یارانه نقدی اردیبهشت 900 هزار تومان می شود | اگر یارانه نقدی نمی گیرید بخوانید

کد خبر: 1216622

همچنین این نوع یارانه به عنوان یک ابزار سیاست‌گذاری کلان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و اهدافی مانند حمایت از رشد اقتصادی، افزایش شرکت‌پذیری و محافظت از محیط زیست را دنبال می‌کند.

به گزارش سایت خبر آزاد، همچنین این نوع یارانه نقدی به عنوان یک ابزار سیاست‌گذاری کلان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و اهدافی مانند حمایت از رشد اقتصادی، افزایش شرکت‌پذیری و محافظت از محیط زیست را دنبال می‌کند.

بعضی از مثال‌های موفق یارانه نقدی عبارت‌اند از:

– برنامه‌ی «جوانان نوآموز» در بنگلادش که به صورت نقدی به جوانان پایین‌دست در مناطق روستایی کمک می‌کند تا در مدارس ثبت‌نام کنند.

– برنامه‌ی «ترشوند» در برزیل که به صورت نقدی به خانواده‌های فقیر در شهرهای بزرگ کمک می‌کند تا هزینه‌های خرید مواد غذایی و لباس را تأمین کنند.

– برنامه‌ی «برکت‌نفت» در ایران که با استفاده از درآمدهای حاصل از فروش نفت، به افراد کم درآمد کمک می‌کند.

– برنامه‌ی «تحول» در مصر که به صورت نقدی به خانواده‌های فقیر در شهرهای بزرگ کمک می‌کند تا هزینه‌های خرید لوازم الکترونیکی و دیجیتالی را تأمین کنند.

سماعیلی نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، درخصوص انتقادات نسبت به دهک‌بندی‌های افراد در بحث یارانه‌ها و حذف افرادی که مشمول شرایط دریافت یارانه بوده‌اند، گفت: یک کاری که الان در کمیسیون مطرح است و ادامه دارد، مساله دهک‌بندی‌های درست و منطقی است. خب طی راستی‌آزمایی‌هایی که صورت گرفته مشخص شده که بعضی افراد مثلا در دهک سه بودند اما در دهک هفت قرار گرفتند یا دهک شش بودند و در دهک سه قرار گرفته‌اند.​

وی ادامه داد: پیگیری حل مساله و کاهش میزان خطای این اتفاق نیازمند آن است که سامانه طراحی و بررسی دهک‌بندی‌ها به تمامی سرورهای مختلف دستگاه‌ها علی الخصوص ثبت اسناد و انتقال خودرو و… متصل شود و اطلاعات و آمار دقیق را به‌روز دریافت کند که خطای ما در این بحث به کمترین حد برسد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: خب اگر خطا به کمترین میزان برسد، قطعا برنامه‌ریزی ما دقیق‌تر و بهتر خواهد شد برای مثال در بحث مستمری برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی یا مشوق‌هایی که برای این افراد خواهیم داشت از جمله وام‌های بدون بهره برای اشتغالزایی سرپرست خانوارها نیز می‌تواند متکی به آمارهای به‌روز و دقیق‌تری باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد