عوامل موثر بر قیمت میلگرد

کد خبر: 1116234
عوامل موثر بر قیمت میلگرد

 

میلگرد در ساختمان اهمیت و کاربرد فراوانی دارد و جز جدایی­ناپذیر در صنعت ساختمان است. میزان استفاده از میلگرد در ساختمان به‌اندازه‌ای یاد است که می­توان قیمت میلگرد را یکی از عوامل مؤثر بر قیمت ساختمان دانست. میلگرد پروفیلی با سطح مقطع دایره­ای است که از نورد گرم یا فولاد ریخته­گری تولید شده و در صورت استفاده از آن در بتن و ایجاد بتن مسلح به‌منظور تقویت مقاومت کششی بتن به آن آرماتور خواهند گفت.

انواع مختل میلگرد از لحاظ شکل ظاهری صاف و بدون آج یا آجدار است و همچنین در انواع میلگرد بر اساس استانداردهای مختلف از جمله استاندارد روسی که در ایران بسیار مورداستفاده قرار می­گیرد می­توان آن را در 4 دسته A1، A2، A3 و A4 قرار داد. قیمت میلگرد با اشکال مختلف و با استانداردهای مختلف متفاوت است و هرکدام از آن­ها کاربرد خاصی خواهند داشت در قسمت خاصی از سازه می­بایست مورداستفاده قرار گیرد.

برای اطلاع از لیست قیمت انواع میلگرد ساده و آجدار تجارت گرام لینک زیر را مشاهده کنید.

https://www.tejarat-gram.com/price/rebar

علاوه بر انواع میلگرد عوامل و فاکتورهای زیادی وجود دارند که بر قیمت میلگرد تأثیر گذارند. در ذیل برخی از موارد تأثیرگذار بر قیمت میلگرد نظیر عرضه  و تقاضای میلگرد، هزینه مواد اولیه، هزینه حمل و نقل، نرخ ارز و ...مورد بررسی قرار گرفته است.

1-عامل عرضه و تقاضا مؤثر بر قیمت میلگرد     

عرضه و تقاضا هر محصولی از جمله میلگرد بر قیمت آن محصول تأثیر خواهد داشت. با افزایش تقاضا و کاهش عرضه میلگرد قیمت میلگرد بلاتر رفته و حتی قیمت میلگرد از پیش­بینی عرضه و تقاضا نیز متأثر می­شود. پیش­بینی بازار و گرفتن اطلاعات بروز از سایت­های معتبر و تأمین‌کنندگان شناخته شده و در جریان تحلیل‌های علمی و فنی بودن تمامی سرمایه­گذاران پروژه‌های عمرانی و ساختمان­سازان را در خرید میلگرد و خرید با قیمت میلگرد مناسب یاری می­رساند.

2-هزینه مواد اولیه مؤثر بر قیمت میلگرد

قیمت سنگ‌آهن، قیمت قراضه و مواد اولیه پایه نظیر نیکل و کروم بر قیمت میلگرد تأثیر خواهد گذاشت. در صورت کمبود این مواد اولیه افزایش تقاضا قیمت میلگرد افزایش خواهد یافت.

3-نرخ ارز مؤثر بر قیمت میلگرد

تغییرات نرخ ارز بر تمامی محصولات فولادی بالاخص قیمت میلگرد تأثیر خواهد گذاشت.

4-هزینه حمل و نقی مؤثر بر قیمت میلگرد

هزینه حمل‌ونقل با قیمت نفت و بنزین ارتباطی مستقیم دارد. هزینه حمل‌ونقل جز جدایی­ناپذیر محصولات استراتژیک چون فولاد و فراورده­های آن چون میلگرد است.

5-نیاز به صنایع وابسته مؤثر بر قیمت میلگرد

در صورتی که صنایع وابسته­ای نظیر خودروسازی، صنعت بسته­بندی و ... با فعالیت بیشتری کار کنند، در نتیجه میزان تقاضا در آن­ها برای محصولات فولادی افزایش‌یافته و با افزایش تقاضا و ثابت بودن میزان عرضه قیمت محصولات فولاد نظیر قیمت میلگرد افزایش خواهد یافت.

6-تورم جهانی

کشورهای توسعه‌یافته به‌منظور کاهش هزینه تولید و استفاده از نیروی کاری ارزان، کارخانه­های تولیدی خود در محصولات مختلف را به کشورهای درحال‌توسعه انتقال داده­اند؛ لذا تورم بر فولاد تأثیر مستقیم دارد.

7-سیاست­ها داخلی کشور مؤثر بر قیمت میلگرد

سیاست­های داخلی و اقتصادی کشور از جمله عوامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد است. در صورت پایین آمدن ارزش پول ملی باتوجه‌به سیاست­های نادرست اقتصادی، خریداران محصولات فولادی از جمله میلگرد باید قیمت بالاتری را برای خرید میلگرد و سایر محصولات پردازند و قیمت میلگرد افزایش خواهد یافت.

8-نوع کارخانه سازنده میلگرد مؤثر بر قیمت میلگرد

در داخل کشور میلگرد در کارخانه­های مختلفی تولید می­شود و باتوجه‌به کیفیت میلگرد تولید شده در این کارخانجات قیمت میلگرد در زمان خرید میلگرد متفاوت است، زیرا قیمت میلگرد باکیفیت آن رابطه مستقیم دارد و برای کیفیت بالاتر می­بایست هزینه بالاتری صورت گیرد.

9-انواع مختلف میلگرد مؤثر بر قیمت میلگرد

میلگرد با استانداردهای متفاوتی تولید می­شود. برای مثال در استاندارد روسی که در ایران به طور مرسوم مورداستفاده قرار می­گیرد 4 نوع میلگرد A1، A2، A3 و A4 تولید می­شود که هرکدام ضخامت و سطح آلیاژ فولادی مختلفی دارد، برخی از آن­ها آجدار و برخی بدون آج است و حتی انواع آجدار آن­ها فرمینگ مختلفی از آج را دارند که سبب چسبندگی بیشتر آن­ها در داخل بتن می­شود. هرکدام از استانداردهای ذکر شده قیمت میلگرد متفاوتی را به خود اختصاص می­دهند.

10- تغییرات فصلی مؤثر بر قیمت میلگرد

در فصل سرما و سخت شدن شرایط آب‌وهوایی برای کارهای ساختمانی تقاضا برای میلگرد کم شده در نتیجه میزان قیمت میلگرد کاهش خواهد یافت.

11- کاهش تعرفه واردات شمش مؤثر بر قیمت میلگرد

کاهش تعرفه واردات شمش در روند کاهشی قیمت محصولات فولادی از جمله میلگرد مؤثر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد