یارانه | وام یارانه | سایت یارانه | یارانه معیشتی | دهک بندی یارانه

شگفتانه دولت با واریز 3 میلیون تومان یارانه نان برای هر ایرانی | مشاهده دهک بندی یارانه با گوشی و کد ملی

کد خبر: 1287199

در خبر زیر مطالبی درخصوص جزئیات واریز یارانه نان به مبلغ 3 میلیون تومان برای هر ایرانی و یارانه جدید 1 میلیون تومانی برای دهک های 1 تا 5 و همچنین آموزش نحوه اطلاع از دهک بندی با گوشی موبایل و کد ملی نوشته شده است که با هم در ادامه می خوانیم.

شگفتانه دولت با واریز 3 میلیون تومان یارانه نان برای هر ایرانی | مشاهده دهک بندی یارانه با گوشی و کد ملی

آموزش مشاهده دهک بندی یارانه با گوشی و کدملی | چطور بفهمیم دهک چندمیم

خبرنگار شکیبا بقال زاده: آموزش مرحله ای مشاهده دهک بندی یارانه ای با گوشی موبایل و کد ملی - چطور میتوانیم بفهمیم دهک چند هستیم، با استفاده از سایت حمایت دهک خود را مشاهده کنید./ آپارات

واریز یارانه نان برای هر ایرانی

صادق خلیلیان گفت: دولت برای هر ایرانی سالانه 3 میلیون تومان یارانه آرد و نان می دهد اما مردم از قیمت و کیفیت نان رضایت ندارند

ساماندهی زنجیره آرد و نان در سه دهه اخیر به منظور هدفمندی یارانه و افزایش کیفیت نان در قوانین مورد تاکید قرار داشت اما بجز دولت های دهم و سیزدهم؛ دولت دیگری برای ساماندهی آن اقدام نکرد. اولین بار در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، در سال 90، قیمت نان آزاد شد و یارانه آن مستقیم به مردم پرداخت گردید.

اقدام دولت دهم، یک گام بزرگ در ساماندهی یارانه آرد و نان با همراهی مردم و بدون هرگونه تنش بود. مصرف گندم متعادل شد، قاچاق آرد و ضایعات نان بشدت کاهش یافت و بخش خصوصی 40 درصد کل زنجیره خرید گندم و تامین آرد را برعهده گرفت که باعث کاهش هزینه دولت گردید. این طرح موفق در دولت روحانی کنار گذاشته شد.

دومین اقدام در ساماندهی آرد و نان؛ اردیبهشت ۱۴۰۱ با آزاد سازی قیمت آرد صنف و صنعت آغاز شد

شروع ناهماهنگ و افزایش شدید قیمت ماکارونی و سایر محصولات صنف و صنعت، سبب نارضایتی و اعتراضاتی شد. در گام بعد، با استقرار سامانه هوشمند و بر اساس میزان فروش نان؛ آرد با قیمت دولتی به نانوائی ها داده شد و برای گران نشدن نان، در حال حاضر دولت 40 درصد هزینه های پخت نان را نیز به نانوائیها پرداخت میکند.

یارانه

طرح ساماندهی زنجیره گندم، آرد و نان؛ سیاست درستی که نیازمند تکمیل و نظارت بیشتر است

اجرای این طرح سبب شفافیت آمار و کاهش مصرف آرد شد اما نظارت دولت بر کیفیت و قیمت نان ضعیف است. در تکمیل طرح؛ لازم است دولت با حذف آرد دولتی، تفاوت قیمت آرد آزاد و دولتی را متناسب با میزان فروش نان، نقداً به نانوا پرداخت کند تا با حفظ قیمت نان، رانت موجود در آرد دولتی حذف شود./ فودنا

یارانه ۱ میلیون تومانی برای این خانوارها واریز شد

به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در این طرح کودکانی که در دهک‌های یک تا پنج هستند مبلغ یک میلیون تومان و کودکان دهک شش و هفت مبلغ ۶۰۰ هزارتومان یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی دریافت می‌کنند. این مبلغ در کارت‌های کالابرگ ذخیره می‌شود و ما نیز می‌توانیم کنترل کنیم و سرپرست خانوار نمی‌تواند آن مبلغ را برای خرید چیزی به غیر از اقلام مشخص شده برای کودک هزینه کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: این اقلام بر اساس تامین پروتئین و کالری مورد نیاز، اقلامی همچون برنج، مرغ، گوشت، تخم مرغ، لبنیات، حبوبات و ... بین ۱۱ تا ۱۶ قلم مواد غذایی است که بتواند نیازهای مادران باردار و شیرده و کودکان را به پروتئین و املاح تامین کند.

وی تاکید کرد: بنابراین تمام خانواده‌هایی که کودکان‌شان درگیراختلال رشد است، آموزش می‌بینند تا با توجه به نیاز کودک‌شان چگونه اقلام مورد نیاز را خریداری کنند. از آغاز این طرح حدود شش ماه گذشته است و ما از دانشگاه‌ها داده‌های این بازه زمانی را دریافت و بررسی می‌کنیم تا بدانیم کودکانی که تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، چه شرایطی دارند. اسفندماه این نامه را ارسال کردیم که صورت وضعیت را ارسال کنند و بررسی اولیه نتیجه گزارشات حاکی از آن است که این اقدام نتیجه‌بخش بوده است.

یک تغییر کوچک در یارانه‌ها

بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک و رقم ۱۴۳ هزار میلیارد تومان نیز برای یارانه نان تعیین شده است.

با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جمع منابع و مصارف تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که همان تبصره مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها است، برابر ۷۵۸ هزار میلیارد تومان تعریف شده است.

با توجه به جدول زیر رقم ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۴۳ هزار میلیارد تومان نیز برای یارانه نان تعیین شده است. گزارشی نوشت: در بخش درآمدها نیز قرار است ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندسازی یارانه‌ها از محل فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی، ۲۷۵ همت از محل فروش داخلی گاز طبیعی و ۱۲۰ همت از محل فروش داخلی فرآورده‌های نفتی پیش‌بینی شده است./ تجارت نیوز

۷

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها