فردا گزارش می‌دهد؛

واکنشهای داخلی به ترور و شهادت اسماعیل هنیه/ دولت سه روز عزای عمومی اعلام کرد

کد خبر: 1305466

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران آمده بود، مقامات و شخصیت‌های لشکری و کشوری با انتشار پیام‌های تسلیت جداگانه به این موضوع واکنش نشان دادند که میتوانید مشروح این پیام‌ها را در این گزارش مرور کنید.

واکنشهای داخلی به ترور و شهادت اسماعیل هنیه/ دولت سه روز عزای عمومی اعلام کرد

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران آمده بود، مقامات و شخصیت‌های لشکری و کشوری با انتشار پیام‌های تسلیت جداگانه به این موضوع واکنش نشان دادند که میتوانید مشروح این پیام‌ها را در این گزارش مرور کنید.

صبح امروز (چهارشنبه دهم مرداد ماه) روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

فضائلی: هنیه درحال تلاوت قرآن به شهادت رسیده است

عضو دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری: اسماعیل هنیه در اتاق محل اقامت خود در حال تلاوت قرآن به شهادت رسیده است. او حافظ کل قرآن کریم بود.

photo_2024-07-31_23-09-48

مخبر: خون شهید اسماعیل هنیه قوم طغیانگر را غرق می‌کند

سرپرست سابق ریاست جمهوری در پیام شهادت اسماعیل هنیه نوشت: خون این مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر چونان موجی خروشان این قوم طغیانگر‌ را غرق می‌سازد.

محمد مخبر سرپرست سابق ریاست جمهوری در پیامی ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، تاکید کرد که خون این مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر چونان موجی خروشان این قوم طغیانگر‌ را غرق می‌سازد.

در پیام مخبر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام تروریستی علیه شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نمایشی بزدلانه از سوی رژیمی غاصب بود که تاکنون هیچ‌وقت نتوانسته است در میدان جنگ مردانه مبارزه کند و گویا راهی جز کشتن زنان، کودکان و افراد بی‌گناه و ترور شبانه شخصیت‌های سیاسی به دور از شهر و کاشانه خویش ندارد.

رژیم صهیونیستی بار دیگر حتی به حامیان خود نشان داد که به هیچ قانون و مسلکی پایبند نیست و چنان افسار گسیخته است که روزی دولت‌های غربی پشتیبان خود را نیز در هلاکت خویش سهیم می‌سازد. این مرد بزرگ تعداد زیادی از اعضای خانواده خود را نیز در کشتارهای وحشیانه رژیم صهیونیستی از دست داده بود و اکنون به خانواده و همرزمان شهیدش پیوست.

اینجانب شهادت ایشان را به همه ملت‌های آزاده جهان علی‌الخصوص ملت مقاوم فلسطین تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بدون تردید این اقدام کور و تروریستی عزم جبهه مقاومت اسلامی را در سرتاسر منطقه برای نابودی این رژیم کودک‌کش راسخ‌تر از گذشته خواهد کرد. اطمینان دارم که خون این مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر چونان موجی خروشان این قوم طغیانگر‌ را غرق می‌سازد.

خداوند او را مشمول رحمت خویش قرار دهد و با اولیا و صلحا محشور گرداند.

نوبخت:نه حماسه مقاومت متوقف خواهد شد و نه پیشرفت ایران

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه ضمن محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه نوشت: نه حماسه مقاومت متوقف خواهد شد و نه پیشرفت ایران.

 محمد باقر نوبخت، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه در پی ترور شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم خونخوار صهیونیستی در یک پیام که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، نوشت:

رژیم جعلی صهیونیستی در پی محکومیت و مجازات ترور مهمان گرانقدر، "شهید هنیه"، با این واقعیت مواجه خواهد شد که نه حماسه مقاومت فلسطین متوقف خواهد شد و نه نهضت پیشرفت ایران در دولت دکتر پزشکیان…

وزیر سابق اطلاعات شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر سابق اطلاعات با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت وزیر سابق اطلاعات تصریح شده است: شهادت سرباز پرافتخار جهان اسلام، شهید اسماعیل هنیه و محافظ وفادر ایشان را به محضر حضرت ولی عصر عج الله تعالی، مقام معظم رهبری، مردم زجر کشیده فلسطین و ملت شریف ایران، همرزمان آن شهید بزرگوار و تمام مسلمین و مستضعفان منطقه تبریک و تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن سردار بزرگ اسلام علو درجات الهی را از درگاه حضرت حق، طلب می نمایم.

وی افزود: بی شک قدس شریف با عنایات ویژه حضرت باریتعالی و هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب و مجاهدت های سلحشورانه برادران و خواهران عزیزمان در کشورهای فلسطین و لبنان و سوریه و یمن آزاد گشته و جهانیان، پایان رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی را شاهد خواهند بود.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

واعظی: اسرائیل برای فرار از باتلاق داخلی‌اش جنایت می‌کند

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم: قساوت و سنگ‌دلی رژیم صهیونیستی نشان‌دهندۀ این است که این‌ها هرچه جلوتر می‌روند در حال دست و پا زدن برای خروج از باتلاق داخلی خود هستند و دست به هر جنایت ناجوانمردانه‌ای می‌زنند.

چمران مطرح کرد؛انتقام ما از رژیم صهیونیست نماز در مسجد الاقصی است

رئیس شورای شهر تهران گفت: انتقام نهایی ما از رژیم جنایتکار صهیونیست برای شهادت شهید اسماعیل هنیه، نماز در مسجد الاقصی و سقوط این رژیم است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر در مراسم افتتاح دومین رویداد آئینی محرم شهر تهران گفت: اسماعیل هنیه مرد مبارزه با ظلم و استکبار و صهیونیست است. شهادت او را در خاک ایران تسلیت و تبریک می گویم و امیدواریم انتقام این شهید که میهمان ایران بود و هم انتقام خون شهدای مظلوم و شجاع غزه را از رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیست بگیریم.

وی افزود: انتقام نهایی ما از رژیم جنایتکار صهیونیست، نماز در مسجد الاقصی و سقوط این رژیم است؛ یقیناً این جنایت بزرگ از چشم آزادگان و مردم آزاده جهان پوشیده نخواهد ماند. این جنایت بر خلاف جوانمردی و انسانیت است که مهمانی را در سرزمین و شهری دیگر به شهادت برسانند. این موضوع نشانه نا امیدی دشمن است زیرا فکر می‌کند با از دست دادن یک مبارزه راه تمام می‌شود.

رئیس شورای شهر گفت: یزید فکر می‌کرد حضرت سید الشهدا را در کربلا به شهادت برساند، دوران امامت امامان از بین می‌رود درحالی که نمی‌دانست نهضت حسینی گرم‌تر و پرشورتر باقی می‌ماند.

وی افزود: آنچنان انتقامی سخت از صهیونیست و حامیان آن در سراسر دنیا خواهیم گرفت که اثراتش در جهان باقی بماند.

چمران گفت: در فلسطین و غزه و مقاومت اسلامی و همه سرزمین‌های مقاومت شهادت اسماعیل هنیه را تبریک و تسلیت می‌گویند و ملت ما خون می‌گریند و از این جنایت بزرگ افسرده و دل آزرده هستند. ان شااله با سقوط رژیم اشغالگر شاهد شادمانی و لبخند بر لبان این ملت و ملت فلسطین خواهیم بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت.

علی اکبر احمدیان در این پیام تصریح کرد: عروج اسطوره مقاومت ملت مظلوم فلسطین، شهید والا مقام اسماعیل هنیه گرچه به مثابه ضایعه ای بس الیم و دردناک، داغی بزرگ بر دل های آحاد امت اسلام و به ویژه ملت شریف ایران بر جای نهاد. اما نشان داد که دشمن زبون صهیونیست در میدان همچنان شکست خورده است و امید به هیچ دستاوردی در مقابله مستقیم با رزمندگان مقاومت ندارد و از این رو ترور را تنها گزینه‌ی باقیمانده در پیش روی خود می‌بیند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: شهید هنیه به نقطه نهایی آمال خویش دست یافت و با شهادتش، جریان عظیم مقاومت را وارد مرحله ای تاریخی کرد؛ با این حال به فرموده مقتدایمان، جمهوری اسلامی ایران از حق خونخواهی وی هرگز نخواهد گذشت و رژیم صهیونیستی پاسخی درخور دریافت خواهد کرد.

وی در این پیام افزود: اینجانب این فقدان جانسوز را به محضر ولی عصر، رهبر معظم انقلاب، ملت غیور ایران و امت عزادار اسلامی تسلیت عرض می نمایم.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به ترور هنیه؛ دشمن کینه‌جو را به اشد مجازات برسانید

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با محکومیت ترور اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، گفت: لازم است نیروهای نظامی و امنیتی مقتدر ایران در دفاع از خون به ناحق ریخته شده میهمان ایران اسلامی، دشمن کینه جوی را به اشد مجازات برسانند.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا از دفتر اطلاع رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی، وی در این پیام آورده است: خبر ترور ناجوانمردانه و شهادت برادر مجاهد، جناب آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی دیگر از فرماندهان و مجاهدان جبهۀ مقاومت در لبنان و عراق موجب تأسف و تأثر گردید.

وی افزوده است: مقاومت مردم مسلمان منطقه و حرکت مجاهدانۀ آنان در مقابل متجاوزان و اشغالگران، آن چنان دشمن صهیونیست را مستاصل کرده که آبروی دروغین خود را بر باد داده و با زیر پا گذاشتن همه اصول انسانی و قوانین بین المللی و بشردوستانه، از یک سو با بمباران و به خاک و خون کشیدن مردم بی پناه و زنان و کودکان مظلوم سعی در پوشاندن ضعف خود دارد و از سویی دیگر با ترور رهبران مقاومت به خیال خام خویش تلاش دارد تا جبهه مقاومت را تضعیف کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرده است: ولی همان طور که خداوند سبحان می فرماید: مؤمنان به إحدی الحسنیین می رسند، یا شیرینی پیروزی را می چشند و یا به سعادت شهادت نائل می شوند که هر 2 سراسر نیکویی و خیر است؛ اما آنچه در کمین ظالمان است، شکست و عذاب الهی است که به دست امت اسلامی بر سر آنان خواهد آمد، إن شاءالله.

این مرجع تقلید افزوده است: البته لازم است نیروهای نظامی و امنیتی مقتدر ایران در دفاع از خون به ناحق ریخته شده میهمان ایران اسلامی، دشمن کینه جوی را به اشد مجازات برسانند.

وی در پایان تصریح کرده است: اینجانب علو درجات این شهیدان و صبر و اجر بازماندگان خصوصاً مردم مظلوم فلسطین و عزت و شوکت امت اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که از روز گذشته (۹ مرداد) برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در ایران حضور داشت بامداد امروز (۱۰ مرداد) همراه با یکی از محافظانش در اقدامی تروریستی به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

عارف: اسرائیل در ترور شهید هنیه بار دیگر اشتباه محاسباتی کرد

معاون اول رئیس جمهور در دیدار نخست وزیر سوریه گفت: دشمن خبیث صهیونیستی، بار دیگر دچار اشتباه محاسباتی شد و یکی از رهبران جبهه مقاومت را در عملیاتی تروریستی به شهادت رساند.

در دیدار محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور و حسین عرنوس نخست وزیر سوریه، روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور بررسی و بر ارتقاء سطح روابط دو کشور تأکید شد.

معاون اول رئیس‌جمهور در این دیدار که بعد ازظهر امروز (چهارشنبه) صورت گرفت با بیان اینکه دشمن خبیث صهیونیستی، بار دیگر دچار اشتباه محاسباتی شد و یکی از رهبران جبهه مقاومت را در عملیاتی تروریستی به شهادت رساند، گفت: شهادت آقای اسماعیل هنیه، ضایعه‌ای بزرگ برای جهان اسلام و جبهه مقاومت است.

عارف در ادامه با بیان اینکه افق همکاری‌های دو کشور، از دوران مرحوم حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه، به صورت درازمدت و راهبردی طراحی شده است گفت: با توجه به علایق و مشترکات دو کشور ،‌ سطح تعاملات سیاسی مطلوب اما در حوزه اقتصادی باید به سطوح بالاتری برسیم.

وی افزود:‌ در دوره جدید امیدواریم تلاش شود توافقات و تفاهمنامه‌های امضاء شده، فقط روی کاغذ نماند و اجرایی شود.

عارف  با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از جانب دولت ایران از جبهه مقاومت در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی گفت: با وجود آنکه از نظر سیاسی، روابط دو کشور در سطح عالی ارزیابی می‌شود اما در سایر زمینه‌ها و به ویژه در حوزه اقتصاد، روابط آنچنان که توقع می‌رود ارتقاء نیافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه، ‌نگاه ما، تجارت آزاد بین دو کشور است، گفت: معتقدیم دولتمردان دو کشور باید تسهیل‌گر مقررات و قوانین باشند تا بخش خصوصی فعالانه در میدان حضور داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور  با بیان اینکه ایران در بخش خدمات فنی و مهندسی، علمی، صنایع و معادن و فناوری‌های نوین  پیشرفت‌های گسترده‌ای داشته است، گفت: با چنین ظرفیت‌هایی، ایران توانایی بالایی در نقش‌آفرینی در کشور سوریه دارد.

عارف افزود: وزیر اقتصاد به عنوان رئیس کمیسیون مشترک فعالیت می‌کند که نشان‌دهنده جایگاه بالای ارتباط با سوریه در دید دولتمردان به‌ویژه در تعاملات اقتصادی  است.

وی همچنین با ذکر خاطراتی از سفرهای خود به دمشق در دوران مسئولیت‌های مختلفی که بر عهده داشت از دعوت نخست وزیر سوریه جهت سفر به این کشور قدردانی و تاکید کرد در اولین فرصت به سوریه سفر خواهد کرد.

در این دیدار، نخست وزیر سوریه نیز با تقدیم پیام رئیس جمهور این کشور گفت: روز تحلیف دکتر پزشکیان برای مردم ایران و ما روزی مهم بود که با جنایت صهونیست‌ها موجب تلخ‌کامی ملت‌های مسلمان شد.

وی افزود: درخواست دولت سوریه آن است که به درجات بالاتری از هماهنگی و ارتباط در تمام زمینه‌ها به ویژه  در زمینه اقتصادی برسیم چرا که هر دو طرف فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیادی در زمینه اقتصادی دارند که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

عرنوس افزود: در سفری که رئیس جمهور فقید ایران به سوریه داشت موافقتنامه‌ها و تفاهمنامه‌های بسیاری امضاء شد که لازم است با جدیت بیشتری پیگیری شود تا شاهد به ثمر رسیدن آنها باشیم.

وی با دعوت از فعالان اقتصادی ایران گفت: سوریه پروژه‌های بزرگ و سودآوری دارد که آمادگی داریم با فعالان اقتصادی ایران وارد مشارکت شویم تا برای هر دو کشور فعالیتی سودآور شکل گیرد.

نخست وزیر سوریه  با توضیح درباره روند فعالیت‌های صورت گرفته برای اجرای موافقتنامه‌ها و تفاهمنامه‌ها با ایران در حوزه‌های بانکی، بیمه و تجارت آزاد افزود: ما آمادگی داریم با آسیب‌شناسی روندهای جاری و گذشته زمینه را برای افزایش روابط و تسهیل تجارت دو کشور هموار کنیم.

در این دیدار احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی که ریاست کمیسیون مشترک ایران و سوریه را برعهده دارد با توضیح درباره توافقنامه‌های امضاء شده توسط رئیس جمهور شهید گفت: اکنون در حوزه تأسیس بانک و بیمه مشترک قدم‌های خوبی برداشته شده است که در هفته‌های آینده به همراه سایر طرح‌های مشترک اقتصادی به نتیجه خواهد رسید.

حاجی صادقی: صهیونیست‌ها منتظر پاسخی کوبنده باشند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: رزمندگان جبهه مقاومت از همه توطئه‌ها و فتنه‌ها رهایی یافتند و جبهه ایستادگی ایجاد شده است‌ تا در صحنه جبهه مبارزه با کفر به رژیم صهیونیستی سیلی بزنند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در تجمع اعتراضی برای محکومیت ترور اسماعیل هنیه در میدان فلسطین، با تاکید بر اینکه شهادت اسماعیل هنیه قطعاً جبهه مقاومت را منسجم‌تر و مقتدرتر و عزمش را برای نابودی دشمن ستمگر جزم‌تر می‌کند، اظهار کرد: آمریکا و رژیم استکبار بخواهد یا نخواهد، بپسندد یا نپسندد به زودی نابودی این رژیم زبان‌نافهم، ستمگر، کودک‌کش و جنگ‌طلب را در همین میدان فلسطین جشن خواهیم گرفت.

وی افزود: امروز رزمندگان جبهه مقاومت از همه توطئه‌ها و فتنه‌ها رهایی یافتند و جبهه ایستادگی ایجاد شده است‌ و در صحنه جبهه مبارزه با کفر سیلی به رژیم صهیونیستی خواهیم زد. این رژیم منتظر پاسخی کوبنده باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز اعلام می‌کنیم که مردم غزه، لبنان و جبهه مقاومت بدانید که مردم ایران در کنار شما هستند تا این رژیم ستمگر نابود شود. تا زمانی که جبهه بزرگ مقاومت و مردم ایران، فلسطین، لبنان و یمن و همه محور مقاومت باشند رژیم صهیونیستی توان پیروزی نخواهد داشت. 

حاجی‌صادقی یادآور شد: ما را از چه می‌ترسانید؟ از شهادت؟ شهادت در نظر ما بزرگترین هدیه‌ای است که خداوند به بندگان برگزیده خود می‌دهد. این شهادت‌ها هرگز اراده، عزم و قدرت جبهه مقاومت را کاهش نمی‌دهد بلکه توکل، اعتماد و ایمان ما را در راهی که برای نابودی ظلم و جور طی می‌کنیم را قوی‌تر می‌کند. 

پیام رئیس قوه قضاییه در پی شهادت اسماعیل هنیه

متن پیام رئیس عدلیه به این شرح است: 

مِّنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوُا مَا عاهَدُوا اللّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَّن قَضَی نَحبَهُ 

وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلوا تَبدِیلا

شهادت رهبر پرافتخار و سردار مجاهد جبهه مقاومت «آقای اسماعیل هنیه» که عمر بابرکت خود را در مسیر جهاد فی سبیل الله طی کرد و در این راه از تقدیم اولاد و اَحفاد خود نیز دریغ نورزید، بدون تردید برای او فوزی عظیم و فرجامی سعادتمندانه و برای ملت مقاوم و مظلوم فلسطین مایه فخر و مباهات است.

بلاشک فقدان شهید هنیه این مجاهد مخلص و آزاده، ثلمه‌ای بزرگ برای مقاومت سرافراز ملت فلسطین در برابر سفاکان و غاصبان رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی خواهد بود اما به‌حول و قوه الهی خون مطهر این شهید والامقام، حماسه‌ساز می‌شود، افق‌گشایی می‌کند و درخت تناور مقاومت اسلامی را بیش از پیش آبیاری خواهد کرد و آتش خشم ملت مبارز و حماسه ساز فلسطین را در امتداد طوفان الاقصی شعله‌ورتر می‎‌سازد.

عناصر شقی، زبون و جنایتکار دخیل در به شهادت رساندن شهید هنیه بدانند خون مطهر این شهید، شور و خشم و عظمت جبهه مقاومت در برابر صهیونیست‌های غاصب را مضاعف گردانده و مورد عقاب و انتقام سخت قرار خواهند گرفت.

اینجانب این اقدام بزدلانه تروریستی را محکوم کرده و شهادت شهید هنیه و همراه ایشان را به ملت بزرگ فلسطین، حماس، کلیه گروه‌های مقاومت فلسطینی و خانواده مکرم هنیه تبریک و تهنیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان و همه مجاهدان راه حق غفران واسعه و علو درجات مسئلت می‌کنم. 

طیب‌نیا: ترور شهید هنیه هویت واقعی رژم تروریست اسرائیل را نشان داد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه، این اقدام را نشان دهنده هویت واقعی رژیم تروریست اسرائیل به جهانیان دانست.

به گزارش ایرنا علی طیب نیا در پیامی در پی شهادت اسماعیل هنیه افزود: ترور و به شهادت رساندن مجاهد خط مقدم جبهه مقاومت جناب آقای اسماعیل هنیه در یک سفر رسمی از یکسو هویت واقعی رژیم تروریستی اسرائیل را برای جهانیان آشکار کرد و از دیگر سو برگی بر کتاب قطور جنایات آنان افزود، غافل از این حقیقت متعالی که شهادت مجاهدین و مبارزین بیش از پیش موجب آبیاری شجره طیبه مقاومت و گسترش فرهنگ جهاد و آزادی خواهی ملت های ستمدیده خواهد شد.

وی ادامه داد: اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این مجاهد شهید به محضر مقام معظم رهبری، ملت مقاوم فلسطین و همه دوستداران ایشان از خداوند متعال برای ایشان علو درجات را مسئلت دارم.

باقری: ایران بر حق خود برای پاسخ مناسب تأکید می‌نماید

شورای امنیت باید به مسئولیت خود عمل کند

سرپرست وزارت امور خارجه:شهید هنیه، به عنوان یکی از رهبران ملت فلسطین و طلایه‌دار مبارزه مشروع برای احقاق حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین، مهمان رسمی مردم و دولت ایران در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایرانیان بود و اقدام تروریستی مافیای تروریستی حاکم بر سرزمین اشغال شده فلسطین،  نقض فاحش اصول و قواعد حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و بی‌حرمتی به امنیت‌ ملی و تمامیت سرزمینی ایران است.

جمهوری اسلامی ایران این اقدام مجرمانه نفرت‌انگیز را به شدیدترین وجه ممکن محکوم نموده و بر حق خود برای پاسخ مناسب تأکید می‌نماید.

شورای امنیت باید به مسئولیت خود برای مقابله با تهدید صلح و امنیت بین‌المللی به واسطه اقدامات مستمر تروریستی و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل عمل نماید.

نمایندگی ایران در سازمان ملل: پاسخ ترور، عملیات ویژه‌ است؛ اما سخت‌تر و پشیمان‌کننده

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در پی ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، اعلام کرد: پاسخ ترور، عملیات ویژه‌ است؛ اما سخت‌تر و پشیمان‌کننده.

آملی لاریجانی: رژیم ددمنش صهیونیستی تاوان بسیار سختی خواهد داد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی به شرح زیر است: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ . ملت شریف ما با تأثر و تألم فراوان خبر شهادت سردار مقاومت فلسطین جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را دریافت کرده است.

هرچند این شهید والامقام پس از سالها مجاهدت، مبارزه و پایداری در مقابل ظلم صهیونیستهای اشغالگر به آرزوی دیرین خود دست یافت، اما این حادثه‌ تلخ آنهم در حریم جمهوری اسلامی، همه ما را در سوگ خود نشانده و داغدار کرده است. قطعاً رژیم ددمنش صهیونی تاوان بسیار سختی خواهد داد.

اینجانب شهادت این مجاهد فی سبیل الله  که با سکوت مجامع بین المللی و نقض آشکار و پی در پی مقررات بین المللی  از سوی رژیم صهیونیستی به وقوع پیوسته را به امت اسلامی، به جبهه سرفراز مقاومت ، بویژه خانواده ها و بازماندگان ایشان تسلیت گفته و مغفرت و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسئلت دارم.»

عراقچی: بدون تردید رژیم اشغالگر تاوان سختی پس خواهد داد

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: بدون تردید رژیم اشغالگر تاوان سختی پس خواهد داد.

«سید عباس عراقچی» دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شهادت رهبر شجاع فلسطین، جناب آقای اسماعیل هنیه، در اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را به ملت بزرگ فلسطین و همه مبارزان جبهه مقاومت تسلیت می‌گویم. 

بدون تردید رژیم اشغالگرا تاوان سختی پس خواهد داد و البته به هدف شوم خود برای سد کردن راه دولت در ابتدای شروع به کار، نخواهد رسید. 

آیت‌الله جوادی آملی: اسرائیل، درنده‌ای است که هیچ عهدى را به رسمیت نمى‌شناسد

آیت‌الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید ترور شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: اسرائیل، درنده رها‌شده‌اى است که هیچ عهدى را به رسمیت نمى شناسد.

در پی شهادت شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، آیت‌الله جوادی آملی پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

نداى آسمانى قرآن حکیم هماره از خیانت صهیونیسم و جنایت اسرائیل سخن مى گوید؛ آیه آسمانى ﴿وَلَا تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَىٰ خَائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾ هشدارى است به جامعه بین الملل که اسرائیل، درنده رها‌شده‌اى است که هیچ عهدى را به رسمیت نمى شناسد.

شهادت رادمرد مقاوم جناب اسماعیل هنیه را که در حرم ضیافت و حریم جمهورى اسلامى ایران به دست اسرائیل خائن به شهادت رسید به عقل محوران و عدل مداران و رادمردان تسلیت و آزادى قدس شریف را از خداى سبحان مسئلت و صبر جمیل و اجر جزیل را براى همه سانحه دیدگان از خدای سبحان درخواست می نمایم.

استاد انصاریان در پیامی مطرح کرد؛انتقام الهی از ظالمان وعده قطعی پروردگار است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در پیامی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت و این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

هوالحق

حادثه جنایت رژیم صهیونیستی در سحرگاه دیشب در خاک میهن اسلامی موجب انزجار هرچه بیشتر از این رژیم کودک‌کش گردید.

بر اساس آیات قرآن کریم انتقام الهی از ظالمان وعده قطعی پروردگار است.

اینجانب با آرزوی علو درجات برای تمام شهدای صدر اسلام تا کنون، ترور رهبر مقاومت فلسطین اسماعیل هنیه که سالهای عمر خود را صرف مبارزه با این رژیم غاصب نمود را به ملت فلسطین، همکاران و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.

فقیر حسین انصاریان

۲۵ محرم الحرام ۱۴۴۶

پیام تسلیت دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر در پی شهادت اسماعیل هنیه

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر در پیامی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین را تبریک و تسلیت گفت.

به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری؛ در پیام دکتر اسکندر مومنی آمده است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، آقای دکتر اسماعیل هنیه، بار دیگر ذات پلید و ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی را برملا کرد.

 این مجاهد قهرمان عضو خانواده‌ای شهادت طلب و شهیدپرور بود. همچنانکه پیش از این فرزندان برومند و نیز خانواده ایشان در مبارزه با اسرائیل به شهادت رسیده بودند، خود نیز مدال افتخار شهادت را بدست آورد تا نامش بر تارک تاریخ به روشنی ثبت شود و خونش الهام‌بخش ملت فلسطین در راه آزادی خواهد بود.

این اقدام مذبوحانه باند تروریستی، نشانه ضعف و زوال روزافزون اشغالگران قدس در میدان رویارویی با مقاومت است و استحکام، اتحاد و اراده بیش از پیش جبهه مقاومت را در پی خواهد داشت و قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند و دشمن صهیونیستی عقوبت آن را خواهد دید.

اینجانب شهادت اسماعیل هنیه را به ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، آزادگان جهان، امت اسلامی، ملت قهرمان فلسطین، مردم شهید پرور ایران و خانواده هنیه تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و تحقق آرزوی هر چه زودتر آرمان شهید اسماعیل هنیه و همه شهدای مظلوم مقاومت یعنی پاک شدن زمین از لوث وجود رژیم صهونیستی را از خداوند متعال مسئلت دارم.»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت اسماعیل هنیه

معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام تسلیت معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این شرح است:

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

هر کجا بیرق نور و حقیقت در مقابل هجمه ظلمت و پلیدی برافراشته می‌شود تکراری پر صلابت از نبرد حق علیه باطل رقم می‌خورد. این اراده الهی است که خط سرخ شهادت را مستدام می‌دارد و بندگان شایسته خود را به مقام شامخ «عند ربهم یرزقون» می‌رساند.

شهادت رئیس دفتر سیاسی حماسی جناب آقای «اسماعیل هنیه» در حامله تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

شهادت این مبارز خستگی ناپذیر و شخصیت برجسته جبهه مقاومت اسلامی را خدمت مردم عزیز فلسطین و ملت شریف ایران و همه آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

بی‌تردید اقدامات غیر انسانی این عناصر تروریست نه تنها از ایمان و اراده مسلمانان و آزادگان جهان نخواهد کاست بلکه روحیه ایثار و شهادت را در میان آنان بیش از گذشته خواهد کرد.

 ملت عزیز و شریف ایران این اقدام تروریستی و ضد بشری که در خاک میهن اسلامی ما ایجاد شد را به شدت محکوم کرده و به یقین رژیم غاصب صهیونیست تاوان شهادت این شهید مجاهد را خواهد داد.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی.

رییس صداوسیما: مردم غیور ایران ترور مهمان خود را برنمی‌تابند

رییس سازمان صداوسیما در واکنش به ترور اسماعیل هنیه گفت: شهادت شهید هنیه در تهران و به دست دشمن زبون، اقدامی بزدلانه محسوب می‌شود و بی شک مردم غیور ایران ترور مهمان خود را برنمی‌تابند و عاملان این جنایت تاوان سنگینی بابت چنین اقدام وقیحانه‌ای خواهند داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، در پی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، پیمان جبلی در پیامی این واقعه را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

"بسم رب الشهدا و الصدیقین

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

شهادت نماد مبارزه بی‌امان با صهیونیست، جناب آقای اسماعیل هنیه که در طول عمر بابرکت خویش مجاهدانه پرچم آزادی قدس شریف را برافراشته بود بر همه رزمندگان مقاومت و مجاهدان فی سبیل الله تسلیت باد. آن شهید عزیز در جهادی خستگی ناپذیر و بدون ذره ای شک در مسیر آزادی سرزمین فلسطین و قبله اول مسلمانان جهان گام برداشت و پاداش خویش را با شهادت گرفت. شهادت شهید هنیه در تهران و به دست دشمن زبون، اقدامی بزدلانه محسوب می شود. بی‌شک مردم غیور ایران ترور مهمان خود را بر نمی تابند و عاملان این جنایت تاوان سنگینی بابت چنین اقدام وقیحانه ای خواهند داد. خون پاک این شهید عزیز و سایر شهدای جبهه گسترده مقاومت، درخت پیروزی فلسطین را تنومندتر میکند و نویدبخش آزادی بیت المقدس و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است؛

ما به قربانگاه‌ها دیدیم نام اسماعیل را

غرق خواهد کرد خونش نام اسرائیل را

پیمان جبلی

رئیس سازمان صداوسیما"

اسماعیل هنیه، رئیس شاخه سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به تهران سفر کرده بود، بامداد امروز در اقامتگاه خود هدف حمله قرار گرفت و به همراه محافظ خود به شهادت رسید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی تاکید کرد

شهادت اسماعیل هنیه نمی‌تواند قلوب ملت‌های بزرگ ایران و فلسطین را از یکدیگر جدا کند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی ضمن تسلیت شهادت دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: این اقدام تفرقه‌انگیز نخواهد توانست قلوب ملت‌های بزرگ ایران و فلسطین را از یکدیگر جدا کند.

 متن پیام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به شرح ذیل  می‌باشد:

"بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

باز هم دست پلید و جنایتکار رژیم تروریست و سفّاک صهیونیستی از آستین بیرون آمد و در اقدامی ذلیلانه، منجر به شهادت مجاهد نستوه، مبارز خستگی‌ناپذیر و شخصیت برجسته جبهه مقاومت اسلامی و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، دکتر اسماعیل عبدالسلام هنیه شد.

این شخصیت مجاهد که هفده نفر از عزیزان خانواده‌اش در راه آرمان بزرگ آزادی فلسطین به شهادت رسیده‌اند از ابتدای شکل‌گیری جنبش مقاومت اسلامی(حماس) در این جنبش حضور فعال داشت و ضمن تحمل زندان در طول سالیان متمادی و تبعید، عمر شریف خود را در مبارزه با ظلم و شرارت و آزاد سازی قدس شریف مصروف داشت و سرانجام مزد ایثار و مجاهدت‌های خود را با شهادتش گرفت.

رژیم صهیونیستی که شکست در میدان جنگ را می‌خواهد با ترور جبران کند بداند که با چنین اقدامات کور و تفرقه‌افکن نخواهد توانست قلوب ملت‌های بزرگ ایران و فلسطین را از یکدیگر جدا کند و این جهان‌بینی، فرهنگ و ارزشهای مشترک با این اقدامات سست نخواهد شد و بدون تردید مجازات سخت و کوبنده را برای رژیم اشغالگر قدس در پی خواهد داشت. به فضل خداوند و با درایت و توان نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی ان‌شاءالله به زودی شاهد شناسایی، دستگیری و مجازات عوامل این ترور ناجوانمردانه خواهیم بود.

اینجانب شهادت این رهبر محور مقاومت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، ملّت مظلوم و شجاع فلسطین، گروه‌های جهادی، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و خانواده محترم و سایر بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت عرض کرده و مغفرت الهی را برای وی از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: آتش مقاومت با ترور، شعله‌ورتر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را در حمله تروریستی صهیونیست‌ها تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بار دیگر دست جنایتکار صهیونیسم و حامیان آن، مردی بزرگ از تبار مجاهدان نستوه آزادی فلسطین و مقاومت را نشانه گرفت و به شهادت رساند و ملت فلسطین و امت اسلام را از وجود آزادمردی مؤمن و مبارز محروم ساخت.

هرچند فقدان این شخصیت درخشان در عرصه مقاومت تلخ و دردناک است، به شهادت تاریخ ۷۵ ساله اشغال فلسطین، آتش مقاومت با این ترورها نه‌تنها خاموش نخواهد شد، بلکه شعله‌ورتر خواهد گشت.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی علو درجات شهید اسماعیل هنیه و نابودی جنایتکاران صهیونیست را از خداوند متعال مسئلت می‌کند و این مصیبت را به ملت بزرگ فلسطین و خانواده آن شهید تسلیت می‌گوید.»

واکنش حسن روحانی به شهادت اسماعیل هنیه

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم در پیامی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در پی اقدام تروریستی در تهران را تسلیت گفت.

توئیت

توییت جنجالی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کنار هم قرار دادن تصاویر شهدای سقوط بالگرد و ترور شب گذشته!

آیا وزیر ارشاد اعتقاد دارد که رئیس جمهور و امیر عبدالهیان هم مانند حاج قاسم، ابومهدی المهندس و اسماعیل هنیه ترور شده است؟!

تشکیل پرونده قضایی برای برخی فعالان فضای مجازی در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس

دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد از صبح امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد در پی شهادت شهید هنیه با رصد فضای مجازی و شناسایی متخلفان، برخی از این افراد احضار شدند و تذکر گرفتند همچنین برای برخی از آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

در اطلاعیه دادستانی کل کشور تاکید شد با افرادی که با انتشار محتوای خلاف واقع، نشر اکاذیب و توهین اقدام به برهم زدن امنیت روانی جامعه کنند، براساس قانون برخورد مقتضی صورت خواهد گرفت.

بیانیه وزارت خارجه درباره شهادت اسماعیل هنیه

وزارت خارجه ایران:ترور شهید اسماعیل هنیه به عنوان یکی از رهبران منتخب مردم فلسطین و یکی از طلایه داران مبارزه مشروع ملت فلسطین برای احقاق حق تعیین سرنوشت، شاهد دیگری بر ماهیت تروریستی و نشانه‌ای از خوی تجاوزگری و قانون‌شکنی مافیای جنایتکار حاکم بر سرزمین اشغال شده فلسطین است.

این اقدام تروریستی نه تنها نقض فاحش اصول و قواعد حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است، بلکه تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

اقدام متجاوزانه و تروریستی جدید این رژیم در ترور شهید هنیه بخشی از برنامه نسل‌کُشی فلسطینیان  بویژه در ۱۰ ماه اخیر و در جهت افزایش ناامنی در منطقه غرب آسیا است.

دولت آمریکا به عنوان حامی و همدست رژیم صهیونیستی در استمرار اشغالگری و نسل‌کُشی فلسطینیان، در ارتکاب این اقدام شنیع تروریستی مسئول است.

جمهوری اسلامی ایران اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی در ترور مجاهد خستگی ناپذیر شیخ اسماعیل هنیه را شدیدا محکوم می‌کند و پاسخ مناسب نسبت به این اقدام متجاوزانه علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی خود را حق ذاتی خود می داند.

موسوی:از امروز سطح و نوع حمایت ایران از ‌مقاومت فلسطین دگرگون خواهد شد

سید عباس موسوی سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان و سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، در حساب شخصی خود در ایکس، نوشت: «فاصله شجاعت تا حماقت به باریکی یک تار مو است! از امروز سطح و نوع حمایت ایران از مقاومت فلسطین دگرگون خواهد شد.»

ولایتی: «ترور اسماعیل هنیه»جنایت و نقض آشکار قوانین بین المللی است

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل گفت: شهادت مجاهد مخلص و فداکار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس طی یک عملیات تروریستی، جنایت و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

واکنش آذری جهرمی به ترور اسماعیل هنیه در تهران 

▫️دنیا بداند در روزی که رئیس جمهور ایران دنیا را به صلح دعوت کرد رژیم غاصب صهیونیستی در خاک ایران دست به اقدام تروریستی زد.

آذری جهرمی

واکنش علی لاریجانی به ترور اسماعیل هنیه:

اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم بدنبال آن است که شکست خود را در غزّه با اقدامات مغشوش امّا تحریک‌آمیز تغییر دهد

 البته با اقدامات متقابل در این مسیر نیز نه تنها از این بن بست راهبردی – امنیتی خارج نمی‌شود بلکه در گرداب جدیدی گرفتار می‌گردد

پیام ظریف در پی ترور اسماعیل هنیه

محکومیت ترور شهید بزرگوار اسماعیل هنیه در حالی‌که جهان در سکوت نظاره گر نسل کشی اسرائیل و اقدامات مکرر تروریستی و تجاوزگرانه آن رژیم است، نتانیاهو منطقه و جهان را به سوی پرتگاه فاجعه پیش می برد، درست در روز تحلیف رئیس جمهور پزشکیان، که مردم ایران، منطقه و جهان را به صلح و آرامش و همدلی فرا می‌خواند.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید تا کنون متوجه شده باشند که بقای نتانیاهو در گرو کشتار،  تخریب و  هرج و مرج است.

شهید اسماعیل هنیه قهرمان خستگی ناپذیر آزادی مردم فلسطین از اشغال اسرائیل بود. ترور ناجوانمردانه میهمان ما، عزم ایران را برای دفاع از خود و حمایت از عزم مردم فلسطین برای مبارزه برای آزادیشان دوچندان خواهد کرد.

جهان نباید اجازه دهد که اهداف ویرانگر نتانیاهو محقق شود.

ظریف

دولت جمهوری اسلامی ایران سه روز عزای عمومی اعلام کرد

در پی شهادت فرمانده مجاهد دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَاللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»

شهادت فرمانده مجاهد، دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امت اسلامی، دلدادگان مکتب مقاومت و همه آزادگان جهان را داغدار کرد. این ترور برگ دیگری بر سیاهه شرم‌آور جنایت‌های فرقه تبهکار و غاصب صهیونیستی اضافه کرد.

دولت جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه که با اهداف خاص در آغاز به‌کار دولت وفاق ملی صورت گرفت و همه اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و مهمان رسمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حضور در آئین تحلیف ریاست جمهوری را هدف قرار داد، محکوم کرده و آن‌را نشانه آشکار دیگری بر تروریستی بودن رژیم صهیونیستی و در امان نبودن هیچ نقطه‌ای در کره زمین از شرارت‌های این غده فاسد و اصلاح‌ناپذیر می‌داند.

دولت جمهوری اسلامی ایران با تسلیت شهادت مجاهد و رهبر بزرگ جبهه مقاومت جناب اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم غیور و مظلوم فلسطین و همه امت اسلامی و محور مقاومت، همه دولت‌های مستقل و شخصیت‌های آزاداندیش و شرافتمند را به مقابله با باند جنایتکار حاکم بر سرزمین‌های اشغالی فرا می‌خواند.

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام می‌کند.

سپاه پاسداران: بی‌تردید جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت مواجه خواهد شد

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای شماره ۲ اعلام کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا

همان گونه که به استحضار ملت شریف و عظیم‌الشأن ایران اسلامی و آحاد امت اسلامی و رزمندگان جبهه پرافتخار مقاومت رسانده شد، در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ مجاهد بزرگ " آقای دکتر اسماعیل هنیه" رئیس معزز دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان شجاع ایشان در اقدام تروریستی رژیم بزدل و جنایتکار صهیونیستی، در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسیدند.

شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط "مجلس محترم شورای اسلامی" برای شرکت در " آئین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران" بودند که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی " طوفان الاقصی " سفرهای متعددی به کشورمان داشتند.

این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.

بی تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های "شهید القدس" دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.

با محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و جنایتکارانه و تسلیت و تبریک شهادت سردار عالیقدر حماس و مقاومت اسلامی فلسطین و محافظ دلاور وی، به آگاهی مردم قدرشناس و انقلابی ایران می‌رساند، برنامه‌های مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گرانقدر توسط "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی" اطلاع رسانی خواهد شد.

سیدحسن خمینی: امیدوارم این شهادت‌ها مقدمه پیروزی نهایی آرمان فلسطین باشد

در بخشی از پیام حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی آماده است: خبر ترور برادر مجاهد شهید اسماعیل هنیه و یکی از محافظان ایشان در تهران، تکان‌دهنده بود.

شکست‌های پی‌درپی دشمن صهیونیستی در ۳۰۰ روز اخیر پس از عملیات طوفان الاقصی، چهره خشن و پلشت این رژیم را که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «یک باند جنایتکار، قاتل و تروریست» است، بیش از قبل نشان داده است.

آیت‌الله جنتی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت

آیت‌الله جنتی در همین رابطه با شهادت هنیه اظهار داشت: جبهه جهانی مقاومت محکم‌تر و با صلابت‌تر از گذشته به مسیرش ادامه خواهد داد. مجاهدان متعلق به این جبهه به فطرت پاک خویش لبیک گفته‌اند و در مسیر آزادگی، جهاد می‌کنند و برای این مجاهدان خداباور، شهادت در راه آرمان‌های مقدس‌شان، رستگاری ابدی است.

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات برای شرکت در اجتماع محکومیت ترور هنیه

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت مجاهد نستوه، فرمانده برجسته مقاومت فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اسماعیل هنیه، از مردم برای حضور در اجتماع تجدید عهد و اعلام همبستگی و همدردی با خانواده محترم و یاران و همرزمان ایشان دعوت کرد.

عارف: شهادت اسماعیل هنیه یکی دیگر از جلوه های تروریسم دولتی است

معاون اول رئیس جمهور در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پیام تسلیت صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: این اقدام مذبوحانه مبتنی بر اهدافی شوم از جمله بحران آفرینی جدید در سطح منطقه و به چالش کشیدن مناسبات منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در این مقطع زمانی به ویژه در آغاز به کار «دولت وفاق ملی» بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی: رژیم صهیونیستی زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت

در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ملت عزیز ایران!

رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء‌الله پیوست و جبهه‌ی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.

شهید هنیه سال‌ها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ای شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده‌ی شهادت بود و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.

اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

پزشکیان: اسرائیل را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهیم کرد

مسعود پزشکیان رئیس جمهور در شبکه اجتماعی ایکس به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس واکنش نشان داد و نوشت: «‌امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.

شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.

«إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»

پزشکیان

*بروجردی: شورای امنیت سازمان ملل جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد

علاء‌الدین بروجردی با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه به مقام معظم رهبری، رزمندگان فلسطینی و جبهه مقاومت و خانواده اسماعیل هنیه گفت: به عنوان یکی از نمایندگان مردم به شدت این جنایت بزدلانه رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنم؛ بدون تردید این جنایت پاسخ جدی و قاطعانه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که این جنایت علیه همه ساختارهای امنیتی جهان است، شورای امنیت سازمان ملل در این باره مسئولیت دارد لذا انتظار می‌رود دبیرکل سازمان ملل جلسه فوق‌العاده‌ای اعلام کند، ایران هم به عنوان کشور میزبان متقاضی تشکیل جلسه‌ای برای صدور قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی باشد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تبریک شهادت بزرگمرد مقاومت، شهید اسماعیل هنیه، افزود: تردید نداریم سرنوشت سختی بزودی در انتظار جنایتکاران و حامیان آنان است، منتظر بمانند. ملت قهرمان فلسطین و انقلاب اسلامی ایران، مسیر پیروزی را با قدرت و سرعت بیشتری ادامه خواهند داد.

*‌ سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی تاکید کرد که دستپاچگی و تلاش‌های مذبوحانه دشمن جلوه‌ای دیگر از ضعف و گمان‌های غلط اوست که می‌پندارد ترور، تردید می‌آورد و نمی‌فهمد این اقدامات بذر عزم را بیش از پیش در دل جوانان پاک و وارسته منطقه خواهد نشاند و اولین زخم کاری این گمان غلط دشمن از جایی که گمان نمی‌برد بر سر او فرود خواهد آمد. 

* ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات ترور رئیس دفتر سیاسی حماس توسط نهادهای ذیربط ایرانی، گفت شهادت «اسماعیل هنیه»، پیوند ناگسستنی میان ایران و فلسطین و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

* احمد وحیدی وزیر کشور  بر ادامه راه آزادیخواهان جبهه مقاومت تاکید کرد و افزود: بی شک ترور شهید هنیه از سوی فرزندان راه مقاومت بی پاسخ نخواهد ماند و پیروز قطعی این میدان بنا بر وعده خداوند مجاهدان راه حق خواهند بود.

* محمد مخبر سرپرست سابق ریاست جمهوری در پیام خود با بیان اینکه خون این مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر چونان موجی خروشان این قوم طغیانگر را غرق می سازد، نوشت: رژیم صهیونیستی بار دیگر حتی به حامیان خود نشان داد که به هیچ قانون و مسلکی پایبند نیست و چنان افسار گسیخته است که روزی دولت های غربی پشتیبان خود را نیز در هلاکت خویش سهیم می سازد. این مرد بزرگ تعداد زیادی از اعضای خانواده خود را نیز در کشتارهای وحشیانه رژیم صهیونیستی از دست داده بود و اکنون به خانواده و همرزمان شهیدش پیوست.

* آیت‌الله نوری همدانی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت

آیت الله حسین نوری همدانی مراجع عظام تقلید با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

* در پی این ترور، ابراهیم رضایی  اعلام کرد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ترور آقای اسماعیل هنیه را به شدت محکوم می کند و ما خواستار برخورد با عوامل آن هستیم.

وی خبر داد که جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع ترور شهید ⁧هنیه⁩ و بررسی ابعاد آن امروز برگزار می‌شود.

* غلامرضا توکل نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه رفتارهای بزدلانه از سوی رژیم صهیونیستی نشانه حقارت و ناتوانی این رژیم منحوس است،‌ افزود: تجربه نشان داده نتیجه ترورهای کور همواره هوشیارتر شدن و بیدار شدن  امت حزب الله و خاصه جبهه مقاومت بوده که امروز در خط مقدم مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی قرار دارد.

* تعداد دیگر ی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار پیام هایی در شبکه های مجازی این جنایت را محکوم کردند که می توانید اخبار مربوط به آن را در این لینک مرور کنید.

* ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات ترور رئیس دفتر سیاسی حماس توسط نهادهای ذیربط ایرانی، گفت شهادت «اسماعیل هنیه»، پیوند ناگسستنی میان ایران و فلسطین و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

* محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی  در یک پیام تسلیت، نوشت: شهادت انسان آزاده، مومن و رهبر سرافراز ملت فلسطین، اسماعیل هنیه را به همه آزادگان عالم به ویژه ملت قهرمان فلسطین تسلیت می گویم.  این شهادت سند دیگری بر زبونی باند جنایتکار تل‌آویو از کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر تا نقض حریم حقوقی و قوانین بین المللی کشورها در ترور رهبران محبوب ملت‌ها است.  چه احمق هستند آنها که فکر می کنند این نوع قدرت‌نمایی زبونانه قادر است ضعف و درماندگی آنها را در رویارویی قهرمانانه فرزندان شجاع و شکست ناپذیر فلسطین جبران کند. اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد.

* مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری انقلاب اسلامی با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با تاکید بر اینکه شهادت اسماعیل هنیه انگیزه گروه‌ها و مردم محور مقاومت بویژه مقاومت و مردم ‎فلسطین را برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و انتقام بیش از پیش تقویت می‌کند،  نوشت: باند قاتل صهیونیستی هر روز جنایت و خباثت جدیدی را به پرونده قطور پرنکبت خود می‌افزاید.

* جامعه اسلامی مهندسین با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر اینکه مقاومت با شهادت سرداران خود پایان نخواهد پذیرفت، افزود:  ان شاءالله مقاومت تا محو صهیونیسم از صفحه روزگار ادامه خواهد یافت. اذناب و حامیان این رژیم جعلی علی الخصوص آمریکای جنایتکار بدانند که پاسخ خون این شهید والامقام کوبنده و دردناک خواهد بود.

*  سید حسن خمینی: مجاهدانی چون ایشان از میان ما می‌روند، اما راهشان تا حصول مقصود نهایی تداوم دارد

 سید حسن خمینی در پی ترور شهید اسماعیل هنیه در پیامی نوشت: مجاهدانی چون ایشان از میان ما می‌روند، اما راهشان تا حصول مقصود نهایی تداوم دارد.

* علی ربیعی: ملت ایران اکنون بیش از هر زمان دیگر در حمایت از مقاومت فلسطین پای خواهد فشرد

* هفت گزاره در بارۀ ترور هنیه/ احمد زیدآبادی نوشت

۱- اسرائیل چه مسئولیت ترور اسماعیل هنیه را به عهده بگیرد و چه نگیرد، هیچ عاقلی طرف دیگری را مسئول این ترور نخواهد شناخت.

۲-اسرائیل به احتمال زیاد می‌توانست هنیه را در قطر یا ترکیه هم ترور کند، اما به عمد تهران را انتخاب کرد به عنوان اقدامی از هر جهت تحریک‌آمیز.

۳- اسرائیل به احتمال بسیار، در زمان‌های دیگر هم می‌توانست هنیه را ترور کند، اما به عمد، عملیات ترور را شب بعد از مراسم تحلیف دکتر پزشکیان انتخاب کرد تا دولت جدید را با بحران و آشفتگی و سردرگمی از همان ابتدای کارش روبرو کند.

۴-با این ترور، وضع از هر جهت پیچیده و بغرنج شده است. حتی به راحتی نمی‌توان گفت گام درست در کدام جهت باید برداشته شود.

۵- جنگ غزه از مدت‌ها پیش به صحنۀ رویارویی مستقیم حزب‌الله و اسرائیل و صحنۀ رویارویی کم و بیش نامستقیم ایران و اسرائیل تبدیل شده است. ادامۀ این جنگ بسیار پرهزینه و پایان دادنش هم بسیار سخت است.

۶- به ناچار باید بین تداوم جنگ و یا گذاشتن نقطۀ پایانی بر آن، انتخاب کرد.

7.ماهیت تراژیک سیاست همین است! انتخابی بی‌نهایت تلخ اما ناگزیر!

واکنش نمایندگان مجلس به ترور «اسماعیل هنیه»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه در تهران، تاکید کردند: رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر در باتلاق نابودی فرو می‌رود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز (چهارشنبه دهم مرداد ماه) روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

اسماعیل هنیه روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود.

خبر شهادت اسماعیل هنیه به تیتر یک رسانه های دنیا تبدیل شد و مقامات و مسئولان مختلفی از سراسر دنیا این جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار پیام هایی در شبکه های مجازی این جنایت را محکوم کردند.

آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس

صهیونیست ها با تصور برون رفت از بحران پس از طوفان الاقصی دست به جنایت ترور شهید هنیه زدند. اما غافل از اینکه بیش از پیش در باتلاق نابودی فرو خواهند رفت.

اسرائیل با حماقت امروز خود خطوط قرمز را از پیش پای جبهه مقاومت برداشت.

علی حدادی نماینده مردم طالقان، نظرآباد و چهارباغ در مجلس

ترور آقای دکتر اسماعیل هنیه در تهران قطعا مقاومت را نخواهد شکست و قطعا شکست رژیم موقت را جبران نخواهد کرد. و اتفاقا هر قطره خون شهید و مظلوم، رازهایی را فاش خواهد کرد که به فتح نهایی مقاومت و شکست سنگین اوباش منطقه خواهد انجامید. حرمت مهمان بر میزبان واجب است. پس حتی بر اساس قوانین بین‌المللی هم، منتقم اصلی ترور آقای اسماعیل هنیه، جمهوری اسلامی خواهد بود. و این یعنی، قمار خطرناک عبور از خطوط قرمز ایران، حماقت عجیب و پرهزینه‌ی سلاخ تل‌اویو بود. نتیجه شهادت حاج قاسم در فرودگاه بغداد، تثبیت و استحکام وحدت دو ملت ایران و عراق بود. قطعا شهادت آقای هنیه در تهران، معنای عمیق‌تری در حمایت ایران از مقاومت را مخابره خواهد کرد و اثبات خواهد کرد قضیه فلسطین کیلومترها دورتر و بی‌ارتباط با ما نیست!

روح الله نجابت نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

به شهادت رساندن رهبری از رهبران جبهه مقاومت که مهمان مراسم رسمی تحلیف ریاست جمهوری بود مستلزم پاسخی متناسب از سوی جبهه ‎مقاومت است.

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ترور رهبر بزرگ مقاومت فلسطین شهید اسماعیل ‎هنیه را بشدت محکوم می‌کنیم. عاملان و آمران این حادثه، پاسخ شرارت‌ها و جنایت‌های خود را دریافت خواهند کرد.

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس نیز با انتشار عکسی از خود و شهید اسماعیل هنیه در مراسم تحلیف رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت:

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت ‎اسماعیل هنیه بهترین پاداش صبر و مقاومت اوست.

اما رقم خوردن این اتفاق در تهران، قطعا پاسخی متناسب در تل‌آویو یا واشنگتن خواهد داشت:

"إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ"

پ.ن:

خیلی خسته بود، اما ندایی درونم می‌گفت این عکس ماندگار است.

علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج

بسم رب الشهدا و الصدیقین.

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.

شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، این ضایعه دردناک را به تمامی مردم مسلمان و آزادی‌خواه، بویژه مردم قهرمان فلسطین و ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

امروز این مبارز خستگی‌ناپذیر و شخصیت برجسته جبهه مقاومت اسلامی، به دست سفاک‌ترین قاتلان تاریخ به شهادت رسید، تسلیت به محضر امام عصر(عج)، ولی‌امر مسلمین، امت اسلامی و همه آزادگان جهان.

سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس

شهادت برادر عزیزمان، ‌اسماعیل هنیئه⁩، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، توسط رژیم سفاک صهیونیست، اگر چه او را به آرزوی همه‌ی مجاهدان رسانید، اما قطعا درهای جهنم را به دست مجاهدان جبهه‌ی پرافتخار مقاومت، به روی این رژیم، حامیان و عوامل آن، به زودی خواهد گشود.

 

بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار

«اسماعیل هنیه مزد سالها مجاهدت را گرفت و خوشحالی دیروزش ناشی از این بود که دولت دکتر پزشکیان هم حامی مقاومت خواهد بود.

‌دشمن صهیونیستی به امنیت ما حمله مستقیم کرد.

‌درس ایران باید تحقیر کننده، درهم کوبنده، پشیمان کننده و قاطع باشد.

‌آمریکا باید بهای جنایت‌های خود را بدهد.»

محمدرضا احمدی نماینده رشت

«شهادت برادر مجاهد ما، شهید اسماعیل هنیه قطعا تمام ابعاد جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی متحد خواهد کرد

‌اسرائیل تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و متقابلا هیچ خط قرمزی در نبرد با این رژیم پلید وجود نخواهد داشت.»

 

علی بابایی کارنامی نماینده ساری

«شهادت روزی مجاهدان فی سبیل الله است

‌قطعا از امروز شهید هنیه برای صهیونیست ها خطرناک تر از اسماعیل هنیه خواهد بود

‌او مهمان ما بود و انتقام خونش بر ما واجب است.»

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر

«دیروز پس از تحلیف وقتی ⁧ شهید اسماعیل هنیه⁩ را در بغل گرفتم نمی دانستم شهیدی را در آغوش گرفته ام

‌آری ایادی شیطان می دانند فقط مجاهدان برایشان خطرآفرینند و ممالک اسلامی را عزت می بخشند نه وادادگان، و این یعنی فقط مسئول مجاهد به درد می خورد و قاعدین حتی در خور حرام کردن تیر و موشک هم نیستند.»

عباس گلرو نماینده سمنان

«هنیئاً لک الشهادة»

 میرتاج‌الدینیجنایات رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نخواهد ماند

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، دبیرکل مجمع پارلمانی جهانی شهید قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه، اظهار کرد: شهادت مجاهد سرافراز و پرافتخار، رهبر جبهه مقاومت فلسطین، «شهید اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را به ملت مقاوم فلسطین و رزمندگان دلاور غزه و به امت اسلامی به ویژه به مردم شریف ایران و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جهان اسلام تسلیت می‌گویم.

وی بیان کرد: بی شک این شهید بزرگ و خاندان جهاد و شهادت، الگوی الهام بخش برای جوانان جهان اسلام خواهند بود. شهید اسماعیل هنیه همچون شهید حاج قاسم سلیمانی شهید قدس هستند و آرمان آزادی قدس شریف و پیروزی جبهه مقاومت را نزدیکتر خواهند کرد.

دبیرکل مجمع پارلمانی جهانی شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که هر روز به پرونده جنایات خود و نسل کشی کودکان، زنان و مردم بی دفاع غزه و ترور و فساد در همه جهان ادامه می‌دهد، بداند زمان نابودی‌اش فرا رسیده است و قطعاً این جنایات بی پاسخ نخواهد ماند و وعده الهی در خیزش رزمندگان خداجوی از سراسر جهان اسلام "بعثنا علیکم عبادا لنا اولی باس شدید فجاسوا خلال الدیار" تحقق پیدا خواهد کرد و ما النصر الا من عندالله العزیز.

علیرضا سلیمی نماینده تهران

«شهادت مجاهد نستوه ⁧اسماعیل هنیه اراده‌ی ⁧مقاومت⁩ را قوی‌تر خواهد کرد.
‌رژیم تروریست صهیونیستی پاسخ دردناکی خواهد گرفت.
‌خون شهید گامها را استوارتر و دومینوی فروپاشی اسرائیل را سریعتر خواهد ساخت.»

مجتبی زارعی نماینده تهران

«شهید هنیئه از اسماعیل هنیئه ای که دیروز چهره نورانی اش را در پارلمان بوسیدیم پرقدرت تر ظاهر خواهد شد ؛ دنیا قدرت شهادت هنیئه را خواهد دید ! بخصوص شهیدی که روحش از تهران به پرواز درآمده باشد!»

‌کمال حسین پور نماینده پیرانشهر

«ترور همزاد اسرائیل است. مسلما عقوبت ریختن خون میهمان ما بهای سنگینی دارد و بی پاسخ نخواهد ماند.
‌شهادت این مجاهد عزیز همچون خونی تازه در شاهرگ های جریان مقاومت به جریان در خواهد آمد و پیوند عمیق و ناگسستنی ایران، فلسطین و مقاومت اسلامی را ناگسستنی تر از همیشه خواهد کرد.

شهید هنیه به آنچه که آرزویش بود رسید اما مقاومت تا آزادی قدس شریف همچنان ادامه دارد و با ترور رهبرانش پایان نمی‌یابد.
‌گر پدر مُرد، تفنگ پدری هست هنوز»

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد

«انا لله و انا الیه راجعون

‌تبریک و تسلیت شهادت مجاهد نستوه اسماعیل هنیه به رهبران و ملت مقاومت.
‌رژیم منحوس اسرائیل بداند خون این شهید درخت تنومند مقاومت را آبیاری و بر استحکام پیوند عمیق جمهوری اسلامی با جبههٔ مقاومت خواهد افزود.»

مجتبی یوسفی نماینده اهواز

«به سبک اجداد خود در تاریکی شب، یکی از مدافعان شجاع قدس را که خانه، خانواده و زندگی خود را در این راه فدا کرد، ترور کردند. اینکه رژیم صهیونیستی، زاده ترور است شکی نیست اما پاسخ مقاومت در میدان و ان‌شاءالله آزاد سازی عسقلان محل تولد شهید ⁧اسماعیل. هنیه و آزاد سازی قدس شریف است.»

علی آذری نماینده قوچان

«بسم الله الرحمن الرحیم
‌شهادت هنر مردان خداست

‌شهادت مجاهد سرافراز اسماعیل هنیه را به خانواده‌ی گرامی ایشان، همرزمانش و به مجموعه‌ی پر افتخار مقاومت تسلیت میگویم.»

مصطفی نخعی نماینده نهبندان

«رژیم صهیونیستی مکررا از ترور سران مقاومت مانند سید عباس موسوی و عماد مغنیه اظهار ندامت و پشیمانی کرد زیرا متوجه شد که قدرت بزرگتری در جایگاه آنان قرار گرفت؛ به نصرت خداوند شهادت شهید ⁧اسماعیل هنیةه هم با همین قاعده تبدیل به پیروزی گسترده تری خواهد شد.»

منصور شکرالهی نماینده کهنوج

«صهیونیست‌های جنایتکار و بزدل بدانند که جریان ⁧مقاومت⁩ وابسته به شخص نیست و مستمر خواهد بود و خون پاک شهیدانی چون حاج ⁧اسماعیل هنیه⁩، آن‌ مجاهد ⁧قهرمان⁩، بذرهای مقاومت و پایداری را در دل‌های آزادی‌خواهان می‌نشاند و صدها و هزاران ⁧مجاهد⁩ دیگر را برای مبارزه با ظلم و ستم بر خواهد انگیخت.»

سمیه رفیعی نماینده تهران

«خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می دانیم.»

غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران

«گفتمان ⁧ پزشکیان⁩ یعنی با دوستان مروت و با دشمنان مدارا هم جواب نداد و ساعاتی پس از مراسم تحلیف عزیز فلسطین ⁧ اسماعیل هنیه⁩ در قلب تهران و به دست رژیم سفاک اسرائیل به شهادت رسید. روحش شاد»

مسلم صالحی نماینده اقلید

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا  بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (۱۶۹)
‌هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندار بلکه زنده اند که نزد پروردگارشان روزی داده می شوند
‌فرمانده مجاهد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به فرزندان شهیدش پیوست این شهادت را به همه آزادگان جهان بویژه مردم فلسطین تسلیت می گویم.

‌شما بزدلانه ترور می‌کنید
‌ما شجاعانه انتقام علنی می‌گیریم .»

الهام آزاد نماینده نایین

«تعدی به حریم جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن ⁧ مهمان عزیز ما⁩ توسط رژیم نامشروع صهیونیستی جسارتی نابخشودنی و طبیعتا در خور پاسخی بی سابقه است. به اذن خداوند متعال، فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم شدن زمینه مجازات سخت رژیم، تحقق خواهد یافت.»

ادامه دارد...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد