عراقچی: خورشید از شرق طلوع می‌کند

کد خبر: 1323470

وزیر خارجه درباره نشست بریکس نوشت: نکته مهم: خورشید از شرق طلوع می‌کند. خورشید واقعاً در غرب غروب می کند.

عراقچی: خورشید از شرق طلوع می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های ایران در حاشیه اجلاس سران گروه بریکس بیان کرد که خورشید در حال طلوع از شرق است و حقیقتا در حال غروب در غرب است.

به گزارش تسنیم، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اجلاس سران گروه بریکس و رایزنی‌های ایران در حاشیه این اجلاس در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برداشت اصلی؛ خورشید در حال طلوع از شرق است و حقیقتا در حال غروب در غرب...

وی افزود: پس از مشورت‌های نزدیک با 11 کشور در عرض کمتر از سه هفته گذشته، رئیس جمهور را در اجلاس سران بریکس در کازان همراهی کردم.

عراقچی همچنین نوشت: تبادل‌نظرهای ثمربخشی با مجموعه‌ای از رهبران کشورها داشتیم، از جمله روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی، امارات و مصر.

در شانزدهمین نشست سران بریکس با موضوع «تقویت چندجانبه گرایی برای توسعه و امنیت عادلانه جهانی»، رهبران این نهاد بین‌المللی همچنین بر اهمیت گسترش بیشتر همکاری‌ اعضای بریکس بر مبنای منافع مشترک و تقویت بیشتر شراکت راهبردی خود تاکید کردند.

گروه بریکس در سال 1389 با مشارکت برزیل، روسیه، هند و چین در یکاترینبورگ روسیه تاسیس شد؛ یک سال بعد آفریقای جنوبی به این گروه ملحق شد. سپس جمهوری اسلامی ایران، مصر، اتیوپی و امارات نیز از ابتدای سال 2024 برابر با دی‌ماه 1402 به این گروه پیوستند.

رهبران «بریکس» حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه را محکوم کردند.

روسیه از اول ژانویه 2024 ریاست دوره‌ای یک ساله گروه بریکس را بر عهده دارد و با نظارت این کشور، بریکس در اجلاس کازان برگزاری بیش از 250 رویداد را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، را در دستورکار دارد.

عراقچی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد