امن‌ترین گاوصندوق‌ها در بازار کدامند؟

کد خبر: 1146952
امن‌ترین گاوصندوق‌ها در بازار کدامند؟

گاوصندوق یکی از ضروریات برای نگهداری و امنیت اسناد، مدارک و اقلام ارزشمند است. با توجه به نوع و کاربرد هر کدام از گاوصندوق‌ها هر کدام از آن‌ها امنیت متفاوتی دارند.

9 ویژگی گاوصندوق‌های امن

از مهم‌ترین ویژگی‌های امن‌ترین گاوصندوق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زبانه‌های ثابت و متحرک
  2. سیستم‌های قفل ترکیبی
  3. قابلیت سیستم گلس لاک
  4. طراحی قالب درب
  5. جنس و ضخامت بدنه درب گاوصندوق
  6. مجهز به سیستم ضد حریق در دمای کوره
  7. امکان نصب و نگهداری
  8. برند تولید کننده قفل
  9. اخذ گواهینامه استاندارد ملی معتبر

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. زبانه‌های ثابت و متحرک

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های یک گاوصندوق امنیت است که بایستی به گونه‌ای طراحی شود که حتی با برش زبانه‌های درب از جای خود تکان نخورد. در ضمن گاوصندوق EG دارای دو زبانه اصلی بسیار ایمن و قدرتمند می‌باشد. در نظر داشته باشید تعداد زبانه‌ها، کیفیت و قطر آن‌ها از معیارهای بسیار مهمی هستند که بر روی انتخاب امن‌ترین گاوصندوق تاثیر گذارند.

در حقیقت یکی از بهترین طراحی‌های ساختاری، وجود زبانه‌های سراسری است که باعث افزایش امنیت دستگاه می‌شود. البته به این معنا نیست که اگر گاوصندوقی زبانه سراسری نداشته باشد یعنی ایمن نیست. یکی از امن‌ترین گاوصندوق‌ها مانند برند لوسل بدون زبانه سراسری است و تنها دارای زبانه‌های ثابت و متحرک است که امنیت آن توسط سیستم گلس لاک حفظ شده است.

2. سیستم‌های قفل ترکیبی

قفل‌های ترکیبی براساس نوع سیستم طراحی دارای رمزنگاری‌های پیچیده‌ای از نوع الکترونیکی با قفل بسیار قوی مکانیکی هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم ترکیبی وجود قفل‌های مکانیکی، دیجیتالی، هوشمند و الکترونیکی است.

3. قابلیت سیستم گلس لاک

از ویژگی‌های گاوصندوق‌های امن می‌توان به قابلیت سیستم گلس لاک اشاره کرد. این لایه شیشه‌ای در قسمت میانی دستگاه وجود دارد. در صورتی که گاوصندوق به روش غیر متعارف و زور باز شود باعث شکسته شدن شیشه می‌شود. در حقیقت این نوع سیستم در اصل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امنیت دستگاه محسوب می‌شود.

4. طراحی قالب درب

هنگامی که درب گاوصندوق به شکل پلکانی طراحی می‌گردد، زبانه‌ها از دسترس خارج می‌شوند، همچنین در برابر دیلم و ضربه بسیار مقاوم و با دوام خواهند شد.

8

5. جنس و ضخامت بدنه درب گاوصندوق

ضخامت مناسب و استفاده از فولاد AR 500 در تولید باعث ایجاد یک گاوصندوق امن، ضد دیلم و ضد دریل می‌گردد.

6. مجهز به سیستم ضد حریق در دمای کوره

از دیگر ویژگی‌های گاوصندوق امن قابلیت ضد حریق در دمای بالای 945 درجه سانتی‌گراد به مدت یک ساعت می‌باشد.

7. امکان نصب و نگهداری

اغلب افراد معتقد هستند که گاوصندوق‌های سنگین وزن امن‌تر هستند. در حالی که این باور اصلا صحیح نیست. امنیت گاوصندوق صرفا بر پایه وزن آن نیست؛ چرا که برخی از گاوصندوق‌هایی با وزن سبک تولید می‌شوند که با رول بولت به راحتی به زمین پیچ می‌شوند تا امنیت دستگاه حفظ شود. در حقیقت گاوصندوق‌هایی که با استفاده از رول بولت چند سانتی بر روی زمین نصب شوند بستگی به زیر ساز بنا و نوع دستگاه متفاوت است. در صورتی که دستگاه زیر 100 کیلوگرم وزن داشته باشد برای بالا بردن امنیت و محتویات ارزشمند در داخل دستگاه حتما بایستی به زمین پیچ و پلاک شوند.

8. برند تولید کننده قفل

یکی از نکات کلیدی و مهم وجود قفل‌های برند تولیدکننده است. در صورتی که قفل‌های الکترونیکی به درستی طراحی نشوند یکی از معایب بزرگ دستگاه محسوب می‌شوند. یک برند معتبر در طراحی قفل‌های الکترونیکی شرکت تولید کننده سامسونگ است که  کلیه‌ی قفل‌های گاوصندوق‌های امن برند ایگل و لوسل شرکت سان سیف را تامین می‌کند.

9. اخذ گواهینامه استاندارد ملی معتبر

دریافت گواهینامه‌های استاندارد ملی معتبر در حوزه سرقت و آتش سوزی یکی از ویژگی‌های ضخامت دستگاه در این شرایط است. گواهینامه استاندارد UL آمریکا که یکی از معتبرترین نشانه‌های استاندارد محصولات امنیتی در برابر آتش سوزی است. از همین رو بسیار مهم است که در هنگام خرید به نوع محصول و نشان استاندارد آن توجه کنید. وجود استاندارد UL دال بر ضخامت و مقاومت محصول در برابر آتش و سقوط اجسام را تایید می‌کند.

9

استاندارد Euro grade از دیگر گواهینامه‌های معتبر در برابر سرقت است که می‌تواند از نظر امنیتی این دستگاه را ضمانت کند. در نظر داشته باشید که‌ عدم دریافت این گواهینامه دلیل ناامن بودن دستگاه نیست بلکه با چیدن تمامی معیارهای امنیتی در یک محصول می‌توان به نتیجه قابل قبولی دست یافت.

مقایسه گاوصندوق‌ها از لحاظ امنیت

برای بررسی امنیت گاوصندوق سه نمونه از گاوصندوق را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

  • گاوصندوق مکانیکی رمزدار
  • گاوصندوق الکترونیکی
  • گاوصندوق هوشمند

در ادامه هر یک از مدل‌های فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. گاوصندوق‌های مکانیکی رمزدار

این نوع دستگاه مجهز به چندین قفل است که بر روی آن سیستم رمزنگاری مکانیکی طراحی شده است با چرخش این وسیله می‌توانید درب دستگاه را باز کنید.

2. گاوصندوق الکترونیکی

یکی از جدیدترین دستگاه‌ها با قابلیت سیستم رمزنگاری دیجیتالی با امنیت بسیار بالا که حتی کلید سازان حرفه‌ای و مجرب قادر به باز کردن درب دستگاه نخواهند بود.

3. گاوصندوق هوشمند

گاوصندوق هوشمند جزء امن‌ترین گاوصندوق در بازار شناخته شده است. این دستگاه مجهز به سیستم بازگشایی قفل است که تنها از طریق اثر انگشت یا اسکن قرنیه چشم صاحب اصلی دستگاه باز می‌شود. این قابلیت موجب شده است تا احتمال سرقت دستگاه به حداقل ممکن برسد. گاوصندوق هوشمند نسبت به سایر دستگاه‌های دیگر مقاومت بالایی در برابر ضربه و دیلم دارد. همچنین مناسب در برابر حریق، سیل و زلزله است. این گاوصندوق در محیط‌های اداری و امنیتی از جمله موزه‌ها، بانک‌ها، سازمان‌ها و هتل‌ها کاربرد دارد.

10

2 مدل از امن‌ترین گاوصندوق‌های ایرانی

2 مدل از امن‌ترین گاوصندوق‌های ایرانی عبارتند از:

  1. گاوصندوق کاوه مدل 1020 KR
  2. گاوصندوق کاوه مدل 150 KR

در ادامه مشخصات هر یک از گاوصندوق‌های فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. گاوصندوق کاوه مدل 1020 KR

این محصول مجهز به سیستم سنسور هوشمند ضد سرقت است. قابلیت نسوز بودن، ضد حریق و سیستم قفل امنیتی قوی از دیگر ویژگی‌های آن است.

 2. گاوصندوق کاوه مدل 150 KR

جزء یکی از معتبرترین و امن‌ترین گاوصندوق‌های موجود در بازار ایران است. مشخصات آن عبارت است از:

  1. قابلیت ضد سرقت
  2. امنیت فوق العاده بالا
  3. ضد حریق و آتش
  4. طراحی و ساخت قفل دستی

امروزه امن‌ترین گاوصندوق در بازار ایران مانند برند ایگل، لوسل و کاوه است. این برندها در دسته محصولات فوق ایمن قرار می‌گیرند. در نظر داشته باشید که بهترین گاوصندوق‌های اداری و خانگی علاوه بر ویژگی‌های امنیتی از قفل‌های ترکیبی مکانیکی گرفته تا رمزهای تمام دیجیتال و ترکیبی، زبانه‌های متحرک و ثابت، سیستم گلس لاک، قابلیت ضد سرقت و نسوز بودن و غیره به صورت جداگانه یا همزمان در این دستگاه‌ به کار رفته است.

کلیه مدل‌های گاوصندوق را می‌توانید از فروشگاه آرین باکس تهیه کنید، برای سفارش محصول و استعلام قیمت از طریق شماره‌ی 09126355866 با همکاران ما تماس بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد