«فردا» گزارش می‌دهد

دو ایالت و هزاران رای بلاتکلیف/ در نوادا و آریزونا چه می گذرد؟

کد خبر: 1277314

پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی در انتخابات، مرهون برتری الکترال وی بر ترامپ در 6 ایالت مهم و سرنوشت ساز بود: جورجیا، نوادا، آریزونا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا.

دو ایالت و هزاران رای بلاتکلیف/ در نوادا و آریزونا چه می گذرد؟

گروه بین‌الملل سایت فردا - حنیف غفاری: پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی در انتخابات، مرهون برتری الکترال وی بر ترامپ در 6 ایالت مهم و سرنوشت ساز بود: جورجیا، نوادا، آریزونا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا. 

اکنون بایدن در این ایالات وضعیت خوبی ندارد و نظرسنجی ها نشان دهنده از دست رفتن برتری نسبی وی می باشد.نظرسنجی کالج "امرسون" و "هیل" که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دو ایالت آریزونا و نوادا توانسته است گوی سبقت را از بایدن ربوده و به نفر اول نظرسنجی ها تبدیل شود. این نظرسنجی نشان می دهد که 46 درصد از رای دهندگان آریزونا هنگام رقابت تن به تن با بایدن از ترامپ حمایت می کنند، در حالی که 43 درصد از رئیس جمهور فعلی حمایت می کنند. 12 درصد دیگر نیز بلاتکلیف بودند.

در نوادا، نظرسنجی کالج امرسون نشان داد که ترامپ با 6 امتیاز پیشتاز است ، جایی که  46 درصد رای دهندگان در ایالت از رئیس جمهور سابق و 40 درصد از بایدن حمایت می کردند. چهارده درصد بلاتکلیف بود.از آنجایی که به نظر می رسد بایدن و ترامپ هر دو آماده کسب نامزدی حزب مربوطه خود در انتخابات ریاست جمهوری هستند، نظرسنجی ها نشان دهنده رقابت نزدیک در ایالت های کلیدی میدان نبرد است.با اضافه شدن نامزدهای مستقل به ترکیب، برتری ترامپ نسبت به بایدن در آریزونا از 3 به 6 امتیاز و در نوادا از 6 به 10 امتیاز افزایش می یابد.

اسپنسر کیمبال، مدیر اجرایی نظرسنجی کالج امرسون، خاطرنشان کرد که بایدن در آریزونا، در میان رای دهندگان مستقل، یک گروه رای دهنده کلیدی در ایالت، برتری جزئی دارد. آرای زنان در ایالت آریزونا به طور قابل توجهی بین روسای جمهور فعلی و سابق تقسیم شد و هر کدام 44 درصد رای آوردند.

ترامپ مدت‌هاست که در رقابت‌های جمهوری‌خواهان به عنوان نامزد پیشتاز باقی مانده است، اگرچه او با یک رقیب نه چندان سرسخت به نام  نیکی هیلی روبرو است، که قول داده حداقل تا "سه‌شنبه بزرگ" ۵ مارس، در این رقابت باقی بماند. اما هر دو نامزد پیشرو در رقابت برای دومین دوره ریاست جمهوری با موانعی روبرو هستند. بایدن نگران سن و سلامت روانی خود بوده است، در حالی که ترامپ در بحبوحه مبارزات قانونی متعدد در حال رقابت است.تقریباً 6 نفر از هر 10 رای دهنده در نوادا و آریزونا گفتند که سن بایدن در سال 2024 "تردیدهای جدی در رای دادن به او ایجاد می کند"، در حالی که بیش از نیمی از رای دهندگان در هر ایالت می گویند کیفرخواست های جنایی ترامپ باعث ایجاد تردیدهای مشابهی می شود.

اما نکته مهم تر در تحلیل رای این دو ایالت، مربوط به آرای بلاتکلیف و بالابودن تعداد آنهاست. بدون شک گردش این آرا به سود یا زیان هر یک از نامزدهای شرکت کنند در دور پایانی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 تکلیف نهایی نتیجه انتخاباتی را مشخص خواهد ساخت. در دیگر ایالات حساس و کلیدی آمریکا نیز میزان آرای خاکستری( آرایی که مشخص نیست در نهایت به کدام نامزد و حزب تعلق می گیرد) زیادتر از ادوار گذشته انتخاباتی می باشد و همین مسئله پیش بینی نتیجه رقابت سال 2024 را برای موسسات تحقیقاتی و نظرسنجی دشوار ساخته است .

 

منبع :هیل 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها