مرتضوی: استقبال از کالا‌برگ رو به افزایش است

کد خبر: 1257727

وزیر کار:زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کالا‌برگ فعال است و حدود ۱۵۰ هزار فروشگاه به سامانه متصل هستند و استقبال عمومی از آن، رو به افزایش است.

مرتضوی: استقبال از کالا‌برگ رو به افزایش است

ولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه نشست صبح امروز هیأت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: تمام زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری کالابرگ الکترونیک تکمیل شد و در حال حاضر در گستره کشور فعال است.

وی افزود: خوشبختانه نزدیک به 150 هزار فروشگاه به سامانه متصل است و هر چه زمان می‌گذرد، اقبال عمومی به این مقوله بیشتر خواهد شد.

مرتضوی تصریح کرد: در همین نوبت اخیری که بحث کالابرگ الکترونیک اعلام شد، 2.5 میلیون نفر از این مزیت استفاده کردند.

وزیر کار در ادامه یادآور شد: در لایحه بودجه 1403 نیز به همین موضوع توجه ویژه ای شده است.

وی در مورد مصوبه مجلس پیرامون بازنشستگی گفت: منابع پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان از کسورات قانونی کارمندان و شاغلین در بخش خصوصی و عمومی تامین می شود با توجه به افزایش میانگین امید به زندگی ضریب پایداری و پشتیبانی صندوق ها که در چارچوب مقررات و شاخص های بین المللی ۶ نفر حقوق بگیر به یک نفر بازنشسته می باشد، به شدت کاهش یافته است.

وزیر کار ادامه داد: در صندوق تامین اجتماعی که بهترین صندوق است چهار و یک دهم حقوق بگیر به یک بازنشسته است، در صندوق بازنشستگی کشوری هفت دهم حقوق بگیر به یک بازنشسته است، بسیاری از صندوق ها، صندوق بسته تعریف شده اند و علت این است که میانگین شاخص امید به زندگی و ضریب پشتیبانی کاهش یافته است.پیشنهاد دولت این بود که در طول برنامه برای آحاد کارمندان دولت سه ماه خدمت افزایش یابد در مجلس اصلاح شد.

وی تاکید کرد: افرادی که ۲۸ و ۲۹ سال تمام سابقه دارند، مشمول این قانون نمی شود و اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد./ فارس

 

حجم ویدیو: 12.11M | مدت زمان ویدیو: 00:03:13 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد