اگر کارت ملی نتونستی بگیری | با این روش سه سوته فقط تو یکروز کارت ملی هوشمند بگیر

کد خبر: 1264127

تمامی افرادی که بالای ۱۵ سال سن دارند و آن دسته از شهروندانی که کارت ملی آن‌ها قدیمی بوده و آن را مابین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ دریافت کرده‌ و یا گم کرده‌اند، باید هر چه سریع‌تر برای نام‌نویسی و دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

اگر کارت ملی نتونستی بگیری | با این روش سه سوته فقط تو یکروز کارت ملی هوشمند بگیر

به گزارش پایگاه خبری قاب امروز:کارت ملی هوشمند به نسبت کارت ملی کاغذی دارای امکانات و مزایای بسیار قابل توجهی نظیر تصدیق و شناسایی هویت، رمزنگاری و امضای دیجیتال است. دریافت کارت ملی هوشمند برای افراد بالای ۱۵ سال و تعویض آن برای افرادی که کارت ملی قدیمی دارند، ضروری است. از آنجایی که آماده شدن کارت ملی هوشمند نیاز به زمان دارد بنابراین ضروری است هر چه سریعتر نسبت به دریافت آن اقدام کرده تا کارت شما آماده و به شما تحویل داده شود.

بعد از شناسنامه، کارت ملی دومین مدرک معتبر شناسایی و هویتی برای هر ایرانی است که باید پس از رسیدن به سن ۱۵ سال تمام، آن را دریافت کند. شماره ملی هر کس منحصر به شخص اوست و امکان ندارد شماره‌های تکراری را مشاهده کنید. در سال‌های گذشته کارت ملی‌های صادر شده غیر هوشمند بودند و امکان جعل آن‌ها نیز بالا بود، اما پس از سال ۱۳۹۶ طرح هوشمندسازی کارت‌های ملی مطرح شد و پس از آن همه افراد واجد شرایط باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام می‌کردند. از سال ۱۳۹۷ نیز دیگر امکان تمدید کارت‌های ملی قدیمی وجود نداشت و همه کارت ملی‌ها یکپارچه و هوشمند شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها