چرا ورق گالوانیزه را فرم می‌دهند؟ انواع فرمینگ ورق گالوانیزه

کد خبر: 1180726
چرا ورق گالوانیزه را فرم می‌دهند؟ انواع فرمینگ ورق گالوانیزه

از آنجا که ورق‌های گالوانیزه بسیار سبک هستند به راحتی می‌توان آنها را در هر جایی نصب کرد، ولی مهمترین عیب‌شان این است که استحکام کافی ندارند. به همین دلیل برای افزایش استحکام ورق گالوانیزه آن را به وسیله‌ی دستگاه‌های خاص به شکل‌های مختلفی فرم می‌دهند تا کاربردی‌تر شوند. پس علت فرمینگ ورق گالوانیزه افزایش استحکام آن است، البته علاوه بر استحکام با فرمینگ ورق گالوانیزه ظاهر آن هم زیباتر می‌شود.

موارد استفاده از ورق گالوانیزه فرم داده شده

از آنجا که سطح ورق گالوانیزه توسط فلز روی پوشش داده شده است، در برابر خوردگی مقاوم است و طول عمر طولانی دارد، به همین دلیل پس از فرمینگ، از این ورق به طور گسترده‌‌ای برای سقف ساختمان‌های صنعتی، تجاری، مسکونی و کشاورزی استفاده میشود.

کاربردهای گسترده آن شامل خانه‌های موقت، گاراژها، گلخانه‌ها، انبارها، اصطبل‌ها، سوله‌ها، ساختمان کارخانه‌ها و ساختمان‌های تجاری است.

مزایای ورق‌های گالوانیزه فرم داده شده

1. استحکام و دوام بیشتر

گالوانیزه کردن ورق باعث افزایش دوام آن می‌شود و می‌تواند در شرایط آب و هوایی نامناسب مقاومت کند. عمر طولانی و استحکام زیاد، مهمترین دلایل محبوبیت این ورق‌ها در بین سرمایه گذاران است.

 

2. اقتصادی بودن

ورق گالوانیزه فرم داده شده به خودی خود مقرون به صرفه‌‌‌‌تر از مصالح سنتی است. علاوه بر‌‌این سبک وزن است که نصب آن را آسان و سریع می‌کند. همچنین، بادوام و قابل بازیافت است و نیاز به نگهداری کمتری دارد. همه ‌‌این عوامل ورق‌های گالوانیزه را به یک گزینه اقتصادی تبدیل می‌کند.

 

3. ظاهر زیبا

ورق فولادی گالوانیزه سطحی براق و صاف دارد. علاوه بر‌‌این، چسبندگی خوبی دارد بنابراین می‌توان آن را در رنگ‌های مختلف رنگ آمیزی کرد. داشتن سقف فولادی رنگی گالوانیزه می‌تواند یکی از عوامل زیبایی شناختی یک سازه باشد.

4. مقاوم در برابر آتش

فولاد یک ماده غیر قابل احتراق و مقاوم در برابر آتش است. علاوه بر‌‌این، وزن سبک آن نیز باعث میشود در هنگام آتش سوزی‌‌ ایمن باشد.

دستگاه فرمینگ ورق

انواع فرمینگ ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه در فرم‌ها و شکل‌های متنوعی تولید می‌شوند که به دلیل ویژگی‌های آن‌ها کاربردهای زیادی دارند. در ادامه به بیان انواع فرمینگ ورق گالوانیزه می‌پردازیم:

ورق گالوانیزه طرح ذوزنقه

این محصول فرم خاصی از ورق گالوانیزه است که در آن موج‌های مربعی شکل در عرض ورق توسط دستگاه ایجاد می‌گردد، در شکل‌دهی این نوع فرمینگ ورق گالوانیزه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و با توجه به سفارش مشتری طول و عرض آن مشخص می‌شود. بالاترین مقاومت در انواع ورق‌های گالوانیزه مربوط به فرم ذوزنقه‌ای است ولی از نظر پوشش سقف و دیوارها کارایی بالایی نداشته و پیشنهاد خوبی محسوب نمی‌شود.

ورق گالوانیزه طرح کرکره سینوسی

فرم خاصی از ورق‌های گالوانیزه که به وسیله‌ی موج‌هایی با فاصله نزدیک به صورت گرد در عرض ورق ایجاد می‌شود را طرح کرکره سینوسی می‌گویند. اولین و رایج‌ترین ورق موج‌دار برای پوشش سقف‌های شیب‌دار که از زمان‌های گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته، ورق گالوانیزه طرح کرکره سینوسی است. به دلیل شباهت ظاهری این فرم ورق به موج‌های دایره‌ای و مدور به آن سینوسی گفته می‌شود. این نوع ورق کاربردهای متنوعی از جمله پوشش سقف‌های شیروانی و حصار دور زمین و ساختمان دارد. کرکره‌های سینوسی رنگی به دلیل زیبایی بی‌نظیری که دارند طبیعتاً قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

ورق گالوانیزه طرح سفال

این نوع فرم ورق گالوانیزه بسیار مستحکم و زیبا است که برای هر مدل سقف شیروانی مناسب بوده و از آن برای پوشش سقف آلاچیق، شیروانی و سقف‌های طرح سفال و سردر ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

ورق طرح سفال موج‌دار

این محصول دارای وزنی سبک و زیبایی خیره کننده است که به محل اجرا زیبایی، ایمنی و استحکام می‌بخشد و همانند سفال شکستگی و پوسیدگی ندارد. مزایای ورق طرح سفال شامل سبک بودن و ایمنی بالا در برابر زلزله، نصب آسان و راحت، زیبایی بالا، قیمت مناسب نسبت به مصالح دیگر، ثابت ماندن رنگ در دراز مدت، سازگار بودن با انواع شرایط جوی و مقاومت و استحکام در برابر گرد باد و طوفان می‌باشد.

ورق گالوانیزه طرح شادولاین

یکی از زیباترین طرح‌های موج‌دار ورق شیروانی، طرح شادولاین است، این طرح شبیه به ذوزنقه و طرحی کلاسیک بوده که ابتدا بر روی ساندویچ پانل استفاده می‌شد، ولی به مرور زمان با افزایش تقاضا بر روی سقف‌های مختلف اجرا گردید. قیمت این ورق نسبت به مابقی فرم‌ها کمی بالاتر بوده ولی از نظر زیبایی بی‌نظیر است و ساختمان‌ها را از حالت سنتی خارج و مدرن می‌کند.

فرمینگ ورق رنگی

سقف‌های فولادی گالوانیزه چقدر دوام دارند؟

به طور کلی سقف فولادی گالوانیزه میتواند بیش از 30 سال عمر کند، جالب است بدانید که در شرایط ‌‌ایده‌آل ورق گالوانیزه فرم داده شده می‌تواند تا 60 سال هم سالم بماند. ولی در شرایط آب و هوایی و محیط‌های خورنده مانند ساحل دریا یا در مناطق صنعتی، ممکن است سقف گالوانیزه تنها 10 سال دوام بیاورد.

در واقع، طول عمر پانل‌های سقف فولادی گالوانیزه عمدتاً به ضخامت پوشش روی و محیط  اطراف بستگی دارد. برای افزایش عمر مفید، میتوان به طور دوره‌‌ای سقف را شست و شو داد تا نمک یا اسید از سطح آن پاک شود.

آیا پانل‌های سقف فولادی گالوانیزه زنگ میزند؟

پاسخ مثبت است، به خصوص زمانی که برای مدت طولانی در معرض شرایط آب و هوایی خورنده قرار بگیرند. اما این فرایند خیلی کند رخ می‌دهد. ورق سقف فولادی گالوانیزه با یک لایه روی پوشانده شده است تا اکسید نشود، با‌‌این حال، هنگامیکه پوشش روی شکسته شود، بستردر معرض عوامل خورنده قرار می‌گیرد و  زنگ می‌زند.

برای جلوگیری از زنگ زدن ورق فرمینگ گالوانیزه باید:

1. ضخامت پوشش روی مناسب باشد

به طور کلی، هرچه لایه روی ضخیم‌تر باشد، عمر مفید بیشتری دارد. بنابراین اگر از ورق‌های سقف در محیط‌های خورنده مانند مناطق صنعتی دریایی یا شیمیایی استفاده شود، باید از پوشش روی ضخیم‌تری استفاده کرد.

2. رنگ کردن

به منظور افزایش طول عمر سقف می‌توان ورق‌های گالوانیزه را رنگ آمیزی کرد تا از زنگ زدگی جلوگیری شود.

3. تعمیر و نگهداری دوره‌‌ای

ورق‌های گالوانیزه تقریباً نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند. فقط تمیز کردن و شستشو با آب، عوامل خورنده را حذف می‌کند و عمر مفید آن را افزایش می‌دهد.

 

آیا ورق گالوانیزه گران است؟

در مقایسه با سایر سقف‌های فلزی مانند ورق‌های آلومینیومی، قیمت ورق‌های گالوانیزه پایین‌تر است. علاوه بر‌‌این، طول عمر بالایی هم دارد و می‌تواند چندین دهه سالم بماند. وزن سبکی  هم دارد که نصب آن را آسان و سریع می‌کند تا هزینه‌ها کاهش یابد. بنابراین، می‌توان گفت: سقف فرمینگ گالوانیزه گران نیست.

همراه فلز به عنوان یک عمده فروش محصولات فولادی، قول می‌دهد رقابتی‌ترین قیمت را به شما ارائه دهد، فقط با ما تماس بگیرید!

چرا ورق گالوانیزه را از همراه فلز بخریم؟

مجموعه همراه فلز با سابقه درخشان در تولید، تامین و توزیع ورق فرمینگ گالوانیزه تضمین می‌کند:

  1. طیف گسترده‌‌ای از ورق‌های سقف فولادی گالوانیزه را برای فروش در‌‌‌اندازه‌ها و طرح‌های مختلف عرضه ‌کند.
  2. طرح‌های سفارشی مشتریان را را در ابعاد دلخواه تولید کند. همراه فلز این امکان را دارد که فرمینگ ورق رنگی و گالوانیزه را بنا به سفارش مشتری انجام داده و در اندازه‌های دلخواه برش بدهد.
  3.  به عنوان یک شرکت سازنده و بازرگانی، قیمت ارزان و بدون افت کیفیت را ارائه دهد.
  4. تحویل سریع و‌‌ مطمئن در محل پروژه
  5. تیم فروش با تجربه که به صورت حرفه‌‌ای و دوستانه برای پاسخ به تمام سوالات آماده هستند.
  6. خدمات پس از فروش، تحویل کالا آخرین مرحله ارتباط با مشتری نیست، ما همچنان پاسخگو هستیم.

منبع: hamrahfelez.org

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها