عکسی از اشتباه عجیب در نوشتن سنگ مزار شهید رئیسی

کد خبر: 1303487

بر روی سنگ مزار شهید رئیسی، او را هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران معرفی کردند.

عکسی از اشتباه عجیب در نوشتن سنگ مزار شهید رئیسی

سید ابراهیم رئیسی  رئیس جمهور فعلی ایران است که در انتخابات ریاست جمهوری 1400 پیروز شد. او پیش از این از سال 1398 تا 1400 رئیس قوه قضائیه ایران بود.

رئیسی در مشهد متولد شد و در رشته حقوق اسلامی و علوم سیاسی تحصیل کرد. او سابقه فعالیت در سمت های مختلفی از جمله دادستان دادسرای انقلاب اسلامی مشهد، معاون اول قوه قضائیه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و تولیت آستان قدس رضوی را دارد.

رئیسی به عنوان یک اصولگرا شناخته می شود و مواضع  سیاسی او عمدتاً  بر مبنای  ارزش های اسلامی و انقلابی است.

برخی از  مهمترین  اقدامات  رئیسی در دوران ریاست جمهوری  او عبارتند از:

تمرکز بر عدالت اقتصادی و مبارزه با فساد: رئیسی وعده داده است که با فساد در همه سطوح دولت مبارزه کند و عدالت اقتصادی را در کشور فراهم کند.

توجه به معیشت مردم: رئیسی بر حل مشکلات معیشتی مردم و افزایش قدرت خرید خانوارها تاکید کرده است.

سیاست خارجی مستقل: رئیسی معتقد است که ایران باید سیاست خارجی مستقلی داشته باشد و به جای وابستگی به غرب، با کشورهای شرقی و همسایه خود روابط خود را تقویت کند.

رئیسی  چهره ای  جنجالی در  سیاست  ایران  است.  موافقان  او  او  را  مدیری  قوی  و  عادل  می دانند  که  می تواند  مشکلات  کشور  را  حل  کند.  اما  مخالفان  او  او  را  به  نقض حقوق بشر  و  داشتن  گرایش های  تندروانه  متهم  می کنند.

هنوز  زود  است  که  درباره  عملکرد  رئیسی  در  سمت  رئیس جمهور  قضاوت  کرد.  باید  منتظر  ماند  و  دید  که  او  در  ماه ها  و  سال های آینده  چه  اقداماتی  انجام  می دهد  و  آیا  می تواند  به  وعده های  خود  عمل  کند  یا  خیر.

تصویری از سنگ مزار شهید ابراهیم رئیسی مشاهده می‌کنید، که او را به اشتباه معرفی کردند.

در تصویر اول مشاهده می کنید که، در سنگ قبر قبلی شهید رئیسی نوشته شده بود: هشتمین رئیس جمهور ایران.

و همچنین در تصویر دوم، حالا این عبارت به رئیس جمهور اسلامی ایران تغییر کرده است

گفتنی است، سهل‌انگاری یا سهوگیری اینجاست که با توجه به اصالت عبارت «جمهوری اسلامی ایران»، جمهور اسلامی ایران معنای روشنی ندارد که کلمه «رئیس» به آن افزوده شود.

ایراد ویراستاری اینکه؛ چنانچه جمهوری را صفت بدانیم و رئیس‌جمهور را عبارت صحیح بگیریم، صفت دوم (یعنی اسلامی) نمی‌تواند صفت فرد باشد! اسلامی در واقع صفت جمهوری است و نباید این عبارت را ناقص کرد و جمهور نوشت.

درست‌تر این بود که نوشته می‌شد: هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد