آخرین وضعیت بارش‌ها و راه‌های کشور برای مسافران نوروزی

کد خبر: 1281716

همه ایران به‌جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان زیر باران نوروزی است و از فردا تا آخر هفته یک سوم کشور باران می‌شود.

آخرین وضعیت بارش‌ها و راه‌های کشور برای مسافران نوروزی

«باز باران با ترانه» شعر همه بچه‌های ایران است؛ سحر 36 ساله‌ این دیالوگ خسرو شکیبایی را تکرار می‌کند و می‌گوید که «هنوز وقتی باران سرذوقم می‌آورد این نوستالژی کودکی به سراغم می‌آید.» امروز در روز ششم بهار باران باز ایران را در آغوش کشید. همه کشور به‌جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان زیر باران و غرب و ارتفاعات شمال زیر برف است؛ برای مثال الیگودرز لرستان با برف سپیدپوش شده، در آذربایجان غربی برف سنگین می‌بارد و رودخانه بشار یاسوج طغیان کرده است.

دیروز مرکز پیش‌بینی وضع هوا با اعلام هشدار قرمز برای سه استان لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بارش شدید پیش‌بینی کرده بود. رئیس مرکز صادق رضائیان هم در استان فارس به دلیل حجم زیاد مسافران «بارش‌ها را بسیار نگران کننده توصیف کرده بود». برای شمال شهر و ارتفاعات تهران و استان البرز هشدار نارنجی صادر و باران سنگین و برف در محورهای مواصلاتی با مازندران پیش‌بینی شد. بارش برای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، همدان، مرکزی، لرستان، خوزستان، ایلام، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، مازندران، تهران، قم، نیمه غربی کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی و سمنان پیش‌بینی شده بود. امروز پیش‌بینی‌های هواشناسی محقق شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی امین‌حسین نقشینه، از اواخر امشب میزان بارش‌ها در کشور کم می‌شود. فردا سه‌شنبه در ارتفاعات البرز رگبارها پراکنده خواهد بود و از بعدازظهر فردا، باران و برف به سمت شمال غرب می‌رود. چهارشنبه بارش پراکنده در شمال‌غرب و استان‌های ساحلی دریای‌خزر و خراسان شمالی ادامه می‌یابد. پنجشنبه بارش پراکنده در اردبیل، سواحل شمالی و خراسان شمالی محتمل است، برای دامنه جنوبی البرز، شرق و شمال شرق باران و در ارتفاعات آن برف پیش‌بینی شده و برای جمعه در مرکز، شرق و شمال شرق باران دیده شده است. کارشناس هواشناسی محمد اصغری می‌گوید که از «سه شنبه تا آخر هفته یک سوم کشور بارانی خواهد بود.»

وزارت راه از مردم خواسته از رودها دور بمانند و حتی امروز و فردا سفر نکنند تا در  محورهای مسدود نمانند، مثل جاده خرم‌آباد به پلدختر که امروز زیر باران شدید مسدود شد. مسافران می‌توانند پیش‌بینی هواشناسی استان و وضعیت لحظه‌ای راه موردنظر را در دو آدرس زیر ببینند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها