فعالیت‌های مشکوک در تاسیسات هسته‌ای کره شمالی

کد خبر: 507409

یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد، در تازه‌ترین عکس‌های ماهواره‌ای از تاسیسات هسته‌ای کره شمالی، فعالیت‌های مشکوکی مشاهده شده که می‌تواند با بازفراوری پلوتونیوم برای ساخت بمب‌های هسته‌ای بیشتر مرتبط باشد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحلیلگران موسسه کره‌ای- آمریکایی دانشگاه جان هاپکینز بر این باورند که این تصاویر نشاندهنده بلند شدن حرارات از یک دیگ بخار برای گرم کردن تاسیسات آزمایشگاهی رادیو شیمی در تاسیسات هسته‌ای یانگ بیون است. این تاسیسات برای بازفراوری پلوتونیوم از راکتوری پنج مگاواتی برای ساخت مواد لازم برای سلاح‌های هسته ای استفاده می‌شود.
این تحلیلگران در اظهارات خود به بیانیه اخیر جیمز کلاپر، رییس اداره اطلاعات ملی آمریکا اشاره کردند که در آن اعلام شده بود، کره شمالی در چند هفته آتی آماده تولید سلاح‌هایی با استفاده از پلوتونیوم به دست آمده از میله‌های سوخت مصرف شده در راکتور این کشور است.
این درحالی است که در ماه ژاویه یک اندیشکده آمریکایی دیگر بر اساس تصاویر ماهواره‌ای از کره شمالی اعلام کرده بود که هنوز راکتور این کشور به طور کامل وارد مرحله عملیاتی نشده است.
کارشناسان معتقدند، اگر این راکتور کره شمالی به طور کامل فعالیت کند، در این صورت سالانه نزدیک به شش کیلوگرم پلوتونیوم تولید می‌کند که این مقدار پلوتونیوم برای ساخت یک بمب هسته‌ای کافی است.
کره شمالی تاکنون چهار آزمایش هسته‌ای انجام داده است که آخرین آزمایش هسته‌ای این کشور در ششم ژانویه سال جاری بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد