حمام خون اشغالگران در غزه/۶۷ نفر به خاک و خون کشیده شدند

کد خبر: 1298133

شبکه خبری الجزیره بامداد شنبه به نقل از دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی مستقر در نوار غزه اعلام کرد که در حمله خمپاره‌ای سنگین به اطراف مقر این کمیته جهانی وابسته به سازمان ملل که محل استقرار صدها آواره پناه‌جوی فلسطینی است، دست‌کم ۲۲ فلسطینی شهید و ۴۵ تن دیگر مجروح شدند.

حمام خون اشغالگران در غزه/۶۷ نفر به خاک و خون کشیده شدند

حمله روز گذشته نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۳۰ کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش سانا، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که هواپیماهای اشغالگر خیمه‌های موشکی برای آوارگان منطقه المواصی در شمال غربی شهر رفح را بمباران کردند.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز به نوبه خود اعلام کرد که خدمه این سازمان پس از هدف قرار دادن منطقه المواصی با شمار زیادی از شهدا و مجروحان مواجه شدند و خاطرنشان کردند که تعداد زیادی از آنها کودک و زن هستند.

همچنین در شهر غزه پهپادهای اشغالگر خانه‌ای در کمپ ساحلی در غرب شهر را با موشک بمباران کردند که در آن ۱۰ نفر شهید و ۱۷ نفر دیگر زخمی شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

وزارت بهداشت فلسطین آمار جدید شهدای نوار غزه را منتشر و اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر در این منطقه به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین روز پنجشنبه در نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی در ۴ مورد جنایت جدید، ۳۵ شهروند فلسطینی را در این منطقه شهید و ۱۳۰ نفر دیگر را زخمی کرده است.

بر اساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، ۳۷ هزارو ۴۳۱ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۸۵ هزار و ۶۵۳ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه اضافه کرد که پیکر شماری از شهدا زیر آوار مانده به دلیل تجاوزهای مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امدادرسان قادر به دسترسی و انتقال آنها نیستند./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها