جنگ اوکراین | مسکو: ۵ موشک «هیمارس» اوکراین بر فراز «ملیتوپل» منهدم شد

کد خبر: 1301118

وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز از رهگیری و انهدام ۵ موشک «هیمارس» اوکراین بر فراز «ملیتوپل» خبر داد.

جنگ اوکراین | مسکو: ۵ موشک «هیمارس» اوکراین بر فراز «ملیتوپل» منهدم شد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز یکشنبه در بیانیه ای از خنثی‌ سازی تلاش کی‌ یف برای انجام حمله موشکی به «ملیتوپل» خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع فدراسیون روسیه در این خصوص آمده است که حمله مذکور حوالی عصر امروز به وقت مسکو رخ داده است.

این بیانیه در ادامه اضافه کرد: سامانه پدافند هوایی روسیه ۵ فروند موشک HIMARS را بر فراز شهر ملیتوپل سرنگون کرد و قطعات ۴ فروند آن نیز در شمال این شهر سقوط کرد.

ارتش اوکراین طی ماه های گذشته پس از چند حمله ناموفق به کریمه و پل کرچ که ۳ قربانی برجای گذاشت، حملات پهپادی گسترده اما بی‌ حاصلی را علیه روسیه تدارک دیده است.

بر این اساس، وزارت دفاع روسیه هفته های پیش هم در بیانیه ای از خنثی‌ سازی حمله تروریستی به «بلگورود» و «کورسک» با منهدم کردن ۳ پهپاد متجاوز اوکراینی خبر داده بود./مهر

روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین در محورهای مختلف درگیری ده ها نظامی خود را از دست داد.

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از ادامه تلفات نظامی ارتش اوکراین در نبردهای شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که ارتش اوکراین در درگیری با گروه نبرد «سیویر» ۱۷۵ نظامی و شماری از خودروهای زرهی خود را از دست داد. در جریان نبردهای در منطقه عملیاتی این گروه، پنج حمله اوکراین در یک روز دفع شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در منطقه تحت مسئولیت گروه نبرد «تسیتر» اوکراین حدود ۳۴۰ نظامی خود را دست داد. نیروهای روسیه شش ضد حمله ارتش اوکراین را نیزدر طول یک شبانه روز دفع کردند.

بنا به این گزارش، گروه نبرد «زاپاد» چهار تیپ ارتش اوکراین و همچنین یک تیپ از گردان نئونازی آزوف را در منطقه عملیاتی خود شکست داد. ارتش اوکراین ۴۵۰ تن از کارد نظامی خود را در این منطقه از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه ۳ بمب هامر، ۲ موشک هیمارس و ۳۱ پهپاد اوکراینی را در ۲۴ ساعت گذشته سرنگون کرد.

مزدوران حامی اوکراین مرتکب جنایت جنگی می‌شوند

بنا به گفته یک پزشک آلمانی حاضر در میدان جنگ اوکراین، مزدوران خارجی در جریان جنگ دست به جنایت جنگی علیه سربازان روسی می زنند.

به نقل از راشاتودی، بنا به گزارش ها، مزدوران غربی در اوکراین مرتکب جنایت جنگی آشکار علیه سربازان روسیه شده اند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از یک پزشک آلمانی حاضر در میدان جنگ اوکراین گزارش داد که اعضای یک گروه مزدور بین‌المللی، که برای اوکراین می‌جنگند، با کشتن سربازان مجروح یا تسلیم شده روسی مرتکب جنایات جنگی آشکار شده اند.

بنا به نوشته نیویورک تایمز، این نظامی آلمانی که به عنوان پزشک در میدان جنگ خدمت می‌کرد، گفته که شاهد این رویدادها بوده است.

این پزشک آلمانی در روایت یکی از این جنایت ها گفته در آگوست ۲۰۲۳ یک سرباز روسی که به شدت مجروح و غیرمسلح بود، از سنگر بیرون خزید و به انگلیسی درخواست کمک و تسلیم شدن کرد. اما یکی از اعضای یگان مزدوران بین المللی به سینه او شلیک کرد.

بنا به روایت این پزشک آلمانی، در حالی که این سرباز روسی هنوز زنده بود، یک نفر دیگر به سر او شلیک کرد.

اوکراین: یک فروند سوخو-۲۵ روسیه را سرنگون کردیم!

یک گروه نظامی وابسته به کی‌یف امروز مدعی شد که یک فروند سوخو-۲۵ روسیه را در دونتسک سرنگون کرده است!

به نقل از «آر بی سی اوکراین»، گروه عملیاتی و راهبردی نیروهای «خورتیتسیا» (گروه نظامی وابسته به کی‌یف) ادعا کرد که نیروهای ضدهوایی اوکراین امروز یکشنبه یک فروند هواپیمای سوخو-۲۵ روسیه را ساقط کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، کی یف مدعی است که این حادثه در منطقه دونتسک رخ داده است.

به گزارش این رسانه، نیروهای اوکراین ادعا کردند که هواپیمای مذکور در مسیر «پوکروفسک» (Pokrovsk) در حال شلیک به مواضع نیروهای کی یف در حرکت بود که سرنگون شد.

گروه نظامی «خورتیتسیا» بدون ارائه هرگونه شواهدی ادعا کرد: جنگجویان ضدهوایی تیپ مکانیزه هم یک فروند هواپیمای تهاجمی دیگر سوخو-۲۵ را فرود آوردند که اکنون در دونباس در حال سوختن است!

این در حالیست که وزارت دفاع روسیه تا کنون در این ارتباط بیانیه ای صادر نکرده و یا این وقایع را تأئید نکرده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد