«فردا» گزارش می‌دهد

شوک فلوریدا به جمهوریخواهان!

کد خبر: 1233202

در انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالاتی مانند پنسیلوانیا ، جورجیا و میشیگان تبدیل به پاشنه آشیل جمهوریخواهان شدند. اما این بار ممکن است چنین اتفاقی در ایالت مهم و پهناور قلوریدا رخ دهد.

شوک فلوریدا به جمهوریخواهان!

«فردا» - این روزها بازار نظرسنجی ها در ایالات متحده آمریکا در حال گرم شدن است. برخی از نظرسنجی ها، ناظر بر رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان ( مخصوصا رقابت ترامپ -دی سانتیس) و برخی دیگر، ناظر بررقابت احتمالی بایدن و ترامپ در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2024 صورت می گیرد. 

درتازه ترین این موارد، بر اساس نظرسنجی جدید مورنینگ کانسالت، رئیس جمهور سابق ترامپ در رقابت فرضی در سال 2024 از بایدن عقب افتاد.در حالی که 43 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده در این نظرسنجی گفتند که از رئیس جمهور مستقر ( جوبایدن ) در رقابت مجدد در سال 2024 حمایت خواهند کرد، 42 درصد گفتند که از رئیس جمهور سابق (دونالد ترامپ) حمایت خواهند کرد. 10 درصد دیگر گفتند که از شخص دیگری حمایت خواهند کرد، در حالی که 5 درصد هنوز اطمینان ندارند به چه کسی در انتخابات پیش روی رای خواهند داد. 

بایدن همچنین  ازران دیسانتیس فرماندار فلوریدا را که بزرگترین رقابت ترامپ برای نامزدی جمهوری خواهان محسوب می شود، با 5 امتیاز پیشی گرفته است.. بر اساس این نظرسنجی، در حالی که رئیس جمهور از حمایت 43 درصدی رای دهندگان ثبت نام شده برخوردار بود، دی سانتیس حمایت 38 درصدی را به دست آورد.در رقابتهای درون حزبی جمهوریخوهان، ترامپ پیشتاز رقابتهاست. او در آخرین نظرسنجی ، 56 درصد آرا را به دست آورده است، حال آنکه دی سانتیس تنها توانسته است 17درصد آرا را به دست بیاورد. ویوک راماسوامی، کارآفرین محافظه‌کار، در میان کاندیداهای جمهوری‌خواه با 8 درصد حمایت، در جایگاه سوم قرار گرفت، در حالی که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، با 7 درصد در رتبه چهارم قرار گرفته است. افرادی مانند نیکی هیلی نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد نیز حدود 3  آرا را در میان رای دهندگان جمهوریخواه به دست آورده است. یکی از موضوعات قابل تامل در این نظرسنجی، دودستگی هواداران ترامپ و دی سانتیس در ایالت مهم و سرنوشت ساز فلوریدا می باشد. در هر دوانتخابات ریاست جمهوری سالهای 2016 و 2020، ترامپ توانست در فلوریدا بر نامزدهای حزب دموکرات ( هیلاری کلینتون و بایدن ) پیروز شود. اما این بار ممکن است ماجرا با گذشته متفاوت باشد!

 به نظر می رسد در صورت تقابل جدی نامزدهای اصلی حزب جمهوریخواه ( ترامپ و دی سانتیس) در فلوریدا و با توجه به انتخاب نهای یکی از این دونفر، در نهایت شاهد رویگردانی بخشی از طرفداران نامزد شکست خورده از رقیب وی باشیم. در چنین شرایطی ممکن است بخشی از آرای جمهوریخواهان در ایالت فلوریدا به سود بایدن به گردش در آید. در صورتی که بایدن بتواند در ایالت فلوریدا بر رقیب نهایی خود غلبه پیدا کند، 29 رای الکترال این ایالت را به سبد دموکراتها واریز خواهد کرد.در این صورت، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2004 تضمین شده خواهد بود. یعنی حتی اگر بایدن در ایالت پنسیلوانیا نیز بازی را به ترامپ واگذار کند، به واسطه پیروزی در فلوریدا، برنده نهایی انتخابات خواهد بود. 

در انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالاتی مانند پنسیلوانیا ، جورجیا و میشیگان تبدیل به پاشنه آشیل جمهوریخواهان شدند. اما این بار ممکن است چنین اتفاقی در ایالت مهم و پهناور قلوریدا رخ دهد. فلوریدا سومین ایالت مهم انتخاباتی آمریکا( با 29 رای الکترال ) می باشد. این ایالت پس از کالیفرنیا و تگزاس، بیشترین اهمیت را در محاسبات انتخاباتی داخلی ایالات متحده دارد. 55 رای الکترال ایالت کالیفرنیا همواره به دموکراتها و 38 رای الکترال ایالت تگزاس معمولا به جمهوریخواهان تعلق می یابد. 

منبع: پایگاه هیل

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد