وام بازنشستگان| وام بازنشستگان تامین اجتماعی| وام بازنشستگان کشوری

وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت | واریزی 30 میلیونی به محض ثبت نام بدون ضامن

کد خبر: 1298454

سازمان تامین اجتماعی به‌تازگی با انتشار اطلاعیه‌ای از آغاز مهلت ثبت نام نخستین مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت | واریزی 30 میلیونی به محض ثبت نام بدون ضامن

خبرنگار شکیبا بقال زاده: تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته؛ اما شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

سازمان تامین اجتماعی به‌تازگی با انتشار اطلاعیه‌ای از  آغاز مهلت ثبت نام نخستین مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد. بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران به میزان ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و به ۳۰ میلیون تومان رسیده است؛ اما شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

متقاضیان دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی باید برای ثبت نام اولیه این وام به وبسایت کانون بازنشستگان شهر تهران وارد شده و در بخش پرکاربردترین خدمات، گزینه‌ «ثبت نام وام» را انتخاب کنند. در مرحله اول، بازنشستگان باید مشخصات هویتی خود از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرس و علت درخواست را وارد کنند.

نکته جالب توجه در این مرحله آن است که متقاضیان برای ثبت نام این وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران ندارند و تنها باید در ردیف شماره عضویت، پنج بار عدد صفر و در ردیف تاریخ اعتبار نیز تاریخ اول اسفند ۱۴۰۳ را وارد کنند. همچنین شماره مستمری و کد شعبه نیز در کارت عضویت بازنشستگان قابل مشاهده است.

در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست متقضاضی دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، این موضوع از طریق پیامک به شماره موبایل او اعلام می‌شود. در نهایت، بانک عامل اقدامات اداری و بررسی‌های لازم برای پرداخت وام را آغاز کرده و مبلغ این تسهیلات پس از حدود یک هفته به حساب بازنشسته متقاضی واریز می‌شود.

شایان ذکر است بازنشستگانی که با وام‌شان موافقت می‌شود، باید حداقل 50 هزار تومان در حساب بانک رفاه خود داشته باشند تا مبلغ تمبر برای واریز وام از حساب آنها کسر شود.

شرایط دریافت 30 میلیون تومان وام بازنشستگان

مستمری‌بگیران متقاضی برای دریافت این وام باید حداکثر ۷۸ سال داشته باشند، حساب بانکی آنها مسدود نباشد و مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی باشد. به‌علاوه، افراد متقاضی نباید سابقه چک برگشتی یا بدهی معوق به سیستم بانکی داشته باشند، حداقل موجودی حساب آنها 100 هزار تومان باشد و طی دو سال اخیر از این تسهیلات استفاده نکرده باشند.

همچنین در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد که برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

زمان واریز وام بازنشستگان تامین اجتماعی

وام بازنشستگان تامین اجتماعی؛ خبر خوبی که در روزهای اخیر شنیده ایم این بود که کانون‌های بازنشستگی اولین مرحله‌ی ثبت نام تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۳ را آغاز کرده‌اند.چند روزی است که ثبت نام وام بازنشستگان آغاز شده است.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی؛ خبر خوبی که در روزهای اخیر شنیده ایم این بود که کانون‌های بازنشستگی اولین مرحله‌ی ثبت نام تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۳ را آغاز کرده‌اند.چند روزی است که ثبت نام وام بازنشستگان آغاز شده است و ثبت نام اولیه تا روز دوشنبه (چهارم تیرماه) به پایان می‌رسد و طبق وعده، بانک‌ عامل باید از روز چهارشنبه (ششم تیرماه) اقدامات اداری و بررسی لازم را برای پرداخت این وام آغاز کند تا در نهایت طی حدود یک هفته این وام به حساب بازنشستگان واریز شود. همان‌طور که می‌بینید زمان کوتاهی است اما از آنجا که این کار به‌صورت غیرحضوری دنبال می‌شود، ثبت نام و آماده‌کردن مدارک چندان دشوار نیست.

اواخر هفته گذشته بود که یک خبر کام بازنشستگان را شیرین کرد و آن اختصاص وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین اجتماعی بود.بر اساس اعلام محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، ثبت‌نام اولین مرحله وام‌ ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ از طریق کانون‌های بازنشستگی آغاز شد. تا روز دوشنبه چهارم تیرماه ادامه دارد. در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام پرداخت می شود. برای کانون‌های بازنشستگی هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شد که بعد از به حد نصاب رسیدن ثبت‌نام‌کنندگان سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، نداشتن حساب مسدودی، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه در ۲ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از جمله شروط دریافت این تسهیلات است.

پس از پایان ثبت نام در هفته جاری، فرایند پرداخت وام از روز جمعه چهارشنبه ۶ تیرماه بعد از اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز و حدود یک هفته وام به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام بازنشستگان

سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به نشانی kanoone-ali.ir با هدف ارائه خدمات الکترونیک به کارگران بازنشسته کشور روی کار آمده است. این سامانه دسترسی به سامانه های مختلف بازنشستگان تامین اجتماعی را ساده می کند و اخبار و اطلاعیه های مهم مربوط به کارگران بازنشسته تامین اجتماعی را منتشر می کند.

با توجه به اینکه بسترهای مناسب برای ارائه خدمات الکترونیک به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است، سازمان تامین اجتماعی اقدام به راه اندازی سامانه ای به نام سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کرده است. کلیه افرادی که قصد استفاده از خدمات مختلف سامانه کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می توانند به سایت kanoone-ali.ir وارد شوند و از خدمات قابل ارائه در این سایت استفاده نمایند.

با توجه به اینکه، شاید بعضی از بازنشستگان تامین اجتماعی با نحوه ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی kanoone-ali.ir آشنایی نداشته باشند، در اندیشه معاصر قصد داریم جزئیات این سایت را برای شما ذکر کنیم.

سایت کانون بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی که به نام سایت کانون عالی تامین اجتماعی معروف می باشد، سامانه ای برای ارائه بعضی از خدمات الکترونیک و دسترسی به سامانه های مختلف می باشد. کلیه بازنشستگان تامین اجتماعی، می توانند با ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی kanoone-ali.ir، از امکانات مختلف این سایت بهره مند شود.

بنابراین، بسیار مهم است که افراد با نحوه ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی kanoone-ali.ir آشنا باشند. برای ورود به این سایت و استفاده از امکانات مختلف سایت، می توان طبق مراحل زیر پیش رفت. 

ابتدا یکی از مرورگرهای گوشی های هوشمند خود و یا لپ تاپ خودتان را باز کنید. برای دسترسی بهتر به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، بهتر است که از مرورگرهای کروم و یا فایرفاکس و از لپ تاپ استفاده کنید. پس از باز کردن مرورگر، در قسمت جستجوی گوگل عبارت سایت کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی را تایپ و آن را جستجو کنید.

پس از مدت زمان کوتاهی گوگل سایت کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به نشانی kanoone-ali.ir را جستجو می کند. برای ورود به سایت اصلی کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، مانند تصویر زیر بر روی نام سایت کلیک کنید.

در حال حاضر، شما وارد سایت اصلی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی شده اید و می توانید از خدمات مختلف قابل ارائه در این سایت، نظیر ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، برای دریافت کارت عضویت، استفاده کنید. همچنین، شما می توانید برای دسترسی به امکانات و یا سامانه های مختلف کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، بر روی لینک مربوط به آن کلیک نمایید.

سازمان تامین اجتماعی کشور، یکی از سازمان های مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی است. کلیه بازنشستگان تامین اجتماعی می بایست که به بسترهای مناسب برای اطلاع رسانی های مربوط به خودشان دسترسی داشته باشند. خوشبختانه، با راه اندازی سامانه های مختلفی که زیر نظر تامین اجتماعی کار می کنند، باعث شده است که اطلاعات لازم و مهم در سریع ترین زمان ممکن به اطلاع بازنشستگان تامین اجتماعی برسد. 

از طرفی، وجود سامانه های مختلف باعث کاهش مراجعات حضوری به سازمان تامین اجتماعی در کل کشور شده است؛ چرا که بسیاری از خدمات اینترنتی بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری انجام می شود.

سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، با هدف ارائه خدمات مختلف به کارگران بازنشسته تامین اجتماعی روی کار آمده است. این سامانه امکانات مختلفی را به افراد ارائه می کند و باعث شده است که اخبار مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی با سهولت و با سرعت بیشتری به بازنشستگان اطلاع رسانی شود.

سایت کانون بازنشستگان کشوری به نشانی اینترنتی kanoone-ali.ir، سامانه ای است که با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به کارگران بازنشسته تامین اجتماعی راه اندازی شده است و در حال حاضر نیز خدمات مختلفی در این سامانه به کارگران بازنشسته کشور ارائه می شود.

البته، ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی یزد یا سایر استان ها، از طریق سایت کانون عالی میسر نبوده و بسته به اینکه کانون شهر فرد بازنشسته، از سایت برخوردار است یا نه، به صورت اینترنتی (از طریق سایت کتنون همان شهر) یا حضوری می باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها