هند به فکر ارتقای تجهیزات جنگی!

کد خبر: 631458

هند قصد دارد با کمک روسیه جنگنده پیشرفته نسل پنجم چند منظوره خود را که جایگزین تمامی هواپیماهای جنگی‌اش می‌شود، تکمیل نماید.

خبرگزاری تاس: «ویکتور کلادوف» مدیر شرکت روسی «روستوک» در این زمینه اعلام کرد که مسکو در ساخت پروژه جنگنده نسل پنجم به نام به (AMCA) به دهلی‌نو کمک می‌نماید.
کلادوف در پاسخ به خبرنگاران گفت که به یقین در این طرح شرکت می‌کنیم.
بر این اساس، فعالیت در ساخت جنگنده آمکا از سال 2008 آغاز شد و این جنگنده چند منظوره قرار است جایگزین تمامی هواپیماهای جنگی نیروی هوایی هند شود. گفته می‌شود جنگنده آمکا در سال‌های 2023 _2024 اولین پرواز خود را انجام می‌دهد. این جنگنده چند منظوره برای عملیات هوایی، زمینی، بمباران و تجسسی طراحی شده است.
از نیروی هوایی هند به عنوان چهارمین قدرت جهان از حیث نفر و هواپیما یاد می‌شود. نیروی هوایی هند اینک مجهز به میگ‌های 29، 30 و میراژهای 2000 است. سران هند و روسیه چندی قبل نیز برای ساخت 200 بالگرد روسی در هند به توافق رسیدند.
هند برای بروز نمودن قابلیت‌های دفاعی خود سرمایه گذاری هنگفتی را در نظر گرفته و حتی سعی دارد از روسیه سامانه ضد موشکی پیشرفته و چهار ناوچه بخرد.
هند از بزرگترین وارد کنندگان سلاح در جهان محسوب می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد