6 گام مهم برای خرید لوازم جانبی موبایل از چین و تحویل در ایران

کد خبر: 1147381
6 گام مهم برای خرید لوازم جانبی موبایل از چین و تحویل در ایران

 

چین به‌عنوان اصلی‌ترین کشور تولیدکننده لوازم جانبی موبایل و تبلت، بزرگ‌ترین صادرکننده به ایران و بسیاری از کشورهای جهان است. خرید لوازم جانبی موبایل از چین و واردات به ایران، بسیار پرسود بوده و متقاضیان بسیاری دارد. چراکه در کنار تنوع بالا، محصولات باکیفیت چینی از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند و تقاضای خرید آنها همیشه وجود دارد.

خرید لوازم جانبی موبایل از چین، از چند مرحله به‌ظاهر ساده اما بسیار مهم و تخصصی تشکیل شده است. به‌طورکلی، بخشی از مراحل خرید مربوط به شناسایی نیاز بازار ایران، بخشی مربوط به شناسایی فروشندگان معتبر چینی و برندهای باکیفیت و بخش دیگر شامل انجام مراحل ثبت سفارش، پرداخت هزینه‌ها، ارسال به ایران و تحویل اجناس از گمرک می‌شود. هر یک از این مراحل زمان‌بر بوده و بدون کمک گرفتن از افراد خبره و آشنا با فرایند واردات کالا از چین امکان‌پذیر نخواهد بود.

آیا خرید عمده از چین به‌صرفه است؟

چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده در دنیا، تاکنون در تأمین بسیاری از نیازهای بازار جهانی موفق عمل کرده است. به دلیل جمعیت بسیار زیاد چین، این کشور از نظر نیروی کار خودکفا بوده و به همین دلیل تولید محصولات بسیاری از برندهای مطرح دنیا، از جمله اپل نیز در این کشور و توسط نیروی کار ارزان چینی انجام می‌شود.

 

علاوه بر تعداد بسیار زیاد نیروی کار چینی، رقابت در بازار کار این کشور بسیار بالا بوده و افراد برای کار با حداقل مزایا و امکانات با یکدیگر رقابت می‌کنند. مورد بعدی که در کاهش هزینه‌ تمام شده اجناس چینی مؤثر است، بالا بودن حجم سفارش‌ها و تولیدات انبوه انواع کالاها در این کشور است. در آخر نیز، چین یک کشور صنعتی بوده و در کارخانه‌های این کشور از تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی پیشرفته استفاده می‌شود. وجود تجهیزات به‌روز سبب بالا رفتن سرعت تولید و در نهایت کاهش هزینه‌ها می‌شود.

باتوجه‌به اهمیت بالا و تأثیر مستقیم موارد مذکور در کاهش هزینه‌های نهایی تولید، خرید عمده از چین به یک انتخاب مقرون به‌صرفه و کاملاً اقتصادی تبدیل شده است. با وجود مقرون به‌صرفه بودن واردات کالا از چین، خرید موفق از این کشور و طی‌کردن مراحل بعدی واردات، به دانش و بهره‌گیری از تجربه و مهارت متخصصان این حوزه نیاز دارد.

برای خرید عمده لوازم جانبی از چین باید چه کنیم؟ 

خرید عمده لوازم جانبی موبایل از چین نیز مانند سایر محصولات وارداتی به ایران، به بررسی دقیق بازار هدف نیاز دارد. ممکن است محصول بسیار باکیفیت و مرغوبی را وارد کنید، اما به دلیل عدم شناسایی نیاز بازار و بررسی تقاضای خرید، محصول وارد شده فروش نرفته و دچار ضرر و زیان شوید؛ بنابراین پیش از هر اقدامی ابتدا لازم است باتوجه‌به نیاز بازار اقدام به خرید محصول کنید.

2

خرید عمده لوازم جانبی از چین از چه مراحلی تشکیل شده است؟

  • بررسی مقررات واردات و صادرات هر دو کشور مبدأ و مقصد

پس از شناسایی نیاز بازار، برای جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی در دو کشور ایران و چین، لازم است در خصوص قوانین و اخبار تجاری دو کشور اطلاعاتی را کسب کنید. این مرحله بسیار تخصصی بوده و در کنار مطالعه شخصی، نیازمند دریافت مشاوره‌های تخصصی نیز است.

  • شناسایی برند و فروشنده

در قدم بعدی لازم است چند برند برتر تولیدکننده لوازم جانبی موبایل و تبلت، مانند انکر و شیائومی را بررسی و با یکدیگر مقایسه کرده و فروشندگان معتبر چینی را شناسایی کنید.

  • شروع مذاکره با فروشنده

این مرحله نیز مانند سایر مراحل اهمیت بسیار ویژه‌ای داشته و آشنایی با زبان چینی است، چراکه اغلب تجار و فروشندگان چینی به زبان انگلیسی تسلط ندارند. این امر اهمیت همکاری با یک موسسه بازرگانی معتبر و باسابقه در زمینه واردات کالا از چین را بیش‌از‌پیش مشخص می‌کند.

در طی این مذاکرات لازم است در خصوص مشخصات فنی کالا، لیست قیمت‌ها، دریافت نمونه محصول، دریافت پیش‌فاکتور، روش پرداخت وجه، انتخاب روش حمل کالا و... با طرف چینی صحبت کنید.

  • ثبت سفارش و پرداخت هزینه‌ها

پس از بررسی تمام جوانب در این مرحله سفارش خود را نهایی کرده و هزینه توافق شده را پرداخت می‌کنید.

  • انتخاب روش حمل کالا به ایران

در پروسه حمل کالا از چین به در ایران، امکان انتخاب از میان روش‌های مختلف هوایی، دریایی، ریلی و... وجود دارد. لازم است دو طرف معامله بر اساس نوع کالا، هزینه‌ها و قواعد بین‌المللی اینکوترمز، از میان روش‌های ارسال، بهترین گزینه را انتخاب کنند.

  • ترخیص کالا از گمرک

تمام گمرک‌های ایران به‌ویژه گمرک بندرعباس آماده تحویل محصولات وارداتی از چین هستند، اما آشنا نبودن با مراحل ترخیص کالا احتمال مسدود شدن دارایی در گمرک را بالا می‌برد. به همین دلیل، به یک ترخیص‌کار حرفه‌ای و آشنا با قواعد و قوانین گمرکی نیاز خواهید داشت.

خرید عمده لوازم جانبی موبایل از چین با شرکت کاوان تأمین

باوجوداینکه خرید عمده از چین سودده بوده و انتخاب اول تجار بشمار می‌آید، اما پیچیدگی‌های خاصی دارد. خرید عمده لوازم جانبی موبایل از چین از مراحل متعدد و مرتبط باهم تشکیل شده و بروز خطا در هر یک از آنها، امنیت و کیفیت سایر مراحل را به خطر می‌اندازد. این موضوع اهمیت بهره‌گیری از مهارت و تجربه افراد متخصص را بیش‌ازپیش مشخص می‌کند.

شرکت کاوان تأمین باسابقه 20 ساله یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های بازرگانی در خوزه واردات کالا از چین و سایر کشورهای جهان است. جهت دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان ماهر این مجموعه تنها کافی‌ست از طریق شماره تماس ۰۹۰۲۷۸۶۲۶۵4 و  02162999949 یا فرم درخواست موجود در وب‌سایت کاوان تامین  www.kavantamin.com اقدام کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد