آیا پیروزی هریس تضمین شده است؟/ رقابت در فضای خاکستری

کد خبر: 1314683

اگرچه مناظره انتخاباتی اخیر میان هریس و ترامپ، با برتری نسبی نامزد حزب دموکرات همراه بوده است اما نمی توان پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر تضمین کند.کماکان فاکتورها و مولفه هایی برای تغییر معادلات و پازلهای بازی وجود دارد که می تواند به مانند سال 2016 میلادی حزب دموکرات را به بازنده این آوردگاه ( خصوصا در ایالات حساس و کلیدی) تبدیل کند. بنابراین در برهه کنونی، نمی توان با قاطعیت پیروزی هریس یا شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را تضمین کرد.

آیا پیروزی هریس تضمین شده است؟/ رقابت در فضای خاکستری

گروه سیاست سایت فردا: ترامپ و هریس سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) در ایالت پنسیلوانیا برای نخستین بار به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در یک مناظره تلویزیونی با یکدیگر روبرو شدند. به گفته آنتونی زورچر از بی‌بی‌سی، این مناطره در حالی برگزار شد که نامزد حزب دموکرات در این مواجهه پرفشار، برتری داشت.در نظرسنجی «سی‌ان‌ان/اس‌اس‌آر‌اس» (CNN/SSRS) که از ۶۰۰ رأی‌دهنده ثبت‌نام‌شده‌ای که مناظره را تماشا کردند انجام شد، ۶۳ درصد گفتند که هریس عملکرد بهتری داشت و ۳۷ درصد معتقد بودند ترامپ برنده مناظره است. پیش از مناظره، همین رأی‌دهندگان در مورد اینکه چه کسی عملکرد بهتری خواهد داشت ۵۰-۵۰ رای داده بودند.این مسئله قطعا به سود هریس و دموکراتهاست اما شکست ترامپ در انتخابات 2024را قطعی نمی سازد! یکی از دردسرهای هریس، میزان حمایت قطعی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. عملکرد بهتر در مناظره لزوماً به معنای جلب آرای بیشتر در انتخابات نیست. تنها چهار درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی «سی‌ان‌ان/اس‌اس‌آر‌اس» گفتند که مناظره، نظرشان را درباره اینکه به چه کسی رأی خواهند داد، تغییر داده است. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که این مناظره و عملکرد نامزدها در روزهای آینده چه تأثیری بر اعداد نظرسنجی‌های دیگر خواهد داشت.از این رو بسیاری از رای دهندگان تصمیم قطعی خود را قبل از مناظره در خصوص حمایت از ترامپ یا هریس اتخاذ کرده و تعداد اندکی از رای دهندگان ( مردد) تحت تاثیر فضای مناظره میان دو نامزد قرار می گیرند. 

در ماه‌های منتهی به تصمیم بایدن برای خروج از رقابت، نظرسنجی‌ها به طور مداوم نشان می‌دادند که او از ترامپ عقب‌تر است. در همان زمان به شکل فرضی، چندین نظرسنجی هم درباره رقابت ترامپ و هریس برگزار شده که نشان می‌دادند، هریس نیز عملکرد بهتری در برابر ترامپ ندارد.اما پس از آغاز فعالیت هریس در کارزار انتخاباتی به عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات، فاصله بین دو رقیب نزدیک‌تر شد و او در میانگین نظرسنجی‌های ملی از رقیب خود جلو افتاد. خانم هریس این برتری را از آن زمان تاکنون حفظ کرده است. آمریکا از سیستم منحصر به فردی موسوم به «الکترال کالج» برای انتخاب رئیس‌جمهور خود استفاده می‌کند. بنابراین ممکن است آرای بیشتر در سطح ملی از ایالت‌هایی به دست بیاییند که لزوما برای نتیجه انتخابات، مهم‌تر نباشند.در آمریکا ۵۰ ایالت وجود دارد، اما از آنجا که اکثر آنها تقریباً همیشه به نفع یک حزب رأی می‌دهند، در واقع تنها تعداد کمی از ایالت‌ها وجود دارند که هر دو نامزد در آنها شانس برنده شدن دارند. این ایالت‌ها جایی هستند که انتخابات در آنها برده یا باخته خواهد شد و به عنوان ایالت‌های اصلی «میدان نبرد» شناخته می‌شوند.در حال حاضر، نظرسنجی‌ها در هفت ایالت به اصطلاح «میدان نبرد» بسیار نزدیک است و این مسئله،  پیش‌بینی این موضوع را چه کسی واقعاً در رقابت جلوتر است دشوار می‌کند. تعداد نظرسنجی‌های ایالتی کمتر از نظرسنجی‌های ملی است، بنابراین در ارتباط با وضعیت محبوبیت نامزدها در این ایالت‌ها، داده‌های کمتری در دست داریم و هر نظرسنجی هم دارای حاشیه خطای مخصوص به خود است؛ به این معنی که اعداد می‌توانند بالاتر یا پایین‌تر باشند.به نظر می‌رسد در چندین ایالت، کمتر از یک درصد تفاوت بین دو نامزد وجود دارد. این ایالت‌ها شامل پنسیلوانیا نیز می‌شوند، که کلیدی است زیرا در بین ایالت‌های مردد یا «میدان نبرد»، بالاترین تعداد آرای الکترال را دارد. هر نامزد برای پیروزی در انتخابات باید به ۲۷۰رای الکترال از مجموع ۵۳۸ رای الکترال دست پیدا کند. به همین دلیل، پیروزی در ایالت پنسیلوانیا می‌تواند برای پیروزی نهایی و رسیدن به ۲۷۰ رأی، کمک بزرگی برای نامزدها باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد