«جماعت الاحرار» به فهرست گروه تروریستی آمریکا اضافه شد

کد خبر: 552135

واشنگتن نام گروه «جماعت الاحرار» که شاخه‌ای از «تحریک طالبان پاکستان» بوده و در مرز این کشور با افغانستان فعال می‌باشند را به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه کرد.

خبرگزاری فارس: واشنگتن نام گروه «جماعت الاحرار» که شاخه‌ای از تحریک طالبان پاکستان است و در مرز مشترک این کشور با افغانستان فعال می‌باشد به لیست گروه‌های تروریستی اضافه کرد.
به گزارش داون، وزارت کشور آمریکا اعلام کرد: تمام حساب‌های بانکی مربوط به جماعت الاحرار مسدود و تمام دارایی‌های این گروه ضبط می‌شود.
آمریکا اعلام کرد: گروه جماعت الاحرار خطر امنیتی برای این کشور است و به همین علت در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد.
گروه جماعت الاحرار یکی از شاخه‌های طالبان است که در سال 2014 به رهبری «احسان الله احسان» از این گروه جدا شد و عملیات‌های متعددی علیه اقلیت‌های مذهبی،‌مردم عادی،‌نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان انجام داد.
جماعت الاحرار در 27 مارس سال جاری مسئولیت عملیات انتحاری در منطقه «گلشن اقبال پارک» شهر لاهور را پذیرفت که بزرگترین عملیات تروریستی این گروه است و 70 کشته همچنین 100 زخمی بر جای گذاشت.
حمله به کنسولگری آمریکا و کشتن دو محافظپاکستانی تبار این کنسولگری از دیگر عملیات‌های گروه جماعت الاحرار است.
بعد از حادثه پیشاور عملیات تروریستی گلشن اقبال پارک بزرگترین عملیات تروریستی در پاکستان بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد