حساب این افراد یک میلیون و ۳۰۰ هزار شارژ می‌شود |خبری که کام سهام عدالتی ها را شیرین کرد | واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

کد خبر: 1277506

صبح امروز وزیر اقتصاد از واریز دومین مرحله سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه خبر داد. طبق اعلام باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مرحله نخست برای دارندگان برگه سهام عدالت ۴۵۲ هزارتومانی، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی مبالغ ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود واریز شد. در این مرحله نیز هنوز شرکت بورس نگفته است که برای سهامداران چه مبالغی واریز می شود

حساب این افراد یک میلیون و ۳۰۰ هزار شارژ می‌شود |خبری که کام سهام عدالتی ها را شیرین کرد | واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

صبح امروز وزیر اقتصاد از واریز دومین مرحله سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه خبر داد. طبق اعلام باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مرحله نخست برای دارندگان برگه سهام عدالت ۴۵۲ هزارتومانی، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی مبالغ ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود واریز شد. در این مرحله نیز هنوز شرکت بورس نگفته است که برای سهامداران چه مبالغی واریز می شود. تجربه واریزی سال های گذشته نشان می دهد که تقریبا واریزی مرحله دوم سود سهام عدالت به همان اندازه مرحله نخست است. در چنین شرایطی به نظر می رسد که برای سهامداران در این مرحله بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان واریزی انجام خواهد شد. دارندگان برگه یک میلیون تومانی سهام عدالت نیز احتمالا بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفند واریز می‌شود

سید احسان خاندوزی با اشاره به تلاش‌های دولت در سال‌ ۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود سهام عدالت، گفت: همواره تلاش کردیم که سود سهام عدالت را زودتر از دولت‌های قبل پرداخت کنیم و انشالله مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره ثبات در تصمیم گیری ها و تأثیر آن بر بازار سرمایه اظهار کرد: ثبات چشم اندازهای سیاست های اقتصادی برای سرمایه گذاران و به ویژه صنایع بورسی حائز اهمیت است؛ دولت در مصوبه ای که امسال در خصوص خوراک پتروشیمی ها داشت خود را تا چند سال آینده محدود کرد تا برای فعالان اقتصادی پیش بینی پذیر شود؛ مصوبات وبودجه های سنواتی در حوزه عوارض صادرات مواد خام و نیمه خام متأسفانه مستمرا در مقام تغییر بود اما امسال در ۱۴۰۲ تلاش کردیم بعد از نشست شورای گفت وگوی و دولت و بخش خصوصی عوارض صادراتی را اصلاح کردیم به دولت رفته و امیدواریم فردا نتیجه مصوبه دولت در این خصوص را اعلام کنم.

انتشار ۱۵۰ همت اوراق برای تولید کنندگان در سال آینده

خاندوزی تصریح کرد: از اردیبهشت امسال که بسته مشترک سازمان برنامه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در موضوع مهار تورم تصویب و ابلاغ شد، تمام تلاش تیم اقتصادی دولت این بود که جزییات این بسته اجرا شود؛ در این بسته هم نرخ رشد مورد توجه قرار گرفته و کاهش تورم؛ اینکه در مورد هر کدام از سیاست های افزایش رشد اقتصادی یا کاهش تورم چه اقداماتی انجام شده، قبلا اطلاع رسانی شده است اما در خصوص تورم که در فروردین ۵۵ درصد بود به ۳۵.۸ درصد کاهش یافته اگرچه برای دولت مطلوب نیست اما نشان دهنده کاهش مستمر تورم بوده است تلاش دولت برای سال آینده هم کاهش تورم که ناشی از بی انضباطی پولی یا ناترازی بودجه است را کاهش دهیم و هم همزمان تصمیم گیری درباره مؤسسات اعتباری بی انضباطی که بانک مرکزی برنامه اصلاحی دقیقی برای آنها دارد را پیگیری کنیم؛ در این جهت امیدواریم بیش از ۱۵۰ همت اوراق گام برای سال آینده منتشر کرده و به تولیدکنندگان بدهیم که این اوراق گام برای نیازهای نقدینگی آنها مانند مالیات و تأمین اجتماعی هم قابل استفاده است.

اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار ارز و سیاست های ارزی دولت در سال آینده

وزیر اقتصاد درباره اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار ارز و سیاست های ارزی دولت در خصوص سال آینده اذعان کرد: اول یک تقاضایی را با اصحاب رسانه مطرح کنم و آن اینکه در راستای منفعت مردم و کشور کمک کنیم انتظارات درست در کشور منتشر شود چون بعضا انتظاراتی دامن زده می شود که به تغییر رفتار جامعه منجر شده و شاهد برخی رفتارهای هیجانی در بازارهای مختلف هستیم اما در مجموع تلاش ما این است که پارامترهای ارزی و اقتصادی مانند رشد نقدینگی افزایش صادرات نفت مدیریت ثبت سفارش واردات و کاهش قاچاق کالا شرایط بهتری را برای آینده فراهم کرده که مدیریت بازار ارز را به صورت بهینه انجام دهد.

دولت در واگذاری سهام خودروسازان تردید ندارد

سخنگوی اقتصادی درباره آخرین وضعیت خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروساز و اقدامات دولت در این زمینه، گفت: دولت در واگذاری سهام خودروسازان تردیدی ندارد و پیش از رئیس‌جمهور دستورات لازم برای انجام مقدمات خصوصی‌سازی خودروسازان را به وزیر صمت وقت داده است. خاندوزی تاکید کرد: آنچه مهمتر است استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت چنین بنگاه‌هایی است، همان چیزی که در دیداررهبر معظم انقلاب با کارآفرینان بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفت.وی گفت: فارغ از اینکه برای واگذاری سهام چه اقداماتی انجام می‌گیرد، اراده دولت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اصلاح ساختار مدیریت خودروسازان است.

خاندوزی با اشاره به خرید ۱۶ فروند هواپیمای خریداری شده گفت: متاسفانه تدابیر لازم برای بازپرداخت وام‌های اخذ شده برای خرید هواپیماها اندیشیده نشده بود، به نحوی که هم اکنون حدود ۶۰۰ میلیون دلار بابت تسویه بدهی‌ها باید پرداخت شود.

به گفته وزیر امور اقتصاد و دارایی، گفت‌وگوها و جلساتی با حضور زیر مجموعه‌های حوزه هوایی کشور برگزار شده است و امید می‌رود که به زودی درباره منبع و سازوکار تسویه این بدهی‌ها خبرهای خوبی به اطلاع مردم رسانده شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد