نقدی بر سخنان اخیر وزیر اسبق ارتباطات

بازتولید هراس با قیاسی مع‌الفارغ!

کد خبر: 1318795

تقی‌پور در حالی می‌گوید که ممکن است برای گوشی‌های آیفون شرایطی مانند انفجار پیجرها به وجود آید که حتما خودش باید بداند گوشی‌های تلفن همراه از کدام مبادی وارد می‌شوند.

بازتولید هراس با قیاسی مع‌الفارغ!

گروه سیاست سایت فردا: به تازگی رضا تقی‌پور، وزیر اسبق ارتباطات و نماینده کنونی مجلس مدعی شده است که ممکن است برای کسانی که گوشی آیفون دارند اتفاقی مشابه آنچه برای پیجرها در لبنان رخ داد، اتفاق بیفتد. او گفته است: «کسی که گوشی آیفون دارد قطعا نمی‌تواند نرم‌افزار امنیتی بومی را در آن نصب کند و این یعنی که ما کاملاً و بدون هیچ مهار و بدون هیچ حفاظتی این تجهیزات را در اختیار کمپانی سازنده گذاشتیم، به این معنی که هر لحظه امکان دارد اتفاق مشابه آنچه که در برای پیجرها در لبنان رخ داد بر روی اینها هم اتفاق افتاده باشد».

درباره سخنان وزیر ارتباطات دولت احمدی‌نژاد چند نکته گفتنی است. نخست آنکه مشخص نیست دلیل ایجاد هراس برای بخش‌هایی از مردم در شرایط حساس کنونی که نیاز به وحدت و آرامش وجود دارد، چیست؟ حتما در مقطع کنونی تولید هراس می‌تواند آسیب‌زننده باشد زیرا دشمن دقیقا می‌خواهد هراس در دل مردم ایران ایجاد کند و بیان این دست سخنان به نوعی بازی در زمین دشمن است که همه به ویژه آنانی که مسئولیتی دارند باید از به وجود آمدن چنین وضعیتی پرهیز کنند.

نکته دوم درخصوص نقد سخنی است که مطرح می‌شود. تقی‌پور در حالی می‌گوید که ممکن است برای گوشی‌های آیفون شرایطی مانند انفجار پیجرها به وجود آید که حتما خودش به عنوان فردی که در دوره‌ای مسئولیت وزارت ارتباطات کشور را برعهده داشته باید بداند که گوشی‌های تلفن همراه از کجا و در چه زمانی وارد کشور شده است و حتما اکنون هم مسئولان می‌دانند که از چه شرکت‌هایی و از چه مسیرهایی گوشی‌های آیفون وارد کشور می‌شوند. نکته مبهم در سخنان او این است که اگر همه مسئولان نسبت به مبادی ورود گوشی‌های آیفون اطلاع دارند، چه طور امکان دارد که مواد منفجره -مانند آنچه در ماجرای پیجرها وجود داشت- در تلفن‌های همراه کار گذاشته شود.

این دست سخنان علاوه بر آنکه ایجاد هراس می‌کند بلکه به نوعی این ذهنیت منفی را برای مردم ایجاد می‌کند که مسئولان ذی‌ربط توانایی کنترل ورود تلفن‌های همراه را ندارند. از سوی دیگر در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران توانایی پاسخ درخور و کوبنده به جنایات رژیم صهیونیستی را دارد، حتما می‌تواند در حوزه‌های دیگر نیز رژیم صهیونیستی را مهار کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد