ترامپ جوک نمی‌گوید، آمریکا مؤسس حقیقی داعش است

کد خبر: 556135

آمریکا پشت پرده پیدایش گروه ترویستی داعش است و سیاست‌هایش وجود داعش را در منطقه تقویت می‌بخشد و به نشر تفکر افراطی داعش در بیش از ۲۰ کشور کمک می‌کند، و اوباما، کلینتون و بوش پدر و پسر همه آنها آمریکایی هستند.

ترامپ جوک نمی‌گوید، آمریکا مؤسس حقیقی داعش است
آمریکا مؤسس حقیقی داعش است
سرویس بین‌الملل فردا : «عبدالباری عطوان» تحلیل‌گر سرشناس عرب در یادداشت امروز خود در «رأی الیوم» به تشریح اظهارات ترامپ پیرامون حمایت کامل اوباما و کلینتون از گروه ترویستی داعش پرداخت.
ما فکر نمی‌کنیم «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا یک دلقک یا دیوانه است و نسبت به آنچه می‌گوید آگاهی نداشته باشد. این ویژگیهایی است که برخی سیاستمداران و بویژه مطبوعات مصری به «معمر قذافی» رئیس سابق لیبی در اوج اختلاف با «محمد انور سادات» و «حسنی مبارک» نسبت می‌دادند. اگر چه ما با بسیاری از سیاست‌های قذافی بویژه اقدامات سرکوبگرانه‌اش مخالفیم، ولی باید گفت اگر قذافی واقعا دیوانه بود نمی‌توانست 40 سال حکومت کند و لیبی پس از وی به یک بحران خونین تبدیل نمی‌شد.
اظهارات ترامپ در خصوص نقش رقیب دموکراتش «هیلاری کلینتون» و «باراک اوباما» در تأسیس گروه تروریستی «داعش» بار دیگر توجه هات را به سوی او جلب کرد و تیتر روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و همچنین شبکه‌های اجتماعی را به شکلهای متفاوت به خود اختصاص دهد.
این امر به خودی خود رویکردی تبلیغاتی است که نباید آن را دست کم گرفت.
هرچند ترامپ در بیانیه‌ای که در صفحه فیسبوکش عصر جمعه منتشر کرد اظهارات خود را پس گرفت و گفت که یک طنزی بیش نبوده است، ولی هدف از ایراد این اتهامات حداقل برای ما محقق شده است زیرا باعث شده که چشم‌اندازها به سمت سیاست خونین آمریکا و زیربناهای فکریش در منطقه کشانده شود.
گفته می‌شود اوباما و کلینتون بانیان گروه ترویستی داعش نبوده‌اند! ولی نو محافظه‌کاران آمریکایی که اغلب آنها از جمهوری‌‌خواهان هستند زمانیکه بر «جورج دبلیو بوش» پسر فشار آوردند و وی را در جهت منافع اسرائیل به خدمت گرفتند، و او را به تهاجم و اشغال عراق و همچنین تفکیک ارتش و نهادهای این کشور متقاعد کردند، نقش زیادی در ارائه بستر مناسب برای پیدایش و رشد داعش داشته‌اند. همینطور تغییر برخی نظام‌های عربی که مخالف سیاست‌های خصمانه آمریکا در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی بودند و تشویق و حمایت آمریکا از روند عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل، زمینه رشد داعش را تقویت بخشید.
هیلاری کلینتون که طبق نظرسنجی‌ها توانسته است فاصله‌ هفت درصدی خود را با ترامپ تثبیت کند، از مؤیدان جنگ عراق بوده است و در کشته شدن یک میلیون عراقی در زمان محاصره اقتصادی عراق (1991- 2003) و یک میلیون دیگر با موشک‌ها و تانک‌های آمریکایی نقش داشته است. همینطور کلینتون جزو مشتاق‌ترین افراد در جهت بمباران کشور لیبی بوده است.
اوباما برخلاف کلینتون مخالف جنگ عراق بوده است اما یکی از برزگترین حامیان ارسال نیروهای «ناتو» و جنگنده‌ها به لیبی بود. گرچه بعد از این تصمیم اظهار ندامت کرده و از این اقدامش به عنوان بزرگترین اشتباه در زمان ریاست جمهوری خود یاد می‌کند. ولی بازهم نیروهایی را برای جنگ با داعش در سرت لیبی ارسال می‌کند. این اقدام به داعش مشروعیت می‌دهد و بستر مناسب را برای پیوستن صدها و شاید هزارن نفر به صفوف این گروه ترویستی را بوجود می‌آورد، زیرا در ظاهر داعش با آمریکا که لیبی را مانند عراق به این بحران خونین مبدل کرده، در حال جنگ است.
انتقادهای ما از خانم کلینتون و تحقیق در گذشته وی و همینطور هشدار نسبت به سیاستهایش در خصوص مداخله نظامی در عراق، سوریه و لیبی به معنای ایستادن در سنگر ترامپ و ترجیح دادن او نسبت به کلینتون نیست. از نظر ما سیاستهای نژادپرستانه ترامپ ضد مسلمانان و غیر سفیدپوستان آمریکایی بیانگر چهره واقعی آمریکا به بدترین شکل ممکن است.
ترامپ در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری با آراء آمریکائی‌ها به اینجا رسیده است و این همان چیزی است که در مورد کلینتون نیز گفته می‌شود با این تفاوت که ایده‌های ترامپ از سوی بخش بزرگی از مردم آمریکا که همان حزب حاکم بر کشور است حمایت و تأیید می‌شود.

تمسخر ترامپ از سوی برخی، ممکن است یک اشتباه بزرگ و پیش بینی غلط و مطالعه غیر دقیق و سطحی در سیاست‌های آمریکا و واقعیت نگرش و آرمانهای مردم آمریکا و همینطور نیروهای سیاسی این کشور باشد که مردم را به سمت خاصی به حرکت در می‌آورد و در تصمیم‌گیریهای سرنوشت‌ساز آن دخالت می‌کند.

آمریکا پشت پرده پیدایش گروه ترویستی داعش است و سیاست‌هایش وجود داعش را در منطقه تقویت می‌بخشد و به نشر تفکر افراطی داعش در بیش از 20 کشور کمک می‌کند، و اوباما، کلینتون و بوش پدر و پسر همه آنها آمریکایی هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد