یوسف پور در گفتگو با فردا:

انتصابات پزشکیان به طور نسبی قابل قبول ارزیابی می‌شود

کد خبر: 1306531

فعال سیاسی گفت: آقای پزشکیان سپردن مسئولیت به افراد را براساس معیارهای کاری انجام می دهد.

انتصابات پزشکیان به طور نسبی قابل قبول ارزیابی می‌شود

گروه سیاسی فردا: مسعود پزشکیان از روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری تا به امروز در احکامی جداگانه محمدرضا عارف را به عنوان معاون اول، «محسن حاجی‌میرزایی» را به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، محمدجواد ظریف را به عنوان معاون راهبردی، «محمدجعفر قائم پناه» به عنوان معاون امور اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، «علی طیب‌نیا» را به عنوان مشاور عالی رئیس جمهور، «شهرام دبیری» را به عنوان معاون امور مجلس رئیس جمهور و «سید حمید پورمحمدی» را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب کرد و به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس قرار است لیست وزرای پیشنهادی را نیز تا آخر هفته به مجلس ارائه کند.

علی یوسف پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره انتصابات مسعود پزشکیان گفت: آقای رئیس جمهور وعده تشکیل دولت وفاق ملی را داد که البته انتخاب افراد برای تصدی مسئولیت در چنین دولتی کار بسیار سختی است چون باید انتخاب و انتصاب مسئولان به گونه ای باشد که مورد توافق همه باشد یا حداقل کسی در مقام تقابل با آنها برنیایند. تا اینجای کار به طور نسبی انتصابات آقای پزشکیان قابل قبول و مثبت ارزیابی می شود.

وی افزود: آقای عارف با حکم رئیس جمهور در جایگاه معاون اول قرار گرفت. او کسی است که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار دارد و با حکم ایشان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است. هر چند آقای عارف گرایش اصلاح طلبی دارد اما از اصلاح طلبان خوش خیم به حساب می آید. در کابینه نیز معاون اول نقش وحدت آفرین و ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها را ایفا می کند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به سایر انتصاب های رئیس جمهور اظهار کرد: شاید آقایان سیدحمید پورمحمدی، شهرام دبیری و قائم پناه از لحاظ سیاسی ناشناخته باشند اما در حوزه کار اجرایی کلان سابقه مدیریت داشتند. آقای پورمحمدی سابقه معاونت وزیر اقتصاد، قائم مقام رئیس کل بانک مرکزی در دولت آقای احمدی نژاد و معاونت سازمان برنامه و بودجه در دولت آقای روحانی را در کارنامه دارد بنابراین مسلط به مدیریت حوزه اقتصادی است. آقای شهرام دبیری نیز در دوره های مختلف عضو شورای شهر تبریز بود و با فضای کار پارلمانی آشنایی دارد. آقای قائم پناه نیز معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت و ریاست شورای شهر کرمانشاه را در کارنامه دارد.

وی با اشاره به مشکلات پیچیده کشور در حوزه های مختلف ادامه داد: باید دولت چهاردهم راهی را برود که مشکلات مردم حل شود، نه آنکه دعواها و کشمکش های سیاسی وقت این دولت را بگیرد. از این رو آقای پزشکیان تلاش می کند رنگ سیاسی انتصاباتش نباشد چون در غیر این صورت هر انتصابی انجام دهد یک جناح سیاسی به آن اعتراض و انتقاد خواهد کرد. او در واقع سپردن مسئولیت به افراد را براساس معیارهای کاری انجام می دهد.

یوسف پور بیان کرد: البته به انتصاب آقای ظریف به عنوان معاون راهبردی انتقاد شد و خود من نیز روزی منتقد او بودم و از تعبیر عضو باند نیویورکی ها برایش استفاده می کردم اما شنیده ها از این حکایت می کند که آقای عراقچی وزیر خارجه می شود. آقای ظریف مسئولیت مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری را برعهده خواهد داشت. متأسفانه دولت های قبل کمتر از ظرفیت های این مرکز استفاده کردند. این انتظار نیز به آقای ظریف منتقل شده که حوزه کاری مرکز تحقیقات استراتژیک تنها به حوزه سیاست خارجی محدود نشود و سایر حوزه ها را نیز پوشش دهد.

یوسف پور با اشاره به اخبار و شنیده ها از تدوین فهرست وزرای پیشنهادی گفت: به نظر می رسد یک خط تعادلی نیز در انتخاب وزرا دنبال می شود. اگر آقای پزشکیان، آقای مجید انصاری عضو جامعه روحانیون مبارز را به عنوان وزیر کشور درنظر دارد، از آقای پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز نیز می خواهد برای وزارت اطلاعات استفاده کند. در مجموع به نظر می رسد آقای پزشکیان دولت متعادل و مشکل گشایی را تشکیل خواهد داد.

وی افزود: آقای پزشکیان نشان داد فردی شجاع و مستقل است. یادمان نمی رود که همین نمایندگان طیف مشارکت در مجلس ششم آقای پزشکیان را استیضاح کرد چون او به حزب مشارکت باج نمی داد، در مقابل نمایندگان اصولگرا از آقای پزشکیان حمایت و پشتیبانی کردند و او وزیر ماند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه آقای پزشکیان توانست خوب فرزندانش را تربیت کند، گفت: دختران، پسران، عروس ها و دامادهای خیلی از آقایان به واسطه آنها مسئولیت گرفتند و کارها را خراب کردند اما اخیرا پسر آقای پزشکیان نیز در فضای مجازی اعلام کرد که «رابط رئیس جمهور نیست و هر کس موضوعی دارد از طریق اداره ارتباطات ریاست جمهوری پیگیری کند». یادمان نرفته که اقوام برخی روسای جمهور سابق در کار دلالی بودند. این موضع شایسته ای بود. دکتر آقای پزشکیان نیز در پتروشیمی جم کارمند است که براساس شایستگی های خودش در آنجا مشغول کار است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد