چطور کامل‌ترین منابع آموزش شبکه را پیدا کنیم؟

کد خبر: 1218505
چطور کامل‌ترین منابع آموزش شبکه را پیدا کنیم؟

 

 

امروزه فناوری اطلاعات و به‌خصوص شبکه رشد چشمگیری داشته است و به دنبال آن فرصت‌های شغلی بسیاری را پدید آورده است. فرصت‌های شغلی ایجاد شده سبب شده تا علاقه‌مندان به حوزه IT و سایر حوزه‌های مشابه با شرکت در دوره‌های آموزشی شبکه به افزایش سطح دانش و اطلاعات خود بپردازند. زمانی که با این بازار شغلی روبه‌رو هستید چندین سؤال پیش می اید. دوره‌های آموزشی را از کجا شروع کنیم، چگونه کامل‌ترین منابع آموزش شبکه را پیدا کنیم و مسیر راه برای آموزش شبکه کدام است. باتوجه‌به دوره‌های آموزشی مختلفی که وجود دارد شاید این سؤالات پیش‌پاافتاده و بی‌اهمیت جلوه کند؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که پیدا کردن یک نقشه راه آموزش شبکه‌های کامپیوتری کار ساده‌ای نیست. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به سؤالات شما در مورد منابع یادگیری سیسکو و معرفی منابع بیشتر درباره‌ی شبکه‌ های کامپیوتری پاسخ دهیم.

شبکه چیست؟

قبل از پاسخ به سؤالات شما در مورد منابع یادگیری سیسکو و منابع بیشتر درباره‌ی شبکه ‌های کامپیوتری قصد داریم تعریف شبکه را برای شما بیان کنیم. در بسیاری از دوره‌های آموزشی در گام اول برای افراد تعریف شبکه را بیان می‌کنند. پاسخ سؤال شبکه چیست بسیار آسان است شبکه مجموعه‌ای از کامپیوترهاست که برای تبادل اطلاعات به همدیگر متصل شده‌اند. شاید این جمله برای بسیاری از افراد قابل‌درک نباشد به‌خاطر همین این جمله را تا پایان این مقاله به یاد داشته باشید تا بهتر متوجه آن شوید.

چه مدارکی برای ورود به بازار شبکه لازم است؟

پس از کسب دانش اولیه در زمینه سیستم‌های کامپیوتری باید به میزان دانش خود در زمینه شبکه‌های کامپیوتری بیفزایید. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سطح دانش در زمینه شبکه‌های کامپیوتری، شرکت در دوره‌های آموزشی است. این گواهینامه و مدارک بیشتر توسط شرکت‌های فروشنده این تجهیزات مانند جونیپر (Juniper)، Huawei و سیسکو (Cisco)پشتیبانی می‌شوند؛ اما مدارکی نیز وجود دارند که به یک کمپانی خاص یا یک نرم‌افزار و یا سخت‌افزار خاص مربوط می‌شوند. سایر مدارکی که در این زمینه وجود دارند با نام مدارک مستقل از فروشگاه تجهیزات یا Vendor_neutral شناخته می‌شوند. کامپتیا یا CompTIA نمونه‌ای از این مدارک است. بیشتر مدارک و دوره‌های آموزشی موجود بر اساس میزان اطلاعات و حوزه‌هایی که تحت پوشش دارند سطح‌بندی می‌شوند. شرکت‌های مختلف این دوره‌های آموزشی را در سه سطح مبتدی (beginner)، متوسط (intermediate) و پیشرفته (expert) سطح‌بندی کرده‌اند. افرادی که تمایل دارند در این دوره‌ها شرکت کنند باید از سطح مبتدی کار خود را شروع کنند.

دوره های آموزش شبکه کدام اند؟

آموزش شبکه با کدام دوره‌ها شروع می‌شود؟

دوره‌های آموزشی مختلفی برای آموزش شبکه وجود دارند که منابع یادگیری سیسکو بخشی از آن است. در ادامه این مقاله ضمن معرفی منابع بیشتر درباره‌ی شبکه ‌های کامپیوتری به معرفی مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن ها می‌پردازیم:

دوره آموزش Network+

دوره Comp TIA Network Plus یا دوره آموزش Network تقریباً پیش‌نیاز تمامی دوره‌های مربوط به سیسکو و شبکه است. طراحی این دوره به شکلی است که بتواند علاقه‌مندان به کار در حوزه شبکه را با پایه و اساس پیکربندی، عیب‌یابی زیر ساخت متعلق به شبکه‌های باسیم و بی‌سیم و طراحی آشنا سازد. افرادی که این دوره آموزشی را می‌گذرانند دانش و مهارت کافی برای اداره روزانه و ابتدایی عملیات مربوط به زیرساخت‌های شبکه که از برندهای مختلف تجهیزات تشکیل شده است را کسب می‌کنند.

دوره آموزشی MCSA

یکی دیگر از دوره‌های آموزشی مهم در زمینه شبکه دوره‌های مایکروسافت است. به‌جرات می‌توان گفت که دوره‌های آموزشی MCSA نقطه شروعی برای کار در حوزه شبکه تحت برند شرکت مایکروسافت است. افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند از دانش و مهارت کافی برای پشتیبانی از زیرساخت‌های شبکه به‌خصوص محصولات مایکروسافت برخوردار می‌شوند. پیش‌نیاز دوره آموزشی MCSA دوره Network + است و به‌غیراز آن پیش‌نیاز دیگری ندارد. علاوه بر این دوره آموزشی MCSA مباحث مربوط به پروتکل‌ها، سرویس‌ها، سخت‌افزارهای شبکه و کار با windows swrver 2016 را پوشش می‌دهد. خوب است بدانید این دوره برای کاهش هزینه دانشجویان در قالب Pack ارائه می‌شود.

دوره آموزشی CCNA Cisco

پس از آموزش دوره نتورک پلاس که اساس یادگیری شبکه به شمار می‌رود، اگر قصد دارید برند سیسکو را برای ادامه کار در این حوزه انتخاب نمایید، باید در دوره CCNA Cisco شرکت کنید و با اخذ مدرک CCNA شما اولین گام را برای ورود به حوزه شبکه برداشته‌اید. به‌طورکلی با شرکت در دوره CCNA Cisco شما با اصول مربوط به ادمین شبکه آشنا می‌شوید. گرچه دوره CCNA Cisco مخصوص برند سیکو و تجهیزات مرتبط به آن است؛ اما یکی از جذاب‌ترین مزایای این دوره آموزشی این است که مفاهیم گفته شده در آن به صورتی است که برای استفاده از دیگر تجهیزات مربوط به شبکه نیز کاربرد دارد. یکی دیگر از مزایای شرکت در دوره آموزشی CCNA Cisco امکان دسترسی به منابع آموزشی و تعداد زیادی از دارندگان این مدرک است که باعث تشکیل یک جامعه گسترده برای یادگیری است.

سایر دوره‌های آموزش سیسکو (Cisco) را در این صفحه از آموزشگاه کندو مطالعه کنید.

مهم‌ترین نکته هنگام کار در حوزه شبکه

بعد از آشنایی با شبکه و دوره‌های آموزشی مهم برای آموزش شبکه نوبت به بیان نکات ضروری هنگام کار در حوزه شبکه می‌رسد. یکی از مهم‌ترین مسائل در زمینه شبکه‌های کامپیوتری مسئله داشتن تجربه عملی است که کارکردن با تجهیزات و دستگاه‌های واقعی، مواجه‌شدن با مشکلات، پیداکردن راه‌حل برای آنان به کسب تجربه عملی منجر می شود. علاوه بر این هنگام کار در حوزه شبکه به یاد داشته باشید که جایگاه ابتدایی که به شما داده می‌شود دائمی نیست و شما باهدف کسب تجربه باید در سطوح پایین مشغول به کار شوید. در این راه به یاد داشته باشید که کسب تجربه باعث می‌شود که در آینده فرصت‌های شغلی بهتری را کسب کنید.

منابع یادگیری آموزش امنیت شبکه

بهترین منابع آموزشی برای یادگیری امنیت شبکه

برقراری امنیت شبکه (Network Security) به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف مدیر یک شبکه شناخته می شودبرای یادگیری و آموزش این حوزه، روش های مختلفی وجود داردیکی از این روش ها یادگیری بصورت خودکار و با استفاده از کتاب های آموزشی است که ممکن است زمان بر باشددر روش دیگر شما می توانید بصورت سریع تر از دوره های آموزشی آنلاین یا حضوری استفاده نماییدبرای کسب اطلاعات بیشتر به دوره های آموزش امنیت شبکه کندو مراجعه نمایید.

کلام آخر

همان‌طور که می‌دانید دوره‌های آموزشی شبکه کامپیوتری بسیار متنوع است و چیزی که این دوره‌های آموزشی را از هم متمایز می‌کند نیاز بازار است. پس علاقه‌مندان به حوزه شبکه باید پیش از شرکت در این دوره‌ها به نیاز بازار توجه کنند و با حذف دوره‌هایی که توسط افراد متخصص نما به آن‌ها پیشنهاد می‌شود دوره آموزشی موردنظر را انتخاب کنند. به جز دوره‌های آموزشی یاد شده دوره‌های آموزشی دیگری نیز برای آموزش شبکه کامپیوتری وجود دارد که از جمله بهترین و مهم‌ترین آنها می‌توان به دوره آموزشی میکروتیک (MikroTik MTCNA)، دوره آموزشی نرم‌افزار مجازی‌سازی و دوره آموزش لینوکس اشاره کرد. اگر هنوز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شبکه علاقه‌مند هستید می‌توانید به سایت کندو مراجعه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد