معرفی فونیکس اف ایکس

کد خبر: 1194536
معرفی فونیکس اف ایکس

فونیکس FX توانست درمدت کوتاهی چشم و چراغ همه جوان ها شود. زیرا طراحی بدنه آن کاملا جوان پسند و خاص می باشد و به همین دلیل فروش خوبی دارد.

بعد از مدت ها که بازار ایران از ترند روز طراحی و مدل های جدید دور مانده بود، بالاخره با همکاری مدیران خودرو و شرکت چری از این کسالت رها شد.در تمام این مدت تشنگی بازار نسبت به خودرو جدید کاملا حس می شد.

فونیکس FX توانست درمدت کوتاهی چشم و چراغ همه جوان ها شود. زیرا طراحی بدنه آن کاملا جوان پسند و خاص می باشد و به همین دلیل فروش خوبی دارد. برای اطلاع از شرایط فروش و مشخصات خودروی فونیکس اف ایکس کلیک کنید.

این خودرو با استفاده از تکنولوژی به یکی از مدرن ترین سیستم ها مجهز شده و آماده خدمت رسانی می باشد.

معرفی فونیکس FX

فونیکس FX اولین زیر برند اومودا چری به حساب می آید که چهره ای کاملا متفاوت نسبت به تمامی محصولات قبلی شرکت در سال 2021 دارد.این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو و در سال 2021 به نمایش درآمد.

هدف از طراحی فونیکس FX جذب مخاطب جوان و البته حرکت در مسیر مد بود.این خودرو ظاهری اسپرت دارد و می تواند در سطح جهانی با خودروهای هم رده خود رقابت کند.

قیمت فونیکس FX در سطح جهانی حدود 14000 دلار می باشد.

بررسی طراحی ظاهری فونیکس FX

یکی از دلایل اصلی استقبال جهانی از این خودرو طراحی بدنه آن است.در طراحی ظاهری فونیکس FX از المان های جسورانه و البته زیبا استفاده شده است تا جوان پسند به نظر برسد.

درواقع می توان این موضوع را بیان کرد که از طراحی زیبای چهره این خودرو به عنوان الگو در دیگر کراس اوورهای اسپرت چری استفاده شده است.

بنا به گفته طراحان شرکت چری خودرو فونیکس FX علاوه بر زیبایی، طراحی کاربردی هم دارد.

در نمای جانبی این خودرو از خطوط بسیار صاف استفاده شده است.این خطوط را می توان یک بازی هوشمند بین نور و سایه دانست.از دیگر المان های طراحی بدنه این خودرو می توان به خطوط تیز، سقف شناور، قوس چرخ های عریض اشاره کرد.

از المان های اسپرت این خودرو هم می توان به رینگ های اسپورت و نوارهای روی درها اشاره کرد، همین المان ها باعث جوان پسند شدن این خودرو شده است.

در بررسی نمای دماغه خودرو اولین المانی که به چشم می آید، جلو پنجره بزرگ و بدون حاشیه می باشد که با چراغ های جلو تقسیم شده است.نوار کرومی این دو قسمت را به هم متصل کرده است و در بین اینها یک لوگوی بزرگ وجود دارد( در ایران از لوگوی برند فونیکس استفاده شده است.)

در نمای عقب خودرو از طراحی تیز 7 شکل استفاده شده است.چراغ های LED و خطوط نمای جانبی که به نمای عقب متصل شده اند باعث جذابیت این خودرو شده است.خروجی های اگزوز در دو طرف دیفیوزر فونیکس FX قرار دارند والبته فیک هستند.با دیدن این خودرو به یاد مدل های NX برند لکسوس می افتید.

فاصله محوری این خودرو متوسط می باشد و به همین دلیل نباید انتظار کابین جادار از این محصول مدیران خودرو را داشته باشید.سرنشینان با قد حدودی 180 سانتی می توانند با محدودیت کم روی صندلی های عقب خودرو بنشینند. لازم به ذکر است که افراد بلند قد از لحاظ فضای سر و همچنین زانوها در محدودیت قرار می گیرند.

فونیکس اف ایکس

بررسی فضای کابین فونیکس FX

در داخل کابین از صفحه نمایش دوگانه 12.3 اینچ استفاده شده است.سیستم مولتی مدیا این خودرو به Huawei Hicar و Apple Carplay و Baidu Carlife مجهز می باشد.دکمه های روی فرمان می توانند منوی سمت چپ را کنترل کنند.

غربیلک فرمان با شکل D-CUT و البته طراحی جدید در دسترس راننده ها قرار گرفته است.کنسول مرکزی و داشبورد دکمه فیزیکی زیادی ندارد و به همین دلیل کاربرپسند تر می باشد. فضای داخل خودرو به قول گفتنی تروتمیزتر می باشد.

طراحان چینی از طرح های جدید رودری، شکل های جدید صندلی، و همچنین رنگ های جدید برای لوازم و ادوات داخلی کابین استفاده کرده اند.ترکیب چرم با کیفیت و پلاستیک های نرم را می توانید در بخش های مختلف کابین داشبورد این کراس اوور جذاب مشاهده کنید.

بررسی آپشن های رفاهی و ایمنی کراس اوور فونیکس FX

کراس اوور فونیکس اف ایکس از لیست کامل آپشن های ایمنی و رفاهی بهره برده است.در این قسمت قصد داریم مهم ترین انها را برای شما بیان کنیم:

  • کنترل صوتی خودرو
  • دوربین 360 درجه
  • مجموعه کامل کمکی راننده ADAS (ترمز اضطراری، کمک حرکت بین خطوط، کروز کنترل، کمکی تغییر خطوط، نظارت بر نقاط کور، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار ترافیک عقب، سنسورهای پارک عقب)
  • 6 عدد کیسه هوا
  • سانروف
  • سیستم نور محیطی 64 رنگ
  • شارژ بی سیم تلفن
  • سیستم تصفیه هوا
  • سیستم تشخیص هوشیاری راننده
  • سیستم صوتی با بلندگوهای برند Sony
  • تهویه اتوماتیک 2 کاناله
  • صفحه آمپر دیجیتالی
  • آینه های کناری تاشونده برقی
  • تنظیمات برقی و گرمکن برای صندلی های جلو
  • سیستم کنترل کشش یا هرزگردی
  • سنسور نور باران
  • شارژر وایرلس
  • دیلایت
  • اتولایت

بررسی مشخصات فنی فونیکس FX

شرکت سازنده برای قسمت فنی این خودرو سنگ تمام گذاشته است.چرا که 2 مدل از این خودرو را وارد بازار ایران کرده است.

فونیکس FX در رده ابعادی C متوسط قرار می گیرد.کلاس بدنه این خودرو کراس اوور کوپه محسوب می شود.ابعاد این خودرو به شرح زیر می باشد:

طول : 4400 میلی متر

عرض: 1830 میلی متر

ارتفاع: 1585 میلی متر

فاصله محوری فونکیس FX 2630 میلی متر بوده و از نظر ابعاد مشابه با تویوتا CHR می باشد.

در مدل اول موتور فونیکس FX 1.6 لیتری و از نوع TGDI می باشد.البته از این نوع موتور در فونیکس تیگو 8 پرو هم استفاده شده است.توان تولید این موتور 197 اسب بخار می باشد و نیرویی معادل 290 نیوتن متر گشتاور آزاد می کند.

انتقال دهنده این توان تولیدی یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 2 کلاچه می باشد که توان را به محور جلو منتقل می کند.

در مدل دوم فونیکس FX از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ MPi استفاده شده است. از این پیشرانه در تیگو 7 پرو هم استفاده شده بود. لازم به ذکر است که این موتور سازگاری بهتری با بنزین ایرانی دارد.

توان تولید موتور مذکور 157 اسب بخار می باشد و گشتاور آزاد شده از ان معادل با 230 نیوتن متر می باشد.گیربکس این خودرو 9 سرعته بوده و وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو را دارد.

بررسی رانندگی Fownix FX

برای رانندگی بهتر در نوع اول از یک سیستم تعلیق به نام مک فرسون در جلوی خودرو استفاده شده است.همچنین از سیستم تعلیق مستقل چند لینکی برای عقب خودرو استفاده کرده اند تا تجربه رانندگی خیلی بهتر از گذشته عمل کند.

در نوع دوم از سیستم تعلیق عقب تورشن بیم استفاده شده است.

عکس العمل پیشرانه خودرو و شتاب خودرو بسیار مطابق با نسبت فشار بر روی پدال گاز می باشد.

لازم به ذکر است که سیستم گیربکس و تعویض دنده این خودرو جای کار دارد.

سیستم ترمز خودرو عملکرد بدون نقصی را به نمایش می گذارد و البته این موضوع به دلیل استفاده از سیستم ADAS می باشد.

فونیکس FX

رقبای فونیکس FX در بازار

همان طور که قبل تر اشاره شد، این خودرو جزو خودروهای کوپه و کراس اوور به حساب می آید و از این جهت رقیب خودرو دیگنیتی به شمار می رود.شرایط فروش فونیکس fx هم تقریبا شبیه به خودروهای هم رده خود می باشد.

در مقایسه فونیکس FX و دیگنیتی پرایم می توان به راحتی فونیکس fx را به عنوان برنده این رقابت معرفی کرد.

در رقابت بین دیگنیتی پرستیژ و فونیکس FX، انتخاب خیلی سخت تر می شود زیرا رقابت کاملا حرفه ای می شود. دیگنیتی پرستیژ به دلیل بهره بردن از پیشرانه قدرتمندتر در این مورد برتری پیدا می کند اما اومودا 5 با داشتن امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر و قدرتمند تر در این قسمت برنده مسابقه می شود.

در رقابت بین چانگان یونی تی و فونیکس FX، انتخاب به شدت پیچیده می شود چانگان یونی تی یک کراس اوور است که در سال 2020 در نمایشگاه ژنو رونمایی شده است و مثل فونیکس طراحی جوان پسندی دارد.این کراس آوور دقیقا مشخصات فنی شبیه به فونیکس دارد اما قیمت عرضه آن بیشتر می باشد.لازم به ذکر است که چند وقتی است زمزمه های ورود این خودرو به بازار کشورمان به گوش می رسد.

جیلی بویوئه کراس اوور بعدی است که قصد رقابت با فونیکس FX را دارد. این خودرو از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به فونیکس می باشد. فونیکس با داشتن قابلیت های رفاهی و امنیتی بیشتر در این تورنومنت گوی سبقت را از جیلی می رباید.درمورد جیلی باید این نکته را بیان کرد که از پلت فرم CMA در طراحی آن استفاده شده است. این پلتفرم دقیقا همان پلتفرمی است که ولوو از آن برای طراحی خودروهای خود استفاده می کند.

نتیجه گیری

در نهایت می توان فونیکس FX را یکی از ایمن ترین کراس اوورهای موجود در بازار ایران معرفی کرد. این خودرو با داشتن آپشن های رفاهی و امنیتی مثل دوربین 360 درجه، سیستم جلوگیری از برخورد با خودرو جلویی، حفظ خودرو بین خطوط، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم حرکت اتوماتیک در ترافیک با حفظ فاصله و... توانسته است جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کند.

از لحاظ طراحی ظاهری واقعا توانسته است دل جوان های این مرزو بوم را ببرد و به همین دلیل یک خودرو جوان پسند به شمار می رود.

از نظر فنی می توان این خودرو را جزو یکی از بهترین خودروهای کراس آوور ارزان قیمت ایران به شمار آورد اما شرکت سازنده می توانست از لحاظ فنی، این خودرو را قدرتمندتر بسازد.شاید هدف شرکت سازنده، بازار متوسط جامعه بوده است.

گفتن این نکته حائز اهمیت است که نمی توان این خودرو را به عنوان یک خودرو لوکس کراس آوور به حساب آورد و فونیکس حرفی برای گفتن در این میدان ندارد.

 نمایندگی 777 افتخاردارد از ابتدا تا پایان خرید و بعد از آن با انجام خدمات مطلوب پس از فروش همسفری متمایز و مطمین در خدمت خانواده های محترم ایرانی از سراسر کشور باشد.

و از شما عزیزان دعوت میکند برای آشنایی بیشتر با محصولات و شرایط فروش مدیران خودرو 777 به سایت www.mvmchery.com مراجعه بفرمایید.

شعبه تهران :                سعادت آباد: 02148000781

شعبه کرج :                   مهرشهر: 02634058800                عظیمیه: 02634057700

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها