تزریق چربی در کلینیک دکتر لاغری چند مرحله است؟

کد خبر: 1134724
تزریق چربی در کلینیک دکتر لاغری چند مرحله است؟

 

تزریق چربی به دست و صورت در چند مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول پس از شناسایی اندام برای استخراج چربی، با سوزن کوچکی در زیر پوست مقدار مورد نیاز چربی استخراج می‌شود. به خاطر داشته باشید که این مرحله با دقت به تمام جزئیات و شرایط فرد انجام می‌شود؛ بنابراین متخصص باید در استفاده از سر سوزن دقت کند تا بافت چربی پوست آسیب نبیند.

لازم به ذکر است که میزان چربی استخراج شده بسیار کم است و در پایان تزریق چربی نه احساس لاغری و نه کاهش وزن خواهید داشت. در مرحله دوم تزریق چربی، متخصص باید مایعات و موادی که از بدن دفع شده‌اند را با چربی جدا کند؛ زیرا تزریق چربی فقط برای بافت چربی لازم است و برای انجام این تزریق نیازی به مایعات دیگر ندارید؛ بنابراین برای جداسازی چربی از مواد دیگر از سانتریفیوژ استفاده می‌شود. دلیل استفاده از سانتریفیوژ سرعت بالای آن در تصفیه چربی‌های استخراج شده از اندام‌ها است.

می‌توان فهمید که تزریق چربی در مرحله سوم شروع می‌شود. اکنون که هم اندام مورد نظر برای تزریق چربی هدفمند و هم چربی‌های استخراج شده از اندام دیگر خالص شده‌اند، زمان تزریق چربی فرا رسیده است. اگر اندام هدف شما پوست صورت است، در این مرحله تزریق چربی به دست و صورت با سرنگ مخصوص و کاملاً بهداشتی انجام می‌شود.

تزریق چربی چیست؟

در این روش جوانسازی از چربی به عنوان پرکننده استفاده می‌شود. فیلرهای پوستی یا حجم دهنده‌ها گروهی از مواد تزریقی هستند که با ورود به لایه‌ای از پوست، پوست را حجیم و شاداب می‌کنند. فیلرها انواع مختلفی دارند و در ایران بیشتر با نام تزریق ژل شناخته می‌شوند؛ اما ژل‌ها تنها یکی از انواع پرکننده‌های قابل استفاده هستند و تزریق چربی نیز در دسته پرکننده‌ها قرار می‌گیرد.

اثرات آن طولانی‌تر است و بافت‌های بدن نسبت به چربی‌های تزریقی واکنش بدی نشان نمی‌دهند. همچنین در صورت رعایت اصول درمان، عوارض این روش بسیار کم و محدود است.

مراحل تزریق چربی در کلینیک دکتر لاغری

نتایج تزریق چربی کاملاً به تکنیک و مهارت متخصص پوست بستگی دارد. اگر پزشک در این مورد تجربه کافی نداشته باشد نتایج ماندگاری در تزریق چربی نخواهد داشت و پس از یکی دو بار اثر تزریق چربی کاملاً از بین می‌رود که عوامل موثر در ماندگاری تزریق چربی را در این لینک به صورت کامل توضیخ داده ایم.

انتخاب یک متخصص پوست و زیبایی در شهرهای بزرگی مانند تهران ممکن است سخت بوده باشد زیرا پزشکان زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند؛ اما با در نظر گرفتن ویژگی‌های زیر می‌توانید بهترین متخصص تزریق چربی درم تهران را برای جبران حجم چربی‌های از دست رفته انتخاب کنید:

  • تجربه و مهارت پزشک در پزشکی زیبایی را در نظر بگیرید.
  • بهترین کلینیک پوست، کلینیکی است که محیطی آرام و تمیز داشته باشد.
  • پزشک باید تجربه و نمونه‌های موفق زیادی در زمینه تزریقات زیبایی داشته باشد.
  • یک متخصص پوست خوب با در نظر گرفتن علم زیبایی شناسی زیبایی طبیعی را برای فرد ایجاد می‌کند.
  • بهترین متخصص پوست تهران برای معاینه مراجعه‌کننده وقت گذاشته و تزریق چربی یا تزریق فیلر را با دقت انجام می‌دهد.

در کلینیک پوست و مو دکتر لاغری می‌توانید جهت مشاوره با متخصصین ما ویزیت تزریق چربی گرفته تا ابهامات شما در این زمینه برطرف شود.

استخراج چربی

چربی‌ها تصفیه شده و برای تزریق مجدد به صورت آماده می‌شوند. برای این کار، چربی‌های استخراج شده را در یک سانتریفیوژ قرار می‌دهند و به سرعت داخل آن می‌چرخند تا مایع اضافی از سلول‌های چربی جدا شود. سلول‌های چربی آسیب دیده از نمونه خارج می‌شوند. در نهایت، تنها سلول‌های چربی کامل و سالم برای انتقال و تزریق چربی استفاده می‌شوند.

مرحله آخر تزریق چربی به صورت است که برای راحتی بیمار و اینکه بیمار در حین تزریق دردی احساس نکند قسمتی که قرار است تزریق انجام شود را می‌توان بی حس کرد و عمل تزریق چربی انجام می شود. در صورت انجام می شود. لیپوساکشن برای برداشتن بافت چربی برای تزریق چربی استفاده خواهد شد. این درمان به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد، اما تحت بی حسی موضعی قرار می گیرید. اگر وضعیت خاصی دارید، پزشک ممکن است از بیهوشی عمومی نیز استفاده کند.

این به شرایط فیزیکی متقاضی بستگی دارد. باید بدانید که پزشک می‌تواند مقدار مشخصی چربی را از نواحی مختلف بدن حذف کند. این موضوع در طول جلسات درمانی با شما صحبت خواهد شد.

آماده سازی چربی

تفاوت اصلی و مهم بین نانوفت با سایر روش های تزریق چربی در نحوه تهیه چربی است. در روش نانوفت ابتدا سلول‌های چربی از ناحیه دیگری از بدن مانند شکم و باسن یا قسمت داخلی ران استخراج می‌شوند که معمولاً از روش‌هایی مانند لیپوماتیک یا لیپوساکشن استفاده می‌شود. این چربی‌های حذف شده از فیلترهای مختلف و فیلترهای مخصوص عبور داده می‌شوند.

محلول باقیمانده حاوی سلول‌های نانو چربی با غلظت بالای سلول‌های بنیادی است. به رنگ چربی توجه کنید این مایع نرم، صاف و یک دست را می‌توان به چین و چروک های ظریف نیز تزریق کرد. این سلول‌های بنیادی همچنین به بازسازی بافت های آسیب دیده در اثر تکثیر سلولی کمک می کنند. یکی از مزایای قابل توجه این روش دوام و ماندگاری آن نسبت به سایر روش های تزریق چربی است. نتایج واقعی این روش پس از یک ماه مشخص می شود که پوست روشن تر و جوان تر می شود. همچنین در برخی افراد با رعایت نکاتی، این نتایج دائمی است.

انتقال چربی

انتقال چربی یک روش طبیعی برای بازگرداندن ظاهر جوان بدون نیاز به روش تهاجمی است. این غیر تهاجمی ترین و خلاقانه ترین راه برای حذف چربی از قسمت هایی از بدن است که از آن راضی نیستید. با حذف چربی، سلول‌های چربی سالم دست نخورده باقی می مانند و خون و سایر مایعات از بدن دفع می‌شوند.

در نهایت، چربی خود را به قسمت هایی از صورت که علائم پیری نشان می دهد تزریق می شود. انتقال چربی که به عنوان پیوند چربی اتولوگ یا تزریق چربی نیز شناخته می شود، نوعی پرکننده طبیعی بافت نرم است. لیپوساکشن با شکم روشی عالی برای درمان پیری صورت و بدن است. با استفاده از ذخایر چربی خود، چربی به آرامی از نواحی از پیش تعیین شده بدن مانند شکم، ران و زانو برداشته می شود و به طرز ماهرانه ای به سایر نواحی بدن، معمولاً صورت منتقل می شود.

چربی تقریباً در تمام قسمت های صورت یا سایر قسمت های بدن استفاده می شود. تزریق چربی ده ها سال است که ادامه دارد. پیشرفت در این تکنیک هنوز در حال انجام است. در سال های اخیر تکنیک تزریق چربی با سلول‌های بنیادی متولد شده است. این تکنیک شامل جداسازی سلول‌های بنیادی بالغ از چربی و سپس تزریق مجدد این سلول‌های بنیادی به نواحی مورد نظر است. این درمان به طور چشمگیری میزان بقا و موفقیت چربی را افزایش می دهد.

مراقبت های بعد از انجام عمل تزریق چربی

  • فقط از داروهایی که برای شما تجویز شده استفاده کنید. این داروها معمولاً شامل مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها (برای جلوگیری از عفونت) هستند.
  • تا 2 هفته پس از تزریق چربی، آسپرین یا داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (مانند ایبوپروفن یا ژلوفن) مصرف نکنید. مگر اینکه با دستور پزشک یا پس از اخذ تاییدیه او.
  • بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که فردی بتواند بعد از تزریق چربی شما را به خانه ببرد و حداقل 24 ساعت در کنار شما بماند.
  • تا دو هفته قبل و تا سه هفته بعد از جراحی سیگار نکشید. مواد موجود در تنباکو جریان خون را در نواحی تحت درمان کاهش می‌دهد و می‌تواند در نتایج تزریق چربی اختلال ایجاد کند.
  • برای کاهش تورم می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. مقداری یخ را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و روی آن را با یک پارچه تمیز و خشک بپوشانید. کمپرس را به آرامی 4 تا 6 بار در روز روی نواحی متورم قرار دهید. این کار را تا دو روز پس از تزریق چربی انجام دهید.
  • تا 4 هفته پس از جراحی، هنگام خواب سر خود را بالاتر از سطح بدن نگه دارید.
  • در روز چهارم پس از جراحی، می‌توانید پانسمان خود را بردارید و حمام کنید. همچنین می‌توانید تفنگ خود را در ماشین لباسشویی بشویید.
  • از روز چهارم باید زخم‌های کوچک لیپوساکشن را بشویید. روش شستشو بعد از تزریق چربی به طور کامل برای شما توضیح داده خواهد شد.
  • حداقل تا 3 هفته پس از جراحی باید از انجام فعالیت‌های شدید مانند کشش یا وزنه برداری اجتناب کنید.
  • حداقل به مدت 4 هفته از ماساژ، مالش یا فشار بر روی زخم‌های لیپوساکشن خودداری کنید.

تزریق چربی چند جلسه است؟

5

اگر تزریق چربی را گذرانده‌اید، احتمالاً فکر کرده‌اید که زمان ایده آل برای تزریق بعدی چه زمانی خواهد بود. حقیقت این است که یک پزشک متخصص بهتر از هرکسی می‌تواند در این زمینه به شما پاسخ دهد، زیرا برای دریافت صحیح‌ترین پاسخ به این سوال باید وضعیت جسمانی شما بررسی شود و عوارض تزریق چربی اول به دقت بررسی شود. البته به طور کلی فاصله مناسب بین جلسات تزریق چربی معمولاً حداقل شش ماه است. در واقع باید سالی دو بار تزریق چربی انجام دهید.

البته همانطور که گفته شد برخی افراد سریعتر از دیگران چربی جذب می‌کنند. در نتیجه این افراد زودتر از دیگران نیاز به تزریق دیگری دارند اما در برخی دیگر ممکن است نتیجه این عمل تا دو سال باقی بماند و این افراد نیازی به انجام دو جلسه تزریق در یک سال نخواهند داشت.

جمع بندی

گاهی لازم است تزریق چربی چندین بار تکرار شود، مثلاً 3 بار و هر بار ممکن است حدود 2 تا 5 میلیون تومان هزینه داشته باشد، این مقدار با تزریق ژل قابل مقایسه نیست؛ بنابراین تزریق چربی همیشه یک انتخاب خوب است. پزشک با توجه به وضعیت پوست و سن شما بهترین پیشنهاد را به شما می دهد. لیپوساکشن در این مرکز توسط تیم پزشکی به سرپرستی دکتر لاغری که دارای بورد تخصصی پوست و زیبایی هستند، انجام می شود.

منبع

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد