اخبار جنگ اوکراین | میزان تلفات ارتش اوکراین /حقوق مزدوران خارجی در اوکراین چقدر است؟

کد خبر: 1242375

ارتش روسیه از افزایش شدید استخدام مزدوران خارجی در اوکراین خبر داده است. تخمین‌ها از میزان حقوق این مزدورها بسیار متفاوت است، از ۱۰۰۰ دلار در ماه گرفته تا ۲۰۰۰ دلار در روز! اما اسپوتنیک در تحقیقات خود به شرح بیشتر این مسئله پرداخته است.

اخبار جنگ اوکراین | میزان تلفات ارتش اوکراین /حقوق مزدوران خارجی در اوکراین چقدر است؟

ارتش روسیه از افزایش شدید استخدام مزدوران خارجی در اوکراین خبر داده است. تخمین‌ها از میزان حقوق این مزدورها بسیار متفاوت است، از ۱۰۰۰ دلار در ماه گرفته تا ۲۰۰۰ دلار در روز! اما اسپوتنیک در تحقیقات خود به شرح بیشتر این مسئله پرداخته است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک کهنه‌کار ارتش آلمان که تصمیم گرفته برای اوکراین بجنگد، در مصاحبه‌ای با یک رسانه آلمانی فاش کرد که چقدر میانگین حقوق این مزدوران خارجی که در جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه شرکت می‌کنند، پایین است.

این سرباز آلمانی گفت: بستگی دارد که چه مدتی را در خط مقدم بگذرانید. اصلی وجود دارد به نام پرداخت رزم، که بر اساس آن، برای هر روزی که در نبرد باشید، حقوق می‌گیرید. در انتهای ماه چیزی حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو می‌شود. این در اوکراین خیلی زیاد است.  

کمیته تحقیقاتی روسیه تا امروز پرونده‌هایی را درباره جرایم جنگی ادعایی ۱۶۰ مزدور از ۳۲ کشور – از جمله گرجستان، آمریکا، لتونی و سوئد – و همچنین سربازانی از رژیم صهیونیستی آغاز کرده است.

این آمار در تحقیقات رسانه‌های فرانسوی هم تایید شده است، تحقیقاتی که بر اساس آن مزدوران خارجی که برای اوکراین می‌جنگند ماهانه بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو درآمد دارند. همچنین با وجود کمک‌های نظامی گسترده غرب، این مزدوران باید هزینه سلاح‌های سبک، تدارکات و خودروی خود را از جیب بپردازند!

این آمار اختلاف فاحشی با اطلاعات تکان‌دهنده‌ای دارند که در اوایل جنگ منتشر می‌شد، از جمله اینکه سربازان چندزبانه در اوکراین تا روزی ۲۰۰۰ دلار درآمد دارند!

این ارقام همچنین تبلیغات شغلی «پیمانکار امنیتی» را به چالش می‌کشد که وعده حقوق روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار را می‌داد.

ارل راسموسن، عضو بازنشسته ارتش آمریکا و مشاور بین‌المللی با بیش از دو دهه تجربه نظامی، به اسپوتنیک گفت: ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه، فکر می‌کنم این کم است. اگر این مبلغ در ازای هر روز پرداخت می‌شد، منطقی بود. اما اگر حرف ماهی ۱۰۰۰ دلار است، این برای یک مزدور نظامی حقوق کمی است.

او گفت: دیده‌ام که می‌گویند مزدوران بین ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار در سال درآمد دارند و فرماندهان تا ۱۰۰ هزار دلار. این منطقی‌تر است. فرماندهان ارشد هم بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار بگیرند؛ یا بیشتر. اما ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه کم به نظر می‌رسد!

او ادامه داد: اگر برای آرمانی که عمیقاً‌ به آن باور دارم، نباشد، من خودم را با این پول ناچیز در چنین موقعیتی قرار نمی‌دهم.

اما در ماجرای آن کهنه‌سرباز آلمانی، پول همه‌چیز نبود. رسانه‌ها گزارش دادند که او از طریق یک نرم‌افزار دوست‌یابی با زنی در کی‌یف آشنا شده بود. در دیگر موارد، یک رسانه فرانسوی دریافت که دست‌کم یک‌سوم از ۱۰۰ داوطلب فرانسوی که به اوکراین رفته‌اند، عقاید نئونازی دارند.

کارن کویاتکوفسکی، کلنل بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و عضو پنتاگون که بعدها به یک افشاگر تبدیل شد، گفت: نرخ مرگ‌ومیر برای بسیاری در خطوط مقدم بالاست و فکر نمی‌کنم کیفیت پایین رهبری نظامی و خواسته‌های سیاسی در اوکراین این کمبود را جبران کنند.

کویاتکوفسکی گفت: به نظر می‌رسد که ارتش اوکراین کوچک شده و فقط آن‌هایی مانده‌اند که یا صرفاً‌ عاشق جنگیدن هستند و یا مجبور به مبارزه.

او گفت: اوکراین مردان بیش از ۷۰ ساله را هم برای دیدن آموزش‌های ناتو به آلمان می‌فرستد و این وضعیت نشان می‌دهد که توان اوکراین در دفاع از خود کاهش یافته است.

چه کسی حقوق مزدورها را می‌دهد؟

راسموسن در پاسخ به این پرسش که این پول‌ها از کجا می‌آیند، گفت که طبیعتاً اوکراین پشت این چک‌ها را امضا کرده، اما بی‌شک حامیان غربی هستند که این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

او ادامه داد: تا آنجا که من فهمیدم، دولت آمریکا هزینه مقامات ارشد دولت اوکراین را می‌پردازد تا هزینه‌های بازنشستگی و خدمات درمانی هم در آن لحاظ شود. تعجب نمی‌کنم اگر ببینم هزینه کل ارتش اوکراین را آمریکا می‌دهد.

علاوه بر کمک‌های هنگفت کشورهای غربی، حجم زیادی از کمک‌ها هم از منابع خصوصی به اوکراین ارسال می‌شوند.

این تحلیلگر گفت: حامیان مالی و اهداکنندگان اینجا هستند، گروه‌های مردم‌نهاد و افرادی مانند جورج سوروس که می‌دانید چطور پولشان را خرج می‌کنند و این پول کجا می‌رود. اطمینان دارم که این پول‌ها از چندین سازمان پولشویی گذر می‌کنند. اما منبع اصلی تامین هزینه مزدوران خارجی، غرب است.

مزدور برای پر کردن جای خالی سربازان اوکراینی

وزارت دفاع روسیه گزارش داده است که اختلال در طرح‌های بسیج و تلاش‌ها برای مخفی کردن تلفات فراوان در ضدحمله کی‌یف به افزایش استخدام مزدوران نظامی منجر شده و نهادها اطلاعاتی آمریکا در این مسیر به کی‌یف کمک می‌کنند، از جمله از مناطقی از سوریه که در اشغال آمریکا قرار دارد. مقامات روسیه گفته‌اند که طرح‌های استخدام مزدوران شامل «عناصر مردم‌گریزی است» که حاضرند در ازای دریافت پول کمتری بجنگند.

ارتش روسیه تخمین زده است که حدود ۵۰۰۰ مزدور خارجی از ابتدای جنگ کشته شده باشند و ۴۹۰۰ تن هم در یک سال و نیم گذشته از اوکراین فرار کرده‌اند. در ماه مه وزارت دفاع اوکراین تخمین زد که حدود ۲۵۰۰ مزدور نظامی در میدان نبرد برای اوکراین می‌جنگند.

بسیاری از مزدورانی که موفق به فرار از اوکراین شده‌اند، از خاطرات ترسناک خود در این کشور می‌گویند، از جمله نبود رفتار حرفه‌ای، فساد فراوان، دستمزد پایین و بدرفتاری. همچنین یکی از مزدوران آمریکایی که برای ارتش اوکراین جنگیده در ماه ژوئیه به رسانه‌های آمریکایی گفت: بدترین روز در جنگ عراق و افغانستان، بهترین روز جنگ اوکراین است. اینجا خبری از برتری فاحش هوایی و توپخانه‌ای نیست./ایسنا

میزان تلفات ارتش اوکراین در حملات روسیه در ۲۴ ساعت گذشته

وزرات دفاع روسیه در اطلاعیه‌ای میزان تلفات ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۰۰ تن از نظامیان اوکراینی را کشته‌اند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، «بیش از ۲۵۰ تن از نظامیان اوکراینی کشته شدند و یک تانک، یک خودروی نفربر، چهار خودروی زرهی، دو اتومبیل، یک سامانه موشکی زمین به هوای Strela-۱۰، دو توپ هوویتزر خودکار Krab ساخت لهستان، دو توپ هوویتزر D-۲۰ و D-۳۰، همچنین یک توپ هوویتز آمریکایی M۱۱۹ منهدم شدند.»

وزرات دفاع روسیه علاوه بر این،‌ اعلام کرد: ۲۲۰ سرباز دیگر نیز در مسیرهای زاپاروژیا و دونتسک جنوبی کشته شدند و دو خودروی زرهی، توپ‌های هوویتزر M۷۷۷ و M۱۱۹ نیز منهدم شدند. شمار تلفات اوکراین در مسیرهای کوپیانسک و کراسئی لیمان به ۱۰۰ نظامی، سه خودروی زرهی و یک توپ هوویتزر M۷۷۷ رسید.

در مسیر خرسون نیز ۳۰ سرباز اوکراینی کشته و یک انبار مهمات، یک مرکز کنترل پهپادی تخریب شد. دو پست فرماندهی تاکتیکی نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی روستای دیلیوکا و یک مرکز مخابراتی در نزدیکی آودیوکا مورد حمله قرار گرفتند.

روسیه: بیش از ۲۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: بیش از ۲۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور دونتسک جنوبی تلفات دشمن بالغ بر ۱۰۵ سرباز، ۴ تانک و یک انبار مهمات بود.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: در محور زاپروژیا ۴ حمله در مناطق شهرک‌های رابوتینا و وروو دفع شدند. حدود ۱۱۵ سرباز اوکراینی کشته شدند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌ کند: حملات نیروهای مسلح اوکراین در محو ردونتسک دفع شد و بیش از ۲۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

این بیانیه در ادامه می‌ افزاید: در منطقه دیلویکا دونتسک ۲ پست فرماندهی و دیده بانی نیروهای اوکراین و در منطقه آودیوکا مرکز ارتباطات تیپ ۱۱۰ دشمن منهدم شدند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ ها پیش مقامات و رسانه‌ های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد