شکایت ‌‌۲ هزار نفر در پرونده لاکسون

کد خبر: 1293823

سخنگوی قوه قضاییه ‌درباره آخرین وضعیت پرونده لاکسون گفت: تا کنون قریب به ۲ هزار نفر اعلام شکایت کردند که قریب ۱۷۰۰ نفر استان ایلام و مابقی از سایر استان‌ها هستند.

شکایت ‌‌۲ هزار نفر در پرونده لاکسون

شرکت هرمی " لاکسون" «یک نرم‌افزار تحت عنوان ارز دیجیتال» در استان ایلام با ترفند و وعده سود زیاد، مخاطبان زیادی را جذب کرد و متاسفانه عده زیادی در همان زمان‌ در دام این شرکت هرمی گرفتار شد‌ند و میلیاردها تومان پول مردم استان بر باد رفت‌ و هیچ کدام از ادمین‌ها و لیدرهای این شرکت هرمی هم پاسخگوی مردم نبودند تا اینکه عبدالوهاب بخشنده دادستان مرکز استان ایلام اعلام کرد که پروژه لاکسون در سطح استان ‌اقدام به کلاهبرداری گسترده کرده ‌ و سرشبکه‌های این پروژه در استان از یک ماه گذشته احضار و تذکرات لازم در این خصوص به آنان داده شد.

این پرونده حدود 1800 شاکی دارد که سرشاخه اصلی آن در استان بازداشت شد و اموال او نیز شناسایی شده است‌ و 40 نفر در ‌ارتباط‌ با این پرونده تفیهم اتهم شده‌اند.‌

امروز اصغر جاهنگیر سخنگوی قوه قضاییه ‌درباره آخرین وضعیت پرونده لاکسون گفت: این پرونده مردادماه سال گذشته با گزارش ضابط در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای استان ایلام تشکیل شد؛ از مردادماه سال گذشته تحقیقات در خصوص این پرونده آغاز شد، دستورات متعددی بازپرس پرونده در خصوص شناسایی سرشاخه‌های باند و هرمی بودن این شرکت صادر کرد. در نهایت منجر به احضار متهمین شد. از طرف دیگر با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری زیادی از سوی مردم در خصوص این شرکت‌ها شده بود بلافاصله نسبت به شناسایی و مسدودسازی حساب‌های شرکت اقدام شد تا امکان جابجایی حساب‌ها وجود نداشته باشد. 

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: متهمین اصلی پرونده لاکسون احضار و با قرار بازداشت موقت به بازداشتگاه معرفی شدند. تا کنون قریب به 2 هزار نفر اعلام شکایت کردند که قریب 1700 نفر استان ایلام و مابقی از سایر استان‌ها هستند.

جهانگیر بیان کرد: شناسایی سایر متهمین و اموال منقول و غیرمنقول آنها در دستور کار قرار دارد. 24 نفر از متهمین مرتبط با این پرونده شناسایی و احضار شدند که 23 نفر با قرار تأمین مناسب آزاد شدند و یکی از آن‌ها در بازداشت است. پرونده در مرحله کارشناسی است که با پیگیری‌های صورت گرفته قول داده‌اند که ظرف 10 روز آینده قرار نهایی دادسرا صادر شود./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها