اوباما از کدام ارزش‌های اخلاقی آمریکا سخن می‌گوید؟!

کد خبر: 593463

"باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود پیش از ترک کاخ سفید، نسبت به زیرپاگذاشتن ارزش‌های دولت آمریکا توسط "دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب و پرحاشیه این کشور هشدار داد.

اوباما از  کدام ارزش‌های اخلاقی آمریکا سخن می‌گوید؟!
اوباما
سرویس بین‌الملل فردا: روزنامه فرامنطقه ای «رأی الیوم» در یکی از مقاله‌های خود به قلم دکتر "علی الهیل" نویسنده قطری، سخنان و هشدارهای اوباما را در خصوص احتمال زیر پاگذاشتن ارزش‌های آمریکا توسط ترامپ خنده دار و مضحک توصیف کرد و با حالت استفهام انکاری پرسید: اوباما نگران از بین رفتن کدام یک از ارزش‌های اخلاقی آمریکاست؟!
سخنان «باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه سازمان همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه (اپک) که روز یکشنبه جاری در پرو برگزار شده بود گفت: اگر ترامپ از ارزش‌ها و آرمان‌های این کشور سوءاستفاده کند، مداخله خواهد کرد. دکتر الهیل نویسنده این مقاله در ادامه میگوید: این سخنان اوباما بسیار خنده دار است، چرا که همه رؤسای جمهور پیشین آمریکا، ارزش‌ها و آرمان‌های این کشور را که توسط بنیان گذاران آمریکا تدوین شده بود زیر پا گذاشته و به این ارزشها و حتی مؤسسان نیز توهین کردند.
الهیل نوشت: اوباما با این سخنان بصورت غیر مستقیم نارضایتی خود را از همکاری نزدیک و ایجاد روابط بین ترامپ با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد. طبق قانون اساسی آمریکا هر کدام از رؤسای جمهور آمریکا می‌توانند به همراه تیم سیاسی خود در راستای مصلحت آمریکا و بصورت کاملا مستقل عمل کنند.
اوباما یا فراموش کرده و یا خود را به فراموشی زده است که بر سر کار آمدن رئیس جمهوری سفیدپوست، تندرو و با مواضع خصمانه علیه مهاجران مقیم آمریکا، دست‌آورد انتخابات مردم این کشور است چرا که آنها شاید از وجود رئیس جمهوری سیاه پوست برای اولین بار در تاریخ آمریکا ناخشنود بوده اند. بنابراین اشتباه نیست اگر فکر کنیم انتخاب ترامپ واکنشی اعتراضی به حضور فردی سیاه پوست است و شکست "هیلاری کلینتون" در انتخابات قطعاً به دلایل نژادی و رنگ سفیدش نبوده است است بلکه به این دلیل است که کلینتون وابسته به حزب اوباماست و اوباما همیشه از نامزی وی حمایت کرده و در مبارزه انتخاباتی به نفع او تبلیغ می کرده است.
نمیدانم ترامپ قرار است چه واکنشی نسبت به این سخنان اوباما داشته باشد؟در حالیکه لهجه‌ای شبیه به "توصیه و سفارش" در سخنان اوباما واضح و روشن بود! ترامپ از سوی رأی دهندگان زیادی انتخاب شده و مانند اوباما که از فرصت های خود استفاده کرده حق دارد از از فرصت هایش استفاده کند. همگی به خوبی می‌دانیم اوباما در سیاست‌های خود در خاورمیانه بویژه در خصوص راهکار گزینه دو دولتی در فلسطین و اسرائیل شکست خورد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد