حمله به یک کاروان لجستیکی آمریکا در عراق

کد خبر: 1039367

منبعی در عراق از آسیب دیدن یک کاروان نظامی لجستیکی آمریکا در نزدیک شهر بغداد خبر داد.

حمله به یک کاروان لجستیکی آمریکا در عراق

خبرگزاری فارس: یک کاروان نظامی لجستیکی حین عبور از منطقه‌ای نزدیک به شهر بغداد، پایتخت عراق دچار آسیب شد.

کانال خبری «صابرین» عراق چهارشنبه گزارش داد که این کاروان به هنگام عبور از این منطقه آسیب دیده است.

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا هنوز به این خبر واکنش نشان نداده و از مبدأ و مقصد کاروان لجستیکی نیز خبری منتشر نشده است.

نیروهای آمریکایی امروز در پایگاه سوم «التوحید» واقع در منطقه سبز بغداد تمرین نظامی برگزار کردند و آژیرهای هشدار شلیک راکت و موشک را به به صدا درآوردند.

نیروهای آمریکا این هفته تجهیزات نظامی جدیدی از جمله سکوهای موشک در پایگاه هوایی عین الأسد واقع در غرب عراق مستقر کرده‌اند.

ستون نظامی آمریکایی در نزدیکی بغداد هدف قرار گرفت

منابع عراقی از هدف قرار گرفتن ستون نظامی آمریکایی در نزدیکی بغداد و نیز هدف قرار گرفتن پهپاد عراقی با سامانه لیزری سفارت آمریکا در پایتخت عراق خبر دادند.

به گزاش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، منابع عراقی از سرنگونی پهپاد عراقی توسط پدافند هوایی مستقر در سفارت آمریکا در بغداد خبر دادند.

بر اساس این گزارش، پهپاد سرنگون شده متعلق به فرماندهی عملیات بغداد بوده که در منطقه الحارثیه ساقط شده است.

منابع عراقی بیان کردند که پهپاد مذکور با سامانه لیزری سفارت آمریکا سرنگون شده است.

توجیه سفارت آمریکا این بوده است که تصور کرده این پهپاد متعلق به گروههای مسلح ضد آمریکاست.

همزمان شبکه المیادین اعلام کرد: گردان قاصم الجبارین یک ستون لجستیک ائتلاف آمریکایی را در نزدیکی بغداد هدف قرار داده است.

حشد شعبی نتایج پرونده ترور فرماندهان شهید را اعلام می‌کند

معاون رئیس ستاد سازمان حشد شعبی عراق به موعد اعلام نتایج پروند ترور فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه بغداد، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد،«ابو علی الکوفی» معاون رئیس ستاد سازمان حشد شعبی عراق گفت: همه نتایج مربوط به هدف قرار دادن شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه بغداد در وقت مناسب اعلام خواهد شد. حشد شعبی همه نتایج را اعلام می کند.

وی افزود: این پرونده پیچیده است و آنگونه که برخی ساده می انگارند، نیست. موانع و چالش‌هایی وجود دارد،؛اما امور در حال پیشرفت است و مشکلی از این بابت نیست و ما در سطح این چالش‌ها و موانع هستیم.

معاون رئیس سازمان حشد شعبی عراق اعلام کرد: دشمن آمریکایی چنگ و دندان نشان داد و خود به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد. ما باید حقیقت را برای مردم عراق آشکار و روشن سازیم.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد