تفاوت تنظیمات adsl و vdsl در چه مواردی ست؟

کد خبر: 1174635
تفاوت تنظیمات adsl و vdsl در چه مواردی ست؟

 

 

 

همواره تفاوت‌هایی بین اتصال اینترنت VDSL و ADSL وجود دارد که اغلب اوقات، هنگام اشتراک در اتصال باند پهن، این تفاوت‌ها بیشتر دیده می‌شود. با توجه به در دسترس بودن بالا و نرخ‌های مقرون به صرفه، ADSL و VDSL همچنان پر کاربردترین نوع اتصالات اینترنتی در سراسر جهان هستند. نیاز به اتصال اینترنت پرسرعت به‌دلیل پخش مدوم HD یا اشتراک گذاری اتصال به اینترنت در خانه یا محل کار، همواره تقاضا برای این دستگاه‌ها زیاد بوده است. VDSL سرعت بسیار بالاتری نسبت به اتصال ADSL ارائه می‌کند و تفاوت‌های زیادی هم بین ADSL و VDSL وجود دارد که در این مقاله نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت

ADSL چیست

ADSL در واقع مخففی برای خط مشترک دیجیتال نامتقارن است. خط مشترک همان خط تلفنی است که به خانه‌ها یا دفاتر ما ختم می‌شود که معمولا برای تماس از آن استفاده می‌کنیم. این خط یک جفت سیم مسی است و سیگنال‌های صوتی ما را به انتهای دیگر تلفن می‌برد. از همان خط برای انتقال داده‌های اینترنتی هم استفاده می‌شود، اما در فرکانس‌های متفاوتی نسبت به فرکانس‌هایی که برای سیگنال صوتی استفاده می‌کنیم، بهره گرفته می‌شود. سیگنال‌های داده‌های صوتی و اینترنت هر دو تحت تاثیر شرایط و اختلال در سیم مسی هستند. اتصال ADSL نسبت به سایر اتصالات مانند فیبر نوری مقرون به صرفه است، چرا که نیازی به گذاشتن سیم یا کابل جداگانه نیست.

از همان سیم تلفن می‌توان برای اتصال به اینترنت استفاده کرد. ADSL2+ آخرین نسخه از فناوری ADSL برای کسانی است که در مجاورت سوییچ‌های مدیریت شده توسط یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی زندگی می‌کنند. هر چه قدر که کاربر به مرکز نزدیک‌تر باشد، سرعت انتقال هم بهتر خواهد بود.  قیمت مودم خانگی ADSL که توسط کمپانی‌های بزرگی مانند تی پی لینک و دی لینک تولید می‌شود، در یک رنج مشخص قرار دارد و اکثر آن‌ها هم کاربرد مشابهی دارند. آن‌ها مودم روترهایی هستند که همزمان اتصال به اینترنت و پخش آن به‌صورت سیگنال بی‌سیم را برععهده دارند و در خانه و محل کار می‌توانید از آن استفاده کنید.

VDSL چیست؟

VDSL هم مخففی برای عبارت Very High Bit Rate Digital Subscriber Line است. این فناوری از همان خط مشترک دیجیتالی برای انتقال سیگنال اینترنت استفاده می‌کند. این یک فناوری جدید در مقایسه با ADSL است. VDSL تجربه کاربری بهتری را هم برای کاربران برنامه‌های اینترنتی فراهم می‌کند. از همان خط مشترک به روشی موثر استفاده شده و اتصال به کاربر با نصب یک گره نوری در نزدیکی مکان کاربر ارائه خواهد شد. این گره با استفاده از کابل‌های فیبر نوری به ISP متصل خواهند شد. همانند ADSL2+، فناوری VDSL هم یک اتصال VDSL2 را برای کاربرانی که در محدوده ۱.۲ کیلومتری از محل سوییچ‌های VDSL قرار دارند، فراهم می‌کند.

تفاوت‌های کلیدی

سرعت، تفاوت اصلی بین این دو فناوری است VDSL می‌تواند سرعت بالاتری را نسبت به اتصالات ADSL برای کاربر فراهم کند. VDSL سرعت دانلودی تا ۷۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا ۱۰ مگابیت در ثانیه را فراهم می‌کند. از طرف دیگر، ADSL حداکثر سرعت دانلود ۲۴ مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد و سرعت آپلود هم آن هم بسیار کمتر است. تفاوت دیگر در برنامه‌های کاربردی است. با استفاده از VDSL می‌توانید برنامه‌هایی با پهنای باند بالا مانند اسکایپ، یوتیوب یا پشتیبان گیری آنلاین را بدون مشکل و بدون تاخیر اجرا کنید.

تفاوت دیگر هم مربوط به میزان دسترسی است. در مقایسه با ADSL، VDSL به‌طور گسترده و به راحتی در دسترس شما قرار دارد. اکثر ارائه کنندگان خدمات اینترنتی در سراسر جهان این خدمات را ارائه می‌کنند. قیمت مودم خانگی ADSL هم تفاوت زیادی را در نوع اتصال با VDSL ایجاد نمی‌کند. این در جایی صدق می‌کند که تعدادی از ارائه دهندگان خدمات، این خدمات را ارائه می‌دهند. رقابت بالاتر باید دلیلی برای این امر باشد. از دست دادن سیگنال هم موضوع بحث دیگری است. قدرت سیگنال هر دو فناوری با افزایش فاصله سیم مسی بین کاربر و ایستگاه سوییچینگ کاهش می‌یابد. اما در مقایسه با ADSL، سیگنال VDSL سریع‌تر می‌تواند ضعیف شود.

بررسی قیمت ساعت هوشمند

از دستگاه‌های مهمی که از اتصال اینترنتی استفاده می‌کند، ساعت هوشمند است. ساعت هوشمند در تنوع بالایی روانه بازار شده است و برندهایی مانند سامسونگ، هواوی، گارمین و البته اپل اقدام به تولید این دستگاه‌ها کرده‌اند. قیمت ساعت هوشمند بسته به سال ساخت آن می‌تواند متفاوت باشد و معمولا هم اپل و گارمین قیمت‌های بالاتری در بازار دارند. گلکسی واچ هم نقش بهترین ساعت هوشمند برای همراهی با گوشی‌های اندرویدی را به همراه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به سراغش روند. اپل واچ سری ۸ جدیدترین ساعت هوشمند اپل برای سال جاری است که جمعی از بهترین امکانات را به همراه دارد.

گلکسی واچ ۵ را هم داریم که با Wear OS 3 یکی از بهترین‌ها بوده و سامسونگ کاملا تجربه‌ای عالی از ردیابی تمرینات ورزشی در کنار تست علائم حیاتی بدن را فراهم می‌کند. سیستم عامل یاد شده به‌صورت ترکیبی توسط سامسونگ و گوگل ساخته شده است و البته سامسونگ در ساعت هوشمند خود از رابط کاربری اختصاصی One UI هم استفاده می‌کند تا بتواند قابلیت‌های بیشتری از این ساعت را در اختیار شما گذارد. قیمت ساعت هوشمند گلکسی واچ هم پایین‌تر از اپل واچ بوده و می‌تواند یک خرید ایده آل برای شما باشد.

خرید پلی استیشن 5 از مقداد آی تی

فروشگاه مقداد آی تی توجه ویژه‌ای به صنعت گیمینگ داشته و کنسول خانگی PS5 را با جمعی از ابزارها و تجهیزات جانبی در اختیار شما می‌گذارد. با خرید پلی استیشن 5 می‌توانید بازی‌های مهمی مانند The Last of US و همچنین God of War Ragnarok را تجربه کرده و آماده انحصاری‌های دیگری باشید که در سال‌های آینده معرفی خواهند شد و کم کم در حال نزدیک شدن به عرضه این بازی‌ها هستیم. این کنسول دارای زیباترین طراحی ممکن بوده و کنترلر این کنسول هم قابلیت‌های بیشتری نسبت به گذشته دارد.

با بررسی قیمت مودم خانگی و خرید آن هم می‌توانید اینترنت مورد نیاز برای این کنسول را فراهم کنید. با اینترنت می‌توانید بازی‌های آنلاین را تجربه کرده و حتی خرید و دانلود دیجیتالی بازی‌ها را هم داشته باشید. خرید پلی استیشن 5 یک انتخاب عالی در نسل نهم بازی‌های ویدیویی است که نیاز به خرید دستگاه بازی دیگر را تا چند سال از بین خواهد برد.

 

برچسب ها : مقداد آی تی,مودم,ساعت هوشمند

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد