مقام صهیونیست: جنگ در غزه را ادامه می‌دهیم حتی اگر آمریکا چیز دیگری بگوید!

کد خبر: 1296366

دنیل لِوی اعلام کرد مقامات صهیونیست به طور شفاف مخالف پایان جنگ در غزه هستند.

مقام صهیونیست: جنگ در غزه را ادامه می‌دهیم حتی اگر آمریکا چیز دیگری بگوید!

به گزارش الجزیره، دنیل لِوی، مذاکره کننده ارشد پیشین صهیونیست اعلام کرد جنگ در غزه ادامه خواهد داشت حتی اگر آمریکا چیز دیگری بگوید.

وی با اشاره به مفاد طرح صلح مطرح شده از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: درخواست حماس برای عقب نشینی کامل ارتش اسرائیل از غزه موضوع جدیدی نیست. این موضوع پیشتر نیز مطرح شده بود و حتی در قطعنامه شورای امنیت نیز بر آن صحه گذاشته شده است. این بخشی از هر توافق صلحی است.

لِوی تاکید کرد: سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آمریکا به عنوان میانجیگر چه تعهدی نسبت به طرح خود در تمام مراحل آن دارد زیرا آنچه مانع از پیشرفت در مذاکرات صلح می‌شود این است که آیا به دنبال یک آتش بس دائمی هستید یا با یک آتش بس موقت بار دیگر شاهد شعله ور شدن منازعه و کشتار بیشتر و ویرانی هستیم.

این مذاکره کننده ارشد پیشین صهیونیست درباره مواضع تل آویو تصریح کرد: پاسخ اسرائیل کاملاً روشن است؛ جنگ ادامه خواهد یافت حتی اگر آمریکا چیز دیگری بگوید. درخواست برای پایان جنگ اکنون تنها از سوی جنبش حماس و جهاد اسلامی مطرح نمی‌شود بلکه تمامی جهان اکنون چنین درخواستی دارند.

سخنان دنیل لِوی در حالی مطرح می‌شود که مقامات حماس پیش تر بارها از این موضوع ابراز نگرانی کرده بودند که با تبادل اسرا با دشمن صهیونیست، تل آویو به نسل کشی خود در غزه ادامه داده و حاضر به استقرار آتش بس در این باریکه نباشد.

مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها