شناسایی ۱۱۰ همت مالیات از ‌محل فرار مالیاتی

کد خبر: 1295406

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: سال قبل از محل فرار مالیاتی شرکت‌های بزرگ کشور ۱۱۰ همت مالیات شناسایی شد.

شناسایی ۱۱۰ همت مالیات از ‌محل فرار مالیاتی

 وزیر اقتصاد و دارایی گفت: سال قبل از محل فرار مالیاتی شرکت‌های بزرگ کشور ۱۱۰ همت مالیات شناسایی شد.

سیداحسان خاندوزی امروز در دیدار با امام جمعه شهرکرد و نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: محرومیت تاریخی چهارمحال و بختیاری و عقب‌افتادگی طولانی آن باعث می‌شود که هر چقدر هم در جهت رونق اقتصادی این استان تلاش شود باز هم نیاز به تقویت و تلاش بیشتری داشته باشد تا در حد شایستگی مردم این استان قرار گیرد و از ناترازی و بی‌قوارگی آرام آرام تغییر پیدا کند. 

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در خصوص محرومیت‌زدایی افزود: بخشی از راه، طی شده اما همچنان مسیرهای پیش رو و محدودیت‌های مورد توجه جدی و بالا است. 

خاندوزی تصریح کرد: به جهت اینکه مسئله مالیات یکی از ارکان وزارت اقتصاد و دارایی است تلاش این بوده که تمرکز مالیات‌ستانی را نه فقط بر استان‌ها که بر اشخاص و مؤدیان توانمند و با گردش مالی بالا انجام دهیم. 

وی ادامه داد: سال گذشته استان چهارمحال و بختیاری حدود 3 همت مالیات پرداخت کرده که نسبت به 800 همت درآمدهای مالیاتی کشور نشان می‌دهد که این استان و استان‌های محروم دیگر قرار نیست تحت فشار قرار گیرند. 

وزیر امور دارای و اقتصادی خاطرنشان کرد: سال قبل از محل فرار مالیاتی شرکت‌های بزرگ کشور 110 همت مالیات شناسایی کرده‌ایم که همراه با ارزش افزوده 3 هزار و 100 میلیارد تومانی است و رویه همان رویه است که اصرار و تمرکز دولت بر دانه درشت‌ها، شرکت‌های بزرگ و مؤدیان بزرگ مالیاتی است و تلاش شده نرخ‌ها و تخفیف‌ها از 25 درصد به 20 درصد یا 18 درصد و کمتر از آن برای تولیدی‌ها به ویژه تولیدی‌های بخش کشاورزی و دامپروری و حتی صنعتی که درآمد کمتری دارند، تقلیل پیدا کند. 

وی بیان داشت: در مورد ارتقای معافیت مالیاتی از 12 درصد به 15 درصد، هر تصمیمی که در مجلس شورای اسلامی گرفته شود و هر قانونی تصویب شد، اجرا خواهد شد. افرادی که به اندازه معیشت خانواده خود درآمد دارند نباید مالیات دهند و اگر از حد تامین معیشت خود کمتر درآمد دارند و ناتوان‌تر‌ند باید یارانه بگیرند و اگر بیشتر است باید مالیات بپردازند که این مسئله به تغییر قانون مربوط می‌شود. 

خاندوزی اضافه کرد: موضوع تامین مالی و تسهیلات در زمینه بنگاه‌های اقتصادی و نیازهای خرد مردم چون مسکن، معیشت، ازدواج، اشتغال و...  دو موضوع متفاوتی هستند که در تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی به دلیل سیاست‌های انقباضی حجم نقدینگی و تسهیلاتی که پرداخت می‌شود و خلق پولی که بانک‌ها انجام می‌دهند، ناچار به اولویت‌بندی هستیم، زیرا ناظر به رشد اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: تسهیلاتی که به جهت تورم مسئله‌ساز است باید در این زمینه مراقبت کرد تا بر اساس دلالی، سوداگری و سفته‌بازی نباشد، در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل فرهنگ غنی و سلامت نفسی که دارد این دسته مسائل و انحرافات اقتصادی و فرار مالیاتی و... بسیار نادر است و می‌شود در مورد استان‌هایی که تاریخی کم برخوردار‌ند و به دلیل فرهنگ اقتصادی سالم هستند در راستای اقدام برای تسهیلات بانکی با خیال راحت تر اقدام کرد و تلاش داریم که همه استان‌ها به یک چشم دیده نشوند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد