کف مبلغ حقوق بازنشستگان در سال 1404 اعلام شد +مبلغ جدید حقوق بازنشستگان

کد خبر: 1323076

بازنشستگان عزیز برای اطلاع از حقوق خود در سال 1404 مطلب زیر را بخوانید.

 

کف مبلغ حقوق بازنشستگان در سال 1404 اعلام شد  | مبلغ جدید حقوق بازنشستگان در لینک زیر

 

 

حقوق بازنشستگان یکی از مسائل حیاتی در هر جامعه است که تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی آنان دارد. حقوق بازنشستگان باید به‌گونه‌ای تعیین شود که زندگی شایسته‌ای را برای افراد سالخورده فراهم کند. از طرفی، حقوق بازنشستگان باید به‌طور منظم و به موقع پرداخت شود تا نگرانی‌های مالی آن‌ها کاهش یابد. همچنین، بهبود شرایط حقوق بازنشستگان می‌تواند به افزایش رضایت اجتماعی و حفظ کرامت انسانی آنان کمک کند. در نهایت، توجه به حقوق بازنشستگان نه تنها یک وظیفه اجتماعی است، بلکه نشان‌دهنده ارزش‌های یک جامعه متمدن نیز می‌باشد.

 

 

حداقل حقوق بازنشستگان در سال 1404

طبق لایحه بودجه سال آینده حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان ‌تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با ‌سنوات خدمت به میزان صد و هشت میلیون (۱۰۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

 

 

ارائه بودجه دولت به مجلس

طبق ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش ماده­ واحده (مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌­ای و مالی و اجزای اصلی آنها) و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند که امروز بخش اول به مجلس ارائه شد.  

 

 

زمان ارائه دومین بودجه دولت

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ امروز توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شد که دومین بودجه بعد از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است.

 

 

جماران

 

 

در سال 1404، مجموع پرداختی یا تخصیصی به کارکنان دولتی و غیردولتی تحت هر عنوان از قبیل حقوق و مزایا (اعم از مزایای مربوط به شغل و یا شاغل)، مقرری یا مزد، حق‌السعی، حق شغل، حق شاغل، رفاهی و انگیزشی، بهره‌وری، فوق‌العاده‌ها، اضافه‌کار، حق‌الزحمه، حق مشاوره، حق حضور در جلسات، پاداش، حق‌التدریس، حق‌التحقیق، حق پژوهش و کارانه اعم از مستمر یا غیرمستمر که ‌‌به‌صورت نقدی و غیرنقدی‌، از یک یا چند منبع، در بخش دولتی یا ‌غیر‌دولتی، چه از کارفرمای اصلی چه غیراصلی (موضوع تبصره (۱) ماده (86) قانون مالیات‌های مستقیم) باشد، پس از کسر معافیت‌های مصرح در قوانین، به شرح زیر مشمول مالیات‌بردرآمد حقوق است:

۱- سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366 با اصلاحات و الحاقات بعدی در سال 1404 مبلغ دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون (2.880.000.000) ریال تعیین می‌شود.

 

 

۲- نرخ مالیات بر مجموع درآمد حقوق اشخاص حقیقی به شرح زیر می‌باشد:

2-1- نسبت به مازاد مبلغ دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون (2.880.000.000) ریال تا سه میلیارد و ششصد میلیون (3.600.000.000) ریال، ده‌ درصد (10%)

۲-2- نسبت به مازاد سه میلیارد و ششصد میلیون (3.600.000.000) ریال تا چهار میلیارد و پانصد و شصت میلیون (4.560.000.000) ریال، پانزده‌ درصد (15%)

2-3- نسبت به مازاد چهار میلیارد و پانصد و شصت میلیون (4.560.000.000) ریال تا شش میلیارد  (6.000.000.000) ریال، بیست درصد (20%)

2-4- نسبت به مازاد 6 میلیارد (6.000.000.000) ریال تا هشت میلیارد ریال (8.000.000.000) سی‌درصد (25%)

2-5- نسبت به مازاد هشت میلیارد ریال (8.000.000.000)، به بالا، 30 درصد (30%)

تمامی افرادی که در بخش‌های دولتی و غیردولتی تحت هر عنوان از جمله ساعتی، روزمزد، قراردادی، حق‌التدریس، حق‌التحقیق، حق‌الزحمه، حق نظارت، حق‌التألیف، حق فنی و پاداش شورای حل اختلاف دریافتی دارند، نیز مشمول مالیات حقوق هستند. اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی و قضات دادگستری از شمول این حکم مستثنی و مشمول ماده (۸۵) قانون مالیات‌های مستقیم هستند. ضمناً مالیات قراردادهای پژوهشی مشمول حکم تبصره (۲) ماده (۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم الحاقی 27/4/1396 است.

۳- برای تعیین مالیات بر مجموع درآمد یادشده، پرداخت‌کنندگان قبل از هر پرداخت یا تخصیص آن مکلف‌اند فهرستی متضمن نام و نشانی دریافت‌کنندگان و میزان پرداخت یا تخصیص را برای محاسبه و تعیین مالیات متعلق به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور ارسال نمایند. از تاریخ اعلام میزان مالیات مربوط به هر کارفرما در سامانه حداکثر تا پایان ماه بعد، پرداخت‌کننده باید نسبت به کسر و پرداخت مالیات اعلامی اقدام نماید. رعایت ترتیبات مذکور، جایگزین تکالیف مقرر در ماده (۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم می‌شود. در صورت عدم پرداخت مالیات در موعد مقرر، سازمان امور مالیاتی از طریق عملیات اجرای وصول مالیات نسبت به وصول آن اقدام می‌نماید.

۴- درآمد حاصل از عناوین برشمرده‌شده فوق و سایر عناوین که از مصادیق درآمد مواد (۸۲) و (۸۳) قانون مالیات‌های مستقیم نباشند، کماکان و همانند سال‌های گذشته، مشمول مالیات ‌بر درآمد حقوق است.

 

 

رئیس‌جمهوری صبح امروز لایحه بودجه 1404 را به مجلس تقدیم کرد که در آن جزئیات مالیات سال آینده نیز آمده است. اما مالیات حقوق در لایحه بودجه 1404 چقدر شده است؟

تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد