جام جم / نقش احزاب در مشارکت انتخاباتی؛ لیست‌ها در حال تکمیل است

کد خبر: 1263392

جام جم نوشت: به نظر می‌رسد لیست‌های احزاب آرام‌آرام در حال تکمیل و اعلام شدن است و آنچه از گفت‌وگو با نخبگان کشور و فعالان سیاسی برداشت می‌شود این است که استقلال لیست‌ها در تهران و شهرستان‌ها از وفاق و اتحاد است.

جام جم / نقش احزاب در مشارکت انتخاباتی؛ لیست‌ها در حال تکمیل است

گروه سیاست سایت فردا - دموکراسی سالم و انعطاف‌پذیر، مبتنی بر فراگیری است و احزاب سیاسی و نهادهای نمایندگی در موقعیتی کلیدی برای محافظت از آن قرارگرفته‌اند. 

روزنامه جام جم با این مقدمه نوشته: به نظر می‌رسد لیست‌های احزاب آرام‌آرام در حال تکمیل و اعلام شدن است و آنچه از گفت‌وگو با نخبگان کشور و فعالان سیاسی برداشت می‌شود این است که استقلال لیست‌ها در تهران و شهرستان‌ها از وفاق و اتحاد است. 

اخبار جلساتی که با حضور تصمیم‌گیرندگان سیاست ایران و تحت عنوان مشارکت در انتخابات پیش‌رو برگزار می‌شود، خبر از حمایت حداکثری آنها از فعالیت احزاب می‌دهد و همه این تحرکات نشان از اهمیت فعالیت‌های حزبی در انتخابات دارد.

طبق گزارش‌های رسیده از خروجی این جلسات، مسئولان امر اعتقاد راسخ دارند که برگزاری انتخابات در یک فضای امن با رقابت جدی احزاب موجب افزایش مشارکت مردم می‌شود و همه این مؤلفه‌ها ریشه در قدرت ملی کشور و تقویت آن دارد.

رسانه‌ها به‌خصوص فضای مجازی، نقش مهمی در شکل‌گیری این مسأله دارند اما امیدبخشی باید توسط دولت، مجلس ‌و سایر نیروهای نظام انجام شود. رسانه‌ها باید برای افزایش مشارکت مردم و حفظ آن در انتخابات، نقش روشنی ایفا کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها