حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان ریخت | تعدیل رشد قیمت سکه و طلا در آخر هفته

کد خبر: 1249804

فعال بازار طلا گفت: افزایش بهای انس جهانی طلا و نرخ ارز در ابتدای هفته سوم مهرماه سبب رشد قیمت انواع سکه و طلا شد اما این رشد در پایان هفته تعدیل شد و حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان ریخت | تعدیل رشد قیمت سکه و طلا در آخر هفته

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا در هفته سوم مهرماه اظهارداشت: در آخرین معاملات روز گذشته قیمت فلز زرد با توجه به نوسانات نرخ ارز در طول هفته با افزایش همراه بود.

وی افزود: بهای انس جهانی طلا با توجه به تحولات خاورمیانه افزایش یافت و روز گذشته به ۱۸۸۱ دلار رسید و به طور متوسط ۴۹ دلار رشد هفتگی قیمت‌ را ثبت کرد.

فعال بازار طلا گفت: در نخستین روزهای هفته گذشته نرخ ارز سیر صعودی داشت و همزمان با این روند بهای انس جهانی نیز افزایش یافت و مجموع این دو عامل باعث رشد قیمت انواع سکه و طلا در بازار شد البته در روزهای پایانی هفته رشد قیمت‌ها تعدیل شد.

وی بیان کرد: قیمت سکه طرح جدید در اواسط هفته تا ۳۲ میلیون تومان هم افزایش یافت اما دوباره قیمت آن سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعدیل شد.

کشتی آرای گفت: طی هفته گذشته به طور میانگین سکه طرح قدیم ۷۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۷۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ذکر شده هر مثقال طلای آب شده به طور متوسط ۴۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۱۱ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت را ثبت کردند.

فعال بازار طلا گفت: حباب سکه در هفته گذشته تا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت اما دوباره تعدیل یافت و در آخرین معاملات روز گذشته به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و می‌توان گفته در هفته‌ای که سپری شد حباب سکه ۴۰۰ هزارتومان کاهش داشت.

وی تصریح کرد: نوسانات طلا در بازار داخل متاثر از افزایش بهای جهانی انس طلا و نرخ ارز بود و با توجه به تحولات سیاسی سریع در منطقه نمی‌توان پیش‌بینی برای هفته آینده داشت

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد