاده کنند. اما این روش عوارضی مانند خراب شدن لمینت دندان را پس از مدتی نشان می دهد. عوارضی مانند افتادن لمینت، شکستگی و... . در صورت خراب شدن لمینت دندان باید به سرعت برای تعویض آن اقدام کرد. چرا که لمینت امکان ترمیم ندارد.

 

 

 

لمینت دندان چیست؟

 

یکی از روش های زیبایی دندان استفاده از لمینت است که در آن قطعات قالبگیری شده لمینت به کمک چسب و نور مخصوص روی دندان ها قرار می گیرد. در واقع لمینت مانند روکش دندان است. مقاومت بالای این روکش ها و نیز کیفیت بالا و ظاهر زیبای آن از مهمترین مزیت هایی است که افراد را برای استفاده از این روش ترغیب می کند.

جنس لمینت عمدتا پرسلن یا کامپوزیت رزین است. که بسته به برند و جنس آن هزینه لمینت افزایش پیدا می کند. استفاده از لمینت به طور کلی دارای مزیت های زیادی است از جمله اینکه:

ماندگاری و عمر بالایی دارد

در برابر لک و رنگ مواد غذایی در طولانی مدت مقاوم است

شکل ظاهری آن به دندان های طبیعی نزدیک است

این روش کم تهاجم است و فقط نمای ظاهری دندان ها برای قرار گرفتن این روکش ها کمی خراش داده می شود

اصلاح طرح لبخند را به همراه دارد

 

نکته مهم اینکه در صورت خراب شدن لمینت دندان امکان ترمیم آن وجود ندارد. از همین رو به ناچار باید برای تعویض لمینت اقدام کرد. کلینیک آرکا از جمله کلینیک های دندانپزشکی باسابقه در تهران است که شما می توانید برای ترمیم کامپوزیت، تعویض لمینت و سایر خدمات دندانپزشکی مراجعه کنید.

 

دلایل ریزش لمینت دندان چه چیزی است؟

 

ریختن روکش لمینت دندان یکی از عوارضی است که برخی افراد بنا به دلایل مختلفی به آن دچار می شوند. از مهمترین دلایل ریزش لمینت می توان موارد زیر را برشمرد:

فرسودگی لمینت ها: در صورتی که سالها از قرار دادن لمینت دندان ها گذشته باشد فرسودگی و کهنه شدن لمینت ها می تواند باعث افتادن یا شکستگی آن شود. اگر چه لمینت از کیفیت بالایی برخوردار است با این وجود این روش دائمی نیست و پس از چند سال نیاز به تعویض دارد. از بین رفتن چسب لمینت عاملی است که می تواند باعث ریزش لمینت شود.

 

9

 

نصب غیر استاندارد لمینت: یکی دیگر از عوامل ریزش لمینت را می توان عدم نصب درست لمینت ها روی دندان دانست که پس از مدتی منجر به افتاد لمینت ها می شود. از مهمترین ویژگی های لمینت مقاومت بالا و ماندگاری زیاد آن است. به شرط اینکه لمینت از مواد باکیفیت و نصب آن با دقت و بر اساس استانداردهای لازم صورت گرفته باشد. از همین رو با توجه به هزینه های بالای این روش پیشنهاد می شود حتما به متخصص با تجربه برای لمینت مراجعه کنید.

پوسیدگی و خرابی دندان ها: از دیگر عوامل ریزش لمینت پوسیدگی دندان ها است که اگر قبل از انجام لمینت به آن رسیدگی نشده باشد به روز زمان پس از انجام لمینت پیشرفت می کند و خرابی دندان را تشدید می کند.

عدم رعایت نکات مراقبتی لمینت: بسیاری از افراد تصور می کنند لمینت دندان نیاز به مراقبت ندارد. این تصور غلط است. همانطور که فرد از دندان های طبیعی خود نگهداری می کند باید مراقبت از لمینت را نیز در اولویت قرار دهد . در این صورت علاوه بر ماندگاری لمینت سلامت دندان های طبیعی نیز حفظ می شود.  

 

در صورت آسیب دیدن روکش یا افتادن آنها چه باید کرد؟

 

افتادن لمینت یا آسیب به روکش امری اجتناب ناپذیر است و ممکن است برای هر کسی رخ دهد. در این صورت باید به سرعت روکش یا لمینت را در ظرفی در بسته نگهداری و به دندانپزشک خود مراجعه کنید. در صورت سالم بودن لمینت یا روکش دندانپزشک اقدام به نصب مجدد آن روی دندان شما می کند. اما در صورت  خراب شدن لمینت دندان یا روکش ناچار به تعویض آن هستید.

 

 

 

درمان روکش لمینت دندان آسیب دیده

 

در صورتی که افراد در دندان های خود دچار آسیب شوند استفاده از روکش لمینت یکی از بهترین گزینه هاست. دندان پزشک در این شرایط از روش های زیر استفاده می کند:

استفاده از لایه ای نازک لمینت یا ونیر برای محکم کردن دندان و تقویت دندان ترک خورده

استفاده از بریج و روکش برای دندان هایی که آسیب جدی به تاج آن وارد شده

درمان پوسیدگی دندان و در صورت نیاز عصب کشی ریشه و پس از آن ترمیم دندان با لمینت

 

10

 

سوالات متداول

 

مهمترین عوارض لمینت چیست؟

هزینه بالا، عدم امکان ترمیم لمینت، ایجاد حساسیت دمایی دندان ها، امکان بروز پوسیدگی دندان و نیز برگشت ناپذیر بودن این روش از جمله معایب و عوارض ناخوشایند است.

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای لمینت نیستند؟

مبتلایان به دندان قروچه، بیماران دارای لثه فعال ناسالم، کسانی که به دلیل پوسیدگی دندان های ضعیفی دارند، کسانی که ضعف مینای دندان دارند به طور کلی انجام لمینت برای آن ها موفقیت آمیز نیست و در کوتاه مدت دچار مشکلات عدیده ای مانند خراب شدن لمینت دندان می شوند.

 

میزان ماندگاری و دوام لمینت چقدر است؟

در صورتی که لمینت توسط دندانپزشک متبحر و با تجربه و نیز با مواد با کیفیت انجام شده باشد می توان گفت به طور میانگین 7 تا 15 سال ماندگاری خواهد داشت. البته دوام لمینت به رعایت توصیه های مراقبتی و نیز رعایت بهداشت دهان و دندان ارتباط دارد.

 

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

به طور کلی استفاده از لمینت روشی پر هزینه به شمار می آید. اما به طور کلی می توان گفت جنس و برند لمینت، دستمزد و تخصص دندان پزشک و نیز خدمات درمانی جانبی از جمله مواردی است که در هزینه نهایی لمینت تاثیر دارد.

 

آیا انجام لمینت با درد همراه است؟

خیر. این روش بنا به تشخیص دندانپزشک با انجام بی حسی موضعی صورت می گیرد. البته به دلیل تراش مینای دندان تا حدی دندان ها حساس به سرما و گرما می شود اما این موضوع دائمی نیست و پس از مدتی رفع می شود.

 

آیا می توان برای انجام لمینت به کلینیک آرکا مراجعه کرد؟

بله، در این کلینیک در کنار خدمات دندانپزشکی بیماران و مراجعان می توانند قبل از هر گونه هزینه ای از مشاوره رایگان استفاده کنند. 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد