یارانه جدید قابل برداشت شد+جزئیات

کد خبر: 1323698

برای اطلاع از واریز یارانه جدید مطلب زیر را بخوانید.

یارانه جدید

 

یارانه جدید قابل برداشت شد+جزئیات
 

 

یارانه جدید به عنوان یک ابزار حمایتی مهم، در تلاش است تا به خانوارها کمک کند. با اجرای یارانه جدید، انتظار می‌رود که فشار اقتصادی کمتری بر دوش مردم باشد. این یارانه جدید به ویژه در شرایط سخت اقتصادی، می‌تواند تأثیر مثبتی بر معیشت خانواده‌ها بگذارد. به همین دلیل، اهمیت یارانه جدید در بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور غیرقابل انکار است. امیدواریم که یارانه جدید به هدف‌های خود دست یابد و رضایت عمومی را جلب کند.

 

در روز‌های اخیر، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از تأخیر در پرداخت یارانه ارزی دارو توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها ابراز نارضایتی کرده بود. اما امروز یارانه ارزی داروی مربوط به ماه خرداد واریز شد و اعلام شده که یارانه تیر نیز در اوایل هفته آینده پرداخت خواهد شد.

 
 

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر گفته است: این یارانه‌ها با هدف حمایت از تأمین اقلام دارویی پرداخت می‌شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای استمرار واریز به موقع این مبالغ در دست انجام است.​

به گفته فرشته میرزازاده، این اقدامات برای اطمینان از تأمین مواد اولیه ضروری و جلوگیری از ایجاد نوسانات ناگهانی در بازار کالا‌های حساس صورت گرفته است.

 

میزان یارانه دارو چقدر است؟

۴ مهر ۱۴۰۳ عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران خبر داد که یارانه دارو امسال حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان است.

 

مرتضی خیرآبادی گفت از این رقم تا به حال ۲۳.۸ هزار میلیارد تومان را سازمان برنامه و بودجه اعتبار تخصیص داده و دستور پرداخت آن به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ابلاغ شده است.

جزئیات یارانه دارو

به گفته خیرآبادی از این مبلغ درصدی برای بخش بستری و سرپایی بود که تا ماه پیش ۱۲.۸ همت پرداخت شد. او یادآور شد که ۱۰ همت بدهی داروخانه‌ها باقی مانده بود که از این مبلغ ۹ همت پرداخت شده است.

 

عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران همچنین خاطر نشان کرد که موافقت شده سازمان برنامه و بودجه مطالبات دارو در بخش بستری را به بیمارستان‌ها پرداخت نکند و مستقیم به ذی‌نغع نهایی یعنی شرکت‌های پخش دارو پرداخت شود.

یارانه دارو به بیمه‌ها برمی‌گردد

معاون سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد که سهم یارانه دارو برای پرداخت به داروخانه‌ها از سال آینده بار دیگر به حساب بیمه‌ها واریز خواهد شد.

مهدی رضایی، سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه سهم ارز دارو در سال دوم اجرای طرح دارویار، از بیمه‌ها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها منتقل شد و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها گردید، پیش بینی شده از سال آینده دوباره این سهم به بیمه‌ها داده شود که به حساب داروخانه‌ها واریز شود.

 

معاون سازمان بیمه سلامت تأکید کرد: این موضوع را سخنگوی دولت مطرح کرده و پیش بینی می‌شود با توجه به مشکلاتی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پرداخت سهم ارز دارو داشت، این پرداخت‌های چندگانه به داروخانه‌ها، دوباره تجمیع و از طریق بیمه‌ها انجام شود.

یارانه ارزی دارو در خردادماه به منظور حمایت از تأمین اقلام دارویی و جلوگیری از نوسانات ناگهانی در بازار کالاهای حساس، امروز جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ به حساب داروخانه‌ها واریز گردید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد