موضع پاریس و کانادا درباره تصمیم اسرائیل برای توسعه شهرک‌سازی

کد خبر: 1301316

وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی‌ها را برای صلح و ثبات در کرانه باختری خطرناک توصیف کرد.

موضع پاریس و کانادا درباره تصمیم اسرائیل برای توسعه شهرک‌سازی

وزارت خارجه فرانسه تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد.

وزارت خارجه فرانسه هشدار داد که تصمیم کابینه اسرائیل در خصوص شهرک‌ها، پیامدهای خطرناکی برای صلح و ثبات در کرانه باختری و منطقه خواهد داشت.

کابینه نتانیاهو، چند روز پیش با پیشنهاد «بزالل اسموتریج» وزیر امور دارایی اسرائیل برای ساخت 5295 واحد مسکونی در کرانه باختری موافقت و آن را تصویب کرد.

در این راستا جنبش اسرائیلی «صلح» که مخالف شهرک سازی است در بیانیه‌ای این خبر را فاش کرد و گفت که قرار است در دهها شهرک صهیونیست‌نشین در کرانه باختری 5295 واحد مسکونی ساخته شود.ب

زالل اسموتریچ نیز در سخنانی گفته است: «ما استعمار را توسعه خواهیم داد و تهدید تشکیل کشور فلسطینی را از بین خواهیم برد»./فارس

کانادا اشغالگری تازه صهیونیست‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد

وزارت خارجه کانادا امروز (دوشنبه) صدور مجوز ساخت شهرک‌های تازه در کرانه باختری را محکوم کرد و از رژیم صهیونیستی خواست این اقدام را که ناقض حقوق بین‌المللی است، متوقف کند.

به گزارش ایسنا، دولت کانادا اعلام کرد با تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای صدور مجوز شهرک‌سازی‌های جدید در کرانه باختری فلسطین اشغالی «کاملا مخالف» است.

وزارت خارجه کانادا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (تویتر سابق) نوشت: «کانادا با تصمیم اسرائیل برای صدور مجوز شهرک‌های جدید در کرانه باختری کاملا مخالف است.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که انجام اقدامات یک‌جانبه مانند تضعیف تشکیلات خودگردان و افزایش تعداد شهرک‌ها در کرانه باختری، حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند.

وزارت خارجه کانادا اعلام کرد رژیم صهیونیستی با چنین اقداماتی امنیت و سلامت فلسطینیان، دیگر ساکنان اراضی اشغالی و شهروندان منطقه را به خطر می‌اندازد. کانادا در این بیانه از تل‌آویو خواست از این تصمیم عقب‌نشینی کرده و آن را اجرایی نکند.

رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه ادعا کرد که حدود ۳۱۴۰ هکتار زمین در کرانه باختری بخشی از اراضی دولتی هستند، مساحتی که در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، کابینه رژیم صهیونیستی برنامه‌هایی را برای «قانونی‌سازی» ساخت کانون‌های جدید شهرک‌سازی در کرانه باختری و همچنین مجازات‌هایی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین تصویب کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد