واریزی 3 میلیون اضافه در تیر ماه در حساب حقوق بازنشستگان | بازنشستگان حساب خود را چک کنند | مجموع مبلغ افزایش حقوق امسال و همسان سازی

کد خبر: 1301876

​سوال مشخص بازنشستگان این است که در همسان‌سازی یک بازنشسته با گروه حقوقی مشخص، چقدر مشمول افزایش حقوق خواهد شد؟

واریزی 3 میلیون اضافه در تیر ماه در حساب حقوق بازنشستگان |  بازنشستگان حساب خود را چک کنند | مجموع مبلغ افزایش حقوق امسال و همسان سازی

غلامحسین قاسمی، کارشناس امور بازنشستگان، در این رابطه می‌گوید: تا زمانی که دستورالعمل و شیوه نامه همسان سازی اعلام نشود، نمی‌توان هیچ مبلغی را اعلام نمود.

به گفته او، به طور متوسط تفاوت حقوق بازنشسته با ۹۰ درصد حقوق مشمول کسور شاغل در گروه‌های مختلف حقوقی۱ تا ۲۰ حدود ۴ میلیون تومان تا حداکثر ۸ میلیون تومان خواهد بود، بنابراین ۴۰ درصد آن هم که قرار است امسال (سال اول) اجرا شود، حدود ۱.۶ میلیون تومان تا ۳.۲ میلیون تومان خواهد بود.

 پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 

در حالی که مطابق روال ماه‌های گذشته باید از روز بیستم تیر ماه پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس حروف الفبا پرداخت شود اما به دلایلی نامعلوم تا این لحظه حقوق برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنبد.

در حالی که مطابق روال ماه‌های گذشته باید از روز بیستم تیر ماه پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس حروف الفبا پرداخت شود اما به دلایلی نامعلوم تا این لحظه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به حسابشان واریز نشده است.

پیرو سوالات مکرر بازنشستگان عزیز پیرامون مبلغ افزایش حاصل از مرحله اول همسان سازی در گروه های مختلف به اطلاع می رساند :

اسلامی به دولت و قانون بودجه سال ۱۴۰۳، در تیرماه سال‌ جاری به صورت علی الحساب ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان بحساب بازنشستگان معزز کشوری ولشکری و فولاد واریز شد. و این واریزی تا زمان تصویب آیین نامه متناسب سازی و جداول آن در هیات وزیران ادامه خواهد داشت.

تا زمانی که آیین نامه همسان سازی در هیأت دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ نشود هر گونه اظهار نظر پیرامون مبلغ تخصیصی متناسب سازی به هر گروه از بازنشستگان کشوری و لشکری گمانه زنی و از درجه اعتبار ساقط است.

پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش زیاد

با توجه به اینکه ملاک محاسبه ۴۰ درصد از مابه التفاوت حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق مشمول کسور شاغلان هم‌طراز و مشابه در هر دستگاه اجرایی می باشد ، بنابراین مبالغ منناسب سازی ،طبیعتا طبق مر قانون متفاوت خواهد بود.

اما به صورت تقریبی در گروه های مختلف ۴۰ درصد تفاوت مبلغی به صورت میانگین حدود ۲ میلیون تومان خواهد بود که برای بازنشستگان هر دستگاه اجرایی متفاوت خواهد بود.

نکته بسیار مهم ، مبلغ تخصیصی در قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۳ برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و فولاد از محل افزایش(۱)درصد مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد به میزان ۵۰ همت می باشد.

که با توجه به آمار بازنشستگان کشوری و لشکری و فولاد به طور میانگین به هر بازنشسته جهت متناسب سازی حدود ۱,۸ میلیون تومان در ماه تعلق خواهد گرفت.

بنابراین جهت اجرای کامل متناسب سازی ۴۰ درصدی در سال اول اجرای برنامه هفتم لازم است دولت جدید به ریاست جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، ان شاء الله بعد از استقرار نسبت به پیش بینی و تامین منبع مورد نیاز برای اجرای کامل متناسب سازی بازنشستگان موضوع ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت اقدام نموده و در قالب اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۳ مراتب را جهت بررسی و تصویب بودجه متمم به مجلس شورای اسلامی ارائه فرمایند.

 واریزی جدید دولت برای بازنشستگان در آخر تیر ماه

جارنیوز نوشت:وی با اعلام این خبر افزود: تسهیلات ۳۵میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴ هزار نفر از حدود ۶۲ هزار متقاضی واجد شرایط که در تیرماه سال برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنبد.

واریزی جدید دولت برای بازنشستگان در آخر تیر ماه

جعفر امیرآبادی زاده از واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق برای ۴۴ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: تسهیلات ۳۵میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴ هزار نفر از حدود ۶۲ هزار متقاضی واجد شرایط که در تیرماه سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند به حساب حقوقی ایشان واریز شد.

به گفته وی با توجه به ثبت نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان توسط بازنشستگان و پس از بررسی مدارک ارسالی و تایید آن به تعداد ۴۴ هزار از متقاضیان در این مرحله تسهیلات به مبلغ ۳۵میلیون تومان، با کارمزد سالانه ۴درصد پرداخت شد.

واریزی جدید دولت برای بازنشستگان در آخر تیر ماه

امیرآبادی زاده تاکید کرد: اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جزو سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است که براساس آن تلاش می‌کنیم به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان را در قالب‌های مختلف اجرایی و تقدیم آن‌ها کنیم.

وی همچنین یادآور شد: واریز این تسهیلات برای الباقی متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط ایشان در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

در راستای ارائه خدمات حمایتی به بازنشستگان، صندوق بازنشستگان کشوری با مشارکت بانک صادرات، وامی را تحت عنوان وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به متقاضیان اعطا می نماید. برای دریافت این وام، داوطلبان باید، شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری را رعایت نمایند. ضوابط نام نویسی و دریافت این وام به شرح زیر می باشد:

ارائه تسهیلات تنها به ازدواج اولیه فرزند (عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر (همسر) تعلق می گیرد. بنابراین به ازدواج دوم و … فرزندان افراد مذکور، وامی تعلق نخواهد گرفت.

فرزندان بازنشستگان کشوری باید، بعد از تاریخ (۱۳۹۸/۰۱/۰۱) ازدواج نمایند.

مبلغ وام سیصد و پنجاه میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/ وظیفه دریافت می نماید، واریز خواهد شد.

بازنشستگان و موظفین (همسر) که در دوره های قبلی، نسبت به اخذ وام ازدواج مزبور اقدام نموده اند، امکان ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن ها کمتر از یک سال گذشته و افرادی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

در مواردی که از یک دفترکل وظیفه بگیری، بیش از یک همسر حقوق دریافت نمایند، فقط یکی از وراث وظیفه بگیر (همسر) و با رضایت وظیفه بگیر دیگر (همسر دیگر) می تواند از تسهیلات وام استفاده نماید. لذا سایر ورثه (همسر دیگر) می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی (همسر) اعلام نماید.

حداقل حقوق خالص دریافتی در زمان ثبت نام مشمولین می بایست مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد