دستور دولت برای واریز 3 میلیون تومان بحساب این خانواده ها | یارانه معیشتی اسفند دوبل واریز خواهد شد

کد خبر: 1276342

جزئیات افزایش دو برابری رقم یارانه نقدی و واریز یارانه جدید بحساب مردم منتشر شد.

دستور دولت برای واریز 3 میلیون تومان بحساب این خانواده ها | یارانه معیشتی اسفند دوبل واریز خواهد شد

خبرنگار شکیبا بقال زاده: مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در 1403 اعلام شد که با افزایش زیادی همراه است و به ازای هر نفر مستمری دو برابر شده است. همچنین قرار است دولت یارانه جدیدی از ماه آخر سال 1402بحساب یارانه بگیران واریز نماید.

غلامرضا خالدی، در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی برای گروه‌های هدف سازمان بهزیستی اظهارکرد: یکی از وظایف اساسی سازمان بهزیستی کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای گروه‌های هدف سازمان و توانمندسازی آن‌ها است.

وی افزود: براساس اهداف سازمانی وظایف و ماموریت‌های همه در جهت تحقق این مهم برنامه‌ریزی شده تا تمامی گروه‌های تحت پوشش با مداخله موثر سازمان به توانمندی رسیده و در نهایت با کمک مولفه‌های توانمندی اقتصادی اداره امور خود را عهده‌دار شوند.

خالدی بیان کرد: در سال جاری برای تعداد ۲۵۸۱ نفر از افراد دارای معلولیت تسهیلگری اشتغال انجام گرفته است. ۱۳۲۵ نفر در بخش خدمات، ۲۳۵ نفر در بخش صنعت و مابقی در بخش کشاورزی مشغول به کار شده‌اند.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی در خصوص چگونگی دریافت تسهیلات اشتغال و حرفه‌آموزی عنوان کرد: از آغاز دوره حمایت برنامه توانمندسازی در حوزه‌های مختلف از جمله توانمندسازی اقتصادی برای افراد پیاده‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرط اول برای دریافت تسهیلات اشتغال افراد دارای معلولیت این است که افراد تحت پوشش بوده و برای پروسه اشتغال آماده شده باشند، تصریح کرد: پرونده اشتغال این افراد بعد از قرار دادن کلیه مستندات توسط حوزه تخصصی به حوزه اشتغال شهرستان تحویل می‌شود تا در کمیته اشتغال مطرح شود و در صورت تائید اعضای کمیته جهت تسهیلگری اقدام خواهد شد.

بعد از افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال 1403هر خانواده یک نفره نزدیک به 980 تومان، خانواده دو نفره یک میلیون و 500 هزار تومان، خانواده 3 نفره یک میلیون و 900 هزار تومان، خانواده 4 نفره دو میلیون و 300 هزار تومان و خانواده 5 نفره نزدیک به 3 میلیون دریافت خواهند کرد.

این مبالغ به صورت حدودی است و می تواند با تغییر 100 هزار تومانی همراه باشد.

خالدی با اشاره به طرح جدید اضافه شدن تسهیل‌گر شغلی گفت: سهمیه خراسان رضوی در این طرح ۲۱ نفر است و این تسهیلگران با هدف تسهیل فرایند اشتغال برای افرادی که نیازمند آماده‌سازی شغلی هستند، ورود می‌کنند.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انحراف وام‌ها نظارت‌های قبل، حین و بعد از اشتغال، پرداخت مرحله‌ای تسهیلات اشتغال و طرح تمام پرونده‌ها در کمیته اشتغال به منظور کاهش ضریب خطاهای انسانی در نظر گرفته شده است.

 اعلام مرحله دوم یارانه فجرانه کالابرگ 

وزیر کار درباره طرح فجرانه کالابرگ گفت: دهک‌های مختلف خیلی تعجیل نداشته باشند مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و دو ماه دیگر هم بعد از ۱۷ اسفند به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد.

اعلام مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ؛ سید صولت مرتضوی صبح چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: طرح کالابرگ از اسفند پارسال آغاز شد و روش‌های مختلف و ابداعاتی را اجرایی کردیم که در دهه فجر امسال به اوج این طرح رسیدیم و مقرر شد یارانه مضاعف یا تشویقی برای هفت دهک جامعه پیش‌بینی و به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت شود.

وی با بیان این‌که «طرح فجرانه کالابرگ با موفقیت اجرا شد و در مرحله نخست به مدت سه ماه ادامه دارد»، افزود: مرحله اول آن که از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شد تا روز گذشته تقریبا با استقبال ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۱۶ خانوار مواجه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: حدودا جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر یعنی حدود ۶۲.۵ درصد تاکنون از این طرح فجرانه کالابرگ استقبال کرده‌اند و مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دهک‌های درآمدی که از طرح فجرانه کالابرگ استفاده کرده‌اند شامل دهک یک ۸۵.۷، دهک دو ۶۸ درصد، دهک سه ۶۹ درصد، دهک چهار ۸۴ درصد، دهک پنج ۴۳ درصد، دهک ششم ۴۶ درصد و دهک هفت ۴۲ درصد هستند.

مرتضوی در ادامه بیان کرد: معدل اعتباری که صورت گرفته است و خریدی که از بنگاه‌های مختلف هم شرکت‌های زنجیره‌ای و هم فروشگاه‌های عمومی تاکنون صورت گرفته است ۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ۳۴.۶ همت خرید شده است که از این مجموع ۷.۸ همت از یارانه و ۲۶.۸ از منابع مردم استفاده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: دهک‌های مختلف خیلی تعجیل نداشته باشند مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و دو ماه دیگر هم بعد از ۱۷ اسفند به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد و امید است بتوانیم بخشی از وظایفمان را نسبت مردم به‌خصوص به دهک‌های ضعیف ایفا کرده باشیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کالا‌های اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه تشدید بازرسی و نظارت‌ها از ۲۶ بهمن ماه در بازار آغاز شده است، اظهار کرد: امسال همانند سال‌های گذشته بازرسی و نظارت‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ذخایر راهبُردی کالا‌های اساسی کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است، افزود: در حال حاضر وضعیت بازار کالا‌های اساسی همچون برنج، روغن خوراکی، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ خوب است و مایحتاج مردم برای شب عید و ایام ماه مبارک رمضان تامین شده است.

۴

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد