محمد حسین چشم براه در گفت و گو با فردانیوز:

خام فروشی نباید به اولویت اول صنایع پتروشیمی تبدیل شود

کد خبر: 1268060

یک تحلیلگر ارشد حوزه صنایع پتروشیمی و پلیمری تاکید کرد:خام فروشی محض ،آفت صنایع پتروشیمی محسوب می شود و نباید به عنوان اولویت اول صاحبان این صنایع مورد توجه و استناد قرار گیرد.

خام فروشی نباید به اولویت اول صنایع پتروشیمی تبدیل شود

مهندس محمد حسین چشم براه در گفت و گو با فردانیوز تاکید کرد: «تا زمانی که صاحبان صنایع پتروشیمی احصاء سود و در آمد  بیشتر را در گروی خام فروشی ببینند، قطعا نمی توان از آن فاصله گرفت. باید شرایطی فراهم شود تا  افزایش سود صنایع پتروشیمی تابعی از تقویت زنجیره ارزش و تولید و بسط این منظومه تلقی گردد. در این صورت می توان به جای  خام فروشی، بر روی اولویتهای آینده نگرانه و پایدارتر متمرکز شد .هر اندازه وزن و جایگاه خام فروشی در صنایع پتروشیمی کاهش یابد، به همان میزان قدرت رقابت، ابتکار عمل و گسترش این صنایع بیشتر در کشورمان فراهم خواهد شد.»

مدیر عامل شرکت صنعتی یزد پلیمر تصریح کرد: «در اینجا باید بر روی تکنیل و تقویت زنجیره تامین صنایع پایین دستی متمرکز شویم. در صورتی که ما مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی را تکمیل کنیم، اثار آن را بر روی زنجیره تولید و ارزش مشاهده خواهیم کرد. این یک ارتباط کاملا منطقی بوده و در ابعاد کمی و کیف قابلیت تبلور دارد.رسیدن به این نقطه، مستلزم ترسیم یک نقشه راه عملیاتی و سیستماتیک خواهد بود.قطعا ظرفیت و زمینه لازم برای جا به جایی اولویت خام فروشی در صنایع پتروشیمی در کشور وجود دارد اما عملیاتی سازی آن عزمی جمعی و جدی می طلبد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها