فردا گزارش می‌دهد؛

شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظان وی در تهران / اولین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران + واکنشهای خارجی

کد خبر: 1305415

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظان وی در تهران / اولین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران + واکنشهای خارجی

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای ازشهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی ، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد : آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی  در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند .

متن اطلاعیه به این شرح است:

         بسم الله الرحمن الرحیم

            انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس ، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

واکنش مصر به ترور اسماعیل هنیه

وزارت خارجه مصر اعلام کرد: ما نسبت به سرانجام سیاست ترورها و نقض حاکمیت کشورها هشدار می‌دهیم.

وزارت خارجه مصر همچنین تاکید کرد تنش‌آفرینی خطرناک می‌تواند باعث شعله‌ورتر شدن درگیری‌ها در منطقه شود و عواقب امنیتی وخیمی برای منطقه به دنبال داشته باشد.

وزیر خارجه لبنان: هدف تل‌آویو کشاندن منطقه به جنگی فراگیر است

وزیر خارجه لبنان تأکید کرد گزینه نظامی که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است هدف آن کشاندن منطقه به جنگ فراگیر است.

پاکستان ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

وزارت خارجه پاکستان با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه در بیانیه‌ای اعلام کرد‌ با نگرانی عمیق،‌ ماجراجویی‌های اسرائیل در منطقه را دنبال می‌کنیم.

اردوغان: ترور شهید هنیه برای برهم زدن آرمان فلسطین است

رئیس‌جمهور ترکیه:من ترور خائنانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را به شدت محکوم می‌کنم.

این ترور، این اقدامی نفرت‌انگیز با هدف برهم زدن آرمان فلسطین، مقاومت شکوهمند غزه و مبارزه عادلانه برادران فلسطینی ما و تضعیف روحیه و ارعاب فلسطینیان است.

هدف از ترور برادرم اسماعیل هنیه همان هدف از حملات مشمئز کننده به شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز الرنتیسی و بسیاری دیگر از شخصیت‌های سیاسی غزه است. اما بربریت صهیونیستی آنطور که تاکنون نشان داده، نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد.

جهاد اسلامی: ترور اسماعیل هنیه مردم ما را از ادامه مقاومت باز نمی‌دارد

در پی ترور صبح امروز اسماعیل هنیه، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بیانیه صادر کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطینی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که « شهادت رهبر بزرگ ملی اسماعیل هنیه را تسلیت می‌گوییم و بر همبستگی خود با جنبش حماس در مقاومت تاکید می‌کنیم.

این جنبش تاکید کرد که این عملیات تروریستی «مردم ما را از تداوم مقاومت منصرف نخواهد کرد. 

العربیه: دفتر رسانه‌ای کابینه اسرائیل مسئولیت ترور هنیه را پذیرفت

اسرائیل ترور هنیه

۳ روز عزای عمومی در یمن به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه فرمانده مجاهد و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرده و پرچم‌های این کشور را به حالت نیمه برافراشته قرار داد.

چین شهادت «اسماعیل هنیه» را شدیداً محکوم کرد

«لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را شدیداً محکوم می‌کند.

وی دراین‌باره گفت: «ما به این حادثه توجه بیشتری می‌کنیم؛ ما شدیداً با این قتل مخالف هستیم و محکوم می‌کنیم و عمیقاً نگران هستیم که این حادثه منجر به بی‌ثباتی بیشتر اوضاع در منطقه شود».

ولی نصر، مشاور سابق اوباما و استاد دانشگاه: دو ترور اسرائیل در تهران و بیروت، صرف نظر از دلیل پشت پرده آن، به شیوه ای عمدا تحریک آمیز انجام شد؛ یعنی طوری طراحی شده که دعوت به انتقام گیری منتهی به تشدید تنش می کند. 

ایالات متحده که نمی‌تواند یا نمی‌خواهد اسرائیل را مهار کند، به سمت جنگ بزرگ‌تری می‌رود که نمی‌خواهد. 

واشنگتن خود را در موقعیت دیوانه وار امید به خویشتن داری در بیروت و تهران قرار داده است./ انتخاب

در پی ترور هنیه، نتانیاهو نشست امنیتی برگزار می‌کند

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ظهر امروز در پی اعلام خبر ترور اسماعیل هنیه نشست‌های امنیتی برگزار می‌کند.

صبح امروز نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزرای کابینه این رژیم خواسته درباره ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان ندهند.

تجمع مردم تهران در محکومیت ترور اسماعیل هنیه

در پی شهادت «اسماعیل هنیه» مردم تهران امروز چهارشنبه ساعت ۱۷ تجمعی در محکومیت این اقدام تروریستی در میدان فلسطین برگزار می‌کنند.

پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران تشییع خواهد شد

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس در تهران برگزار خواهد شد.

اعتصاب عمومی در رام الله در واکنش به ترور اسماعیل هنیه

حزب الله لبنان: اسماعیل هنیه فرمانده‌ای بزرگ و صادق بود

در بیانیه حزب الله لبنان در این باره آمده است: ما شهادت این رهبر و فرمانده بزرگ و صادق را عمیقاً تسلیت می‌گوئیم.

حزب الله در ادامه تاکید کرد: فرمانده شهید اسماعیل هنیه یکی از بزرگترین رهبران عصر حاضر بود که با شجاعت تمام در برابر پروژه سلطه جویانه آمریکا و اشغالگری رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد.

طالبان شهادت «اسماعیل هنیه» را تسلیت گفت

حکومت طالبان با انتشار بیانیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را «غمی بزرگ برای امت و در عین حال نویدی برای ازبین رفتن رژیم صهیونیستی» توصیف کرد.

واکنش نخست وزیر لبنان به ترور هنیه

نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در خصوص ترور اسماعیل هنیه گفت: به شدت ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم می‌کنیم و معتقدیم این اقدام یک حرکت خطرناک به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: از جهانیان که شاهد جنایات تل آویو هستند می‌خواهیم این رژیم را به آتش بس و پایبندی به قوانین بین المللی مجبور کنند.

برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره ترور اسماعیل هنیه

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، گفت: جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع ترور شهید ⁧هنیه⁩ و بررسی ابعاد آن امروز برگزار می‌شود.

ترکیه: ترور «اسماعیل هنیه» نفرت‌انگیز است

به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران را «نفرت‌انگیز» خواند و آن را محکوم کرد.

سیدعمار حکیم: جنایت اشغالگران، ملت فلسطین را از تداوم مسیر پیروزی باز نمی‌دارد

«سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق در پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس، ضمن محکومیت شدید این عملیات مجرمانه، بار دیگر از جامعه بین المللی خواست این رژیم غاصب را بازدارد. رئیس جریان حکمت ملی عراق در پایان خواستار رحمت برای شهید فقید هنیه و عزم برای برادران و رفقای او در تداوم مسیر شهادت تا تحقق پیروزی برای قضیه عادلانه فلسطین شد.

عبدالسلام پسر اسماعیل هنیه: پدرم به آرزویش رسید

عبدالسلام پسر اسماعیل هنیه گفت: پدرم به آرزویش رسید. ما در انقلاب و مبارزه مستمر علیه دشمن هستیم و مقاومت با ترور رهبران به پایان نمی‌رسد.

اولین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران

ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه شب اتفاق افتاد. شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آماده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.

بررسی‌های بیشتر در حال انجام است و بزودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد.

روسیه: ترور «اسماعیل هنیه» کاملاً غیرقابل‌‎قبول است

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یک «قتل سیاسی کاملاً غیرقابل‌قبول است.

نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه: ترور رهبران ارشد حماس باعث تقویت صفوف مقاومت جهانی علیه اسرائیل می‌شود

«کنستانتین کوساچف» نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ترور رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ناگزیر باعث تحکیم و اتحاد صفوف مقاومت و جنبش ضد اسرائیلی در جهان خواهد شد.

نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه: ترور رهبران ارشد حماس باعث تقویت صفوف مقاومت جهانی علیه اسرائیل می‌شود

محمود عباس ترور شهید هنیه را به شدت محکوم کرد

حمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در عین محکومیت شدید اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه اسماعیل هنیه، از مردم فلسطین خواست تا در برابر صهیونیست‌ها وحدت و صبر داشته باشند.

عروس «اسماعیل هنیه»: وی یک فرمانده بزرگ و قهرمان بود

عروس اسماعیل هنیه با انتشار یک ویدئو بعد از شهادت وی: ما با قلب‌هایی راضی از قضا و قدر الهی شهادت مردی را تسلیت می‌گوئیم که نیازی به تعریف و تمجید ندارد. ایشان مانند یک پدر و نور چشم برای ما بودند.

هنیه به فوج مجاهدین و صادقین و خون‌های پاک پیوست. وی یک فرمانده بزرگ و قهرمان بود. ما چیزی جز رضای خدا بر زبان نمی‌آوریم. خداوند به ما برای صبر در این مصیبت اجر دهد. این دنیا فانی است و دیدار ما ان شاء الله در بهشت خواهد بود. خداحافظ ای رهبر امت.

کنعانی: شهادت«اسماعیل هنیه» پیوند میان ایران و فلسطین را مستحکم‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

کنعانی: شهادت«اسماعیل هنیه» پیوند میان ایران و فلسطین را مستحکم‌تر می‌کند

مسدود شدن حریم هوایی رژیم صهیونیستی بعد از ترور شهید هنیه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که رژیم هوایی سرزمین‌های اشغالی منطقه الخضیرة تا حیفا و مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی به مدت ۲۴ ساعت مسدود خواهد بود.

جهاد اسلامی: ترور هنیه ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین است.

دشمن اگر گمان کند با ترور رهبران مقاومت می‌تواند آن را شکست دهد، کاملاً به اشتباه رفته است.

درخواست اعتصاب عمومی و تظاهرات خشم در فلسطین پس از ترور هنیه

گروه‌های مختلف فلسطینی پس از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواستار برگزاری تظاهرات خشم و اعتصاب عمومی در همه نقاط فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست شدند.

انصار الله یمن: ترور هنیه جنایتی تروریستی و نقض صریح قوانین بین‌المللی است

جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، یک جنایت تروریستی و نقض صریح قوانین بین‌الملل است.

ابومرزوق: ترور هنیه بی‌پاسخ نخواهد ماند

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش اقدامی بزدلانه است و قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند.

اسماعیل هنیه ملقب به ابوالعبد که بود؟

اسماعیل هنیه ملقب به ابوالعبد رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پس از سال‌هایی طولانی حضور در عرصه مبارزه و جهاد علیه رژیم صهیونیستی، امروز به شهادت رسید.

نام کامل وی اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه با کنیه ابو العبد بود. وی در ۲۹ ژانویه ۱۹۶۳ در اردوگاه الشاطی در غزه به دنیا آمد. محل اصلی زندگی خانواده اش قبل از آوارگی روستای الجوره در عسقلان بود.

وی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بود. وی در ۶ مه ۲۰۱۷ رئیس جدید دفتر حماس و جایگزین خالد مشعل شد.

حماس شهادت هنیه را تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش را به ملت بزرگ فلسطین و امت اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان تسلیت گفت.

در بخشی از این بیانیه آمده است: برادر رهبر شهید مجاهد اسماعیل هنیه، رهبر نهضت که پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران بر اثر یورش خائنانه صهیونیست‌ها به محل سکونتش در تهران جان باخت.

بغداد: ترور هنیه تهدیدی برای امنیت منطقه است

وزارت امور خارجه عراق ضمن محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این جنایت را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه دانست.

مالزی: ترور هنیه اقدامی نفرت‌انگیز بود

«انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی ضمن محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس این اقدام را نفرت‌انگیز خواند و گفت در سوگ دوست عزیزم، عزادار هستم.

واکنش گردان‌های حزب‌الله عراق به ترور اسماعیل هنیه

گردان‌های حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) واکنش نشان داد.

گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه خود اعلام کرد، جنایت دشمن صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، بیانگر عجز و ناتوانی خود در مقابله با شیوه‌های مقاومت در میدان جنگ است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، در این بیانیه همچنین آمده است: خون اسماعیل هنیه به‌طور خائنانه به دست دشمن صهیونیستی- آمریکایی در مقر اقامت وی در تهران ریخته شد و به این ترتیب تمام قواعد درگیری را زیر پا گذاشت و آنها با این اقدام گمان کرده‌اند که عزم و اراده نیروهای مقاومت فلسطین را در هم می‌شکنند، اما در رگ‌های آزادگان خون مردانگی و مقاومت جاری است.

پیشتر وزارت خارجه عراق نیز در بیانیه‌ای ترور هنیه را به منزله تهدید امنیت و ثبات منطقه دانست و به شدت این اقدام را محکوم کرد.

این وزارتخانه در ادامه نیز تاکید کرد، ترور هنیه اقدامی خصمانه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و به منزله تهدید امنیت و ثبات منطقه است.

واکنش الجزایر به ترور اسماعیل هنیه

وزارت خارجه الجزایر امروز (چهارشنبه) به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) واکنش نشان داد.

وزارت خارجه الجزایر در واکنش به ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد، ترور هنیه با هدف سوق دادن منطقه به سمت چرخه جنگ‌هایی انجام شد که اشغالگران صهیونیست از آن سود می‌برند.

صبح امروز (چهارشنبه دهم مرداد ماه) روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر مورد اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای خبر شهادت او را تایید و اعلام کرد: جنبش مقاومت اسلامی در سوگ فرزندان ملت بزرگ فلسطین، امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.

موضع گیری منفعلانه آلمان درباره شهادت هنیه

سخنگوی وزارت خارجه آلمان مدعی شد که ترور رئیس دفتر سیاسی حماس نباید مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا را به خطر بیندازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه آلمان بدون محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، خواستار کاهش فوری تنش‌ها در منطقه شد.

«سباستین فیشر» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در موضع گیری جانبدارانه، گفت: در حال حاضر باید خونسرد باشیم و هر کاری که ممکن است برای کاهش تنش انجام دهیم و شانس توافق بر سر اسرا و آتش‌بس در غزه نباید از بین برود.

این مقام آلمانی، در کنفرانس مطبوعاتی در برلین افزود: در حال حاضر به تلاش‌های دیپلماتیک بیشتر برای تضمین آتش بس برای مردم غزه و آزادی اسیران اسرائیلی نیاز است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز صبح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

تل‌آویو هنوز به طور رسمی مسئولیت این ترور را نپذیرفته و یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل مسئولیت ترور هنیه را نمی‌پذیرد. این در حالی است که تارنمای شبکه العربیه، در خبری اعلام کرد که «دفتر رسانه‌ای رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی و انتشار تصویر اسماعیل هنیه نوشت که "از شر او خلاص شدیم".»

واکنش اتحادیه اروپا به ترور اسماعیل هنیه

سخنگوی اتحادیه اروپا به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران واکنش نشان داد.

سخنگوی اتحادیه اروپا درجریان گفت‌وگو با تلویزیون العربی درخصوص ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران خاطرنشان کرد: ما گزارش‌ها درباره ترور اسماعیل هنیه در تهران را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما اصولاً قتل‌های فراقانونی را رد می‌کنیم و آن را مردود تلقی می‌کنیم.

سخنگوی اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم بالاترین سطح خویشتنداری را به کار گرفته و از تشدید تنش‌ها در منطقه اجتناب کنند.»

حماس اوایل امروز اعلام کرد که هنیه در حمله رژیم صهیونیستی به محل اقامتش در تهران ترور شده و به شهادت رسیده است.

تلویزیون دولتی ایران نیز گزارش کرد، تحقیقات درباره ترور هنیه که در حال حاضر در دست بررسی است، به زودی اعلام می‌شود. روابط عمومی کل سپاه صبح امروز در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

ادعای بلینکن: آمریکا در ترور اسماعیل هنیه نقشی نداشته است

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه)  در جریان سفر به سنگاپور همزمان با تاکید بر اهمیت برقراری آتش‌بس در غزه، مدعی شد که ایالات متحده در ترور «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران دخالتی نداشته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ای» سنگاپور بدون محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی در کشورهای دیگر، ادعا کرد که از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس «مطلع نبودیم و در آن دخالتی نداشتیم».

در این مصاحبه وقتی از وزیر امور خارجه آمریکا پرسیده شد که به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه چه تاثیری می‌تواند بر جنگ غزه داشته باشد، بلینکن گفت: گمانه‌زنی درمورد این موضوع بسیار سخت است و من طی سال‌ها آموخته‌ام که هرگز درمورد تاثیری که ممکن است یک رویداد بر چیز دیگری داشته باشد، حدسی نزنم.

این مقام ارشد آمریکایی که از اواخر هفته گذشته [به وقت محلی] در آسیا به سر می‌برد، خاطرنشان کرد که برقراری «آتش‌بس» در غزه و «آزادی گروگان‌ها» بسیار مهم است و آمریکا هر کاری انجام خواهد داد تا این امر محقق شود.

این اظهارات بلینکن که کشورش اصلی‌ترین حامی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بوده است، در حالی مطرح شد که لری جانسون افسر بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) شهادت اسماعیل هنیه را عبور از خطر قرمزها دانست و افزود که این ترور با اطلاع و حمایت انگلیس و آمریکا صورت گرفته است.

جانسون در بخش دیگری از مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» تاکید کرد: «من این را می‌گویم، زیرا ما همچنین گزارش‌هایی داریم که نشان می‌دهد ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس به سمت دریای مدیترانه حرکت می‌کنند».

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران در تهران حضور داشت، بامداد امروز چهارشنبه در محل اقامتش هدف اصابت موشک قرار گرفت و به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

این اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه موجی از محکومیت‌ها را در سطح جهان به همراه داشته است.

محکومیت ترور اسماعیل هنیه از سوی وزیر خارجه کوبا

وزیر خارجه کوبا ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم کرد.

«برونو رودریگز»، وزیر امور خارجه کوبا در پیامی در شبکه ایکس نوشت: ترور اسماعیل هنیه در تهران که نقض آشکار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و تشدید بیشتر اوضاع جنگی کنونی در منطقه خاورمیانه است را به شدت محکوم می کنیم. ما به مردم فلسطین، خانواده و دوستان وی تسلیت می‌گوییم.

عضو ارشد حماس: مردم فلسطین هرگز مقاومت را متوقف نمی‌کنند

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز در کنفرانس مطبوعاتی در تهران اعلام کرد، مردم فلسطین هرگز مقاومت را متوقف نخواهند کرد.

«خلیل الحیه» از رهبران جنبش حماس امروز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در تهران و به دنبال شهادت اسماعیل هنیه گفت: «مردم فلسطین هرگز مقاومت را متوقف نمی‌کنند.»

خلیل الحیه افزود: «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، جان خود را در راه دینش فدا کرد.»

وی تصریح کرد: «اسماعیل هنیه در شرایط استثنایی درگذشت و مردم و ملت برای او دلتنگ خواهند شد.»

وی اضافه کرد: دشمن صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه سعی کرد مقاومت را منزوی کند اما از اینکه شهید هنیه در میان پایتخت‌های مختلف تردد می‌کرد، غافلگیر شده بود.

عضو ارشد جنبش حماس با بیان اینکه مراسم سیاسی در مجلس شورای اسلامی ایران با حضور شهید هنیه باعث خشم دشمن صهیونیستی شده بود، تأکید کرد هدف دشمن صهیونیستی از جنایت امروزش، شعله ور کردن آتش در منطقه است.

خلیل الحیه خاطرنشان کرد: «به امت اطمینان می‌دهیم که حماس و مقاومت هرگز از مسیرش منحرف نمی‌شود و با همه آزادیخواهان پیمان می‌بندیم که در مسیر اهداف ملی‌مان قدم برداریم.»

وی اضافه کرد: «ما و تمام آزادیخواهان جهان به مقاومت خود در برابر رژیم اشغالگر ادامه می‌دهیم و عربده کشی دشمن ما را نمی‌ترساند.»

آنکارا: «هنیه» در حمله‌ای رذیلانه به شهادت رسید

رئیس مجلس ترکیه در سخنانی تصریح کرد: از اینکه اسماعیل هنیه در حمله‌ای رذیلانه به شهادت رسید، به شدت متأسفیم.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نعمان کورتولموش، رئیس مجلس ترکیه در گفتگو با شبکه الجزیره در خصوص ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما به عنوان ملت ۸۵ میلیونی ترکیه، بار دیگر آشکارا اعلام می‌ کنیم که (رژیم) اسرائیل را به دلیل این حمله وحشیانه و این حمله تروریستی محکوم می‌ کنیم.

رئیس مجلس ترکیه تصریح کرد: از اینکه اسماعیل هنیه یکی از رهبران مهم آرمان فلسطین در حمله‌ ای رذیلانه به شهادت رسید، به شدت متأسفیم.

نعمان کورتولموش، تأکید کرد: این جنایت جدید از سوی (رژیم) اسرائیل با هیچ یک از قوانین و قواعد حقوق بین المللی سازگار نیست. تل آویو مسئول کشتارهایی است که نزدیک به ۱۰ ماه است در غزه ادامه دارد.

ساعاتی قبل روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

بیانیه دولت ونزوئلا در پی ترور شهید هنیه

دولت ونزوئلا ضمن محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، اعلام کرد کاراکاس «خواستار توقف هرگونه اقدام در جهت ارعاب و نسل‌کشی مردم فلسطین است».

جمهوری بولیواری ونزوئلا اعلام کرد «عمیق‌ترین مخالفت خود را با حمله تروریستی رخ داده در مورخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴ در شهر تهران که طی آن اسماعیل هنیه از رهبران فلسطین و محافظ وی ترور شدند، اعلام می‌نماید و این اقدام را نقض آشکار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران می‌داند».

در بیانیه دولت ونزوئلا آمده است: این حمله تروریستی بر تجاوزات و تعرضات مداوم علیه مردم فلسطین افزون می‌شود و احتمال دستیابی به راه‌حلی سریع برای نسل‌کشی سیستماتیک دولت تروریستی اسرائیل را از بین می‌برد. دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا در راستای موضع تاریخی خود، خواستار توقف هرگونه اقدام در جهت ارعاب و نسل‌کشی مردم شجاع فلسطین است.

دولت ونزوئلا در پایان این بیانیه آورده است: ونزوئلا بار دیگر بر رد تروریسم در تمام صور و اشکال آن تاکید نموده و امیدوار است به این نوع اقدامات که همه ملت‌ها را در معرض ترس و خشونت قرار می‌دهند، پایان داده شود. در این مقطع حساس، ما تعهد خود را به اصول دیپلماسی صلح بولیواری، با رعایت دقیق قوانین بین‌المللی برای همزیستی مسالمت‌آمیز ملت‌ها، عاری از نفرت و ناشکیبایی ابراز می‌کنیم.

کویت خواستار اقدام «فوری» و «قاطع» جهانی برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه شد

وزارت امور خارجه کویت در واکنش به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، خواستار اقدام فوری و قاطعانه جامعه جهانی برای ممانعت از تشدید تنش نظامی در منطقه شد و بر ضرورت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی با هدف توقف جنایات تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»، وزارت امور خارجه کویت در بیانیه‌ای ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: کویت نگرانی شدید خود از اقدام جنایتکارانه و غیرمسئولانه رژیم اسرائیل را اعلام می‌دارد و تأکید می‌کند که این رفتار تجاوزکارانه، اقدامی خطرناک و نقض صریح قوانین بین‌المللی از جمله احترام به حاکمیت یک کشور مستقل است.

وزارت امور خارجه کویت همچنین خواستار اقدام قاطع و فوری سازمان ملل و جامعه جهانی برای جلوگیری از هر گونه تشدید تنش نظامی و ایجاد هرج و مرج در منطقه و سراسر جهان شد و بر ضرورت اعمال فشار بر رژیم اشغالگر برای متوقف کردن تجاوزات و نسل‌کُشی ملت فلسطین تأکید کرد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت‌ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.

کاخ سفید: نشانه ای از تشدید تنش قریب الوقوع در خاورمیانه وجود ندارد

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی حملات اسرائیل به بیروت و تهران اعلام کرد: ما معتقد نیستیم که تشدید تنش در منطقه خاورمیانه اجتناب ناپذیر است و هیچ نشانه ای وجود ندارد که تشدید تنش قریب الوقوع باشد.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: کاخ سفید در موقعیتی نیست که حوادث تهران را تایید کند و اینکه آیا ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، اقدام اسرائیل بوده است یا خیر؟

کربی در عین حال گفت: دستیابی به توافق آتش بس در غزه همیشه یک فرآیند پیچیده بوده است. بسیار زود است که بدانیم هر یک از رویدادهای گزارش شده، چه معنایی می تواند داشته باشد، اما ما کار روی توافق را متوقف نمی کنیم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی دولت بایدن همچنین گفت: ما معتقد نیستیم که تشدید تنش در خاورمیانه اجتناب ناپذیر است و هیچ نشانه ای وجود ندارد که تشدید تنش قریب الوقوع باشد. این چیزی است که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون نگرانی درباره آن وجود داشته است.

کربی همچنین گفت: جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در جریان گزارش‌ها رویدادهای خاورمیانه قرار گرفت اما در مورد زمان دقیق آن اظهار نظر نمی‌کنم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز ( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری  در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه»، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در پی حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل  اعلام کرد: این رژیم تروریستی و حامیان آن مسئولیت این اقدامات را بر عهده دارند. جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع، به موجب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد برای پاسخ قاطع و فوری، تردیدی نخواهد کرد.

 پیش از این جنایت فجیع، رژیم اسرائیل حملات تروریستی را در جنوب بیروت، لبنان، علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی انجام داد.

انگلیس بدون محکوم کردن ترور هنیه خواستار حداکثر خویشتن داری شد

انگلیس به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و ترور اسماعیل هنیه در تهران , روز چهارشنبه بدون محکوم کردن این حملات مجدداً خواستار آتش‌بس در غزه و کاهش تنش در منطقه و حداکثر خویشتن داری شد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "نیوعرب", دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس روز چهارشنبه به نیو عرب اعلام کرد: ما گزارش های شب گذشته پیرامون کشته شدن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را دیده ایم و همچنان تاکید می کنیم که اکنون زمان تنش زدایی و آتش بس فوری در غزه است.

این بیانیه درحالی صادر شد که بر اساس اعلام دولت انگلیس, دیوید لامی وزیر خارجه و جان هیلی وزیر دفاع این کشور به قطر سفر کرده اند تا به تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری در غزه کمک کنند و خواستار کاهش تنش در منطقه شوند.

لامی در بیانیه ای گفت: تعامل نزدیک ما با شرکایی مانند قطر که نقشی کلیدی در میانجی گری درگیری در غزه دارند بسیار حیاتی است تا بتوانیم به این جنگ ویرانگر پایان دهیم.

روز چهارشنبه، تنها چند ساعت قبل از حمله پهپادهای اسرائیلی به حومه جنوبی بیروت لامی در یک پیام ویدئویی به اتباع انگلیسی توصیه کرد که لبنان را ترک کنند.

اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به همراه داشته است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.

رهبر انصارالله شهادت شهیدان هنیه و ابو محسن را تسلیت گفت

«سید بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن با تسلیت نسبت به شهادت شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و "فواد علی شکر" (ابو محسن) فرمانده ارشد حزب الله اعلام کرد که اسرائیل هرگز نخواهد توانست مقاومت را درهم بشکند.

 به نقل از تارنمای اینترنتی شبکه المسیره یمن، الحوثی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی نخواهد توانست به آرزوی خود برسد و روحیه جهادی و اراده فولادی برادران مجاهدمان در فلسطین و در همه جبهه‌های پشتیبانی از جمله لبنان را درهم بشکند.

وی تصریح کرد: جنایت ترور شهید هنیه برای آن است که دشمن جنایتکار صهیونیستی به دنبال آن است که درگیری و جنگ را به دامنه گسترده‌تری بکشاند، اقدامی که پیامدهای آن برای دشمن وخیم خواهد بود.

اسماعیل هنیه ریس دفتر سیاسی جنبش حماس بامداد امروز در تهران به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

بدرالدین الحوثی همچنین شهادت مجاهد فؤاد شکر را نیز که در راه قدس به شهادت رسید، تسلیت گفت.

حزب الله لبنان رسما اعلام کرد «فواد علی شکر» فرمانده ارشد این جنبش در حمله تروریستی روز گذشته رژیم اشغالگر صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

حزب الله لبنان صبح امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: دشمن صهیونیستی شامگاه سه شنبه سی ام جولای ۲۰۲۴ به ضاحیه بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی را در یکی از محله های آن هدف قرار داد که بر اثر آن شماری از شهروندان به شهادت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند و ویرانی زیادی در برخی طبقه های ساختمان به بار آمد. فرمانده بزرگ جهادی برادر، فواد شکر(حاج محسن) در آن زمان در این ساختمان حضور داشت.

حزب الله بیان کرد: تیم های امدادی از زمان وقوع حادثه در حال آواربرداری هستند، اما با توجه به وضعیت طبقه های ویران شده، روند با کندی پیش می رود و ما همچنان در انتظار نتیجه کار دست اندرکاران امور در عملیات آواربرداری هستیم تا از سرنوشت این فرمانده بزرگ و عزیز و دیگر شهروندان در این مکان مطلع شویم تا بر اساس آن، اقدام مقتضی انجام شود.

حکیم: رژیم صهیونیستی به دنبال شعله‌ور کردن منطقه است

به گفته حکیم رژیم اشغالگر صهیونیستی، به دنبال گسترش دامنه جنگ در همه طرف‌ها برای شعله‌ور کردن منطقه و جهان و تهدید امنیت و ثبات ملت‌ها بدون هیچ مانع و عامل بازدارنده‌ای است.

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پی شهادت فؤاد شکر (رحمه الله)، بر اثر حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، با ملت برادر لبنان و سران و طرفداران مقاومت اسلامی در لبنان ابراز همدردی کرد.

وی افزود که این حملات به همه جهان ثابت کرده است که رژیم اشغالگر صهیونیستی، به دنبال گسترش دامنه جنگ در همه طرف‌ها برای شعله‌ور کردن منطقه و جهان و تهدید امنیت و ثبات ملت‌ها بدون هیچ مانع و عامل بازدارنده‌ای است.

حکیم برای این شهید رحمت و اسکان در بهشت و برای خانواده بزرگوار و بستگان و رهروان مسیر او، صبر و شکیبایی را خواستار شد.

جهاد اسلامی شهادت فرمانده ارشد حزب الله را تسلیت گفت​

جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی بیانیه‌ای شهادت "فواد علی شکر" (ابو محسن) فرمانده ارشد حزب الله در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تسلیت گفت.

این جنبش تاکید کرد که ما یقین داریم لبنان و مقاومت اسلامی لبنان قادر به بازداشتن دشمن صهیونیستی و مقابله با آن خواهند بود و ترور فرماندهان موجب تقویت هرچه بیشتر مقاومت در همه میادین و جبهه‌ها خواهد شد.

جهاد اسلامی تاکید کرد که ما در کنار لبنان و ملت آن در مقابله با دشمن اشغالگر صهیونیستی خواهیم بود.

فواد شکر، معروف به حاج محسن از فرماندهان بزرگ نظامی حزب الله لبنان که در پی حمله تروریستی شب گذشته صهیونیست‌ها در ضاحیه بیروت زخمی شده بود، به شهادت رسید.

علیرغم حمله سنگین صهیونیست‌ها به ساختمانی که شهید فواد شکر در آن حضور داشت، اما این فرمانده حزب الله در حمله اولیه شهید نشد، با این حال در پی جراحات وارده، دقایقی پیش به لقاءالله پیوست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد