صبح نو / هدف از تقسیم کار روحانی با اصلاح‌طلبان چیست؟

کد خبر: 1263186

صبح نو نوشت: روحانی قصد دارد محور انتخابات خبرگان رهبری باشد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به سابقه و ریزش بدنه اجتماعی و اختلاف‌های میان اصلاح‌طلبان به صورت مستقیم ورود نمی‌کند و تلاش می‌کند که همراه اصلاحات باشد نه لیدر آنها

صبح نو / هدف از تقسیم کار روحانی با اصلاح‌طلبان چیست؟

گروه سیاست سایت فردا - اعتدالیون به‌عنوان یکی از جریان‌هایی که تصمیم خود را برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری قطعی کرده‌اند، سعی دارند با تلاش‌ها و طراحی‌های تیم‌های رسانه‌ای خود، روحانی را به‌عنوان جانشینی مناسب برای مرحوم هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان معرفی کنند. که در این میان نقش اصلی به نوبخت سپرده شده است.

روزنامه صبح نو با این مقدمه و با تیتر "تقسیم کار روحانی با اصلاح‌طلبان" نوشته: حالا دیگر آرایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش رو کاملا مشخص شده است. آرایشی که دست آخر با انشعاباتی نظیر دو پروژه روحانی و نوبخت از کار درآمد و حالا روایت‌هایی از ورژن نهایی لیست ۱۶نفره روحانی از زبان نوبخت شنیده می‌شود.

این صحبت‌ها نشان از قصد روحانی برای محور قرار گرفتن و تقسیم کار با اصلاح‌طلبان در حوزه خبرگان دارد و اگر این گزاره‌ها توسط تیم روحانی با جدیت دنبال شوند، باید منتظر بروز نشانگان کهن الگوی هاشمی رفسنجانی برای اصلاح‌طلبان در مجلس خبرگان باشیم.

به نظر می‌رسد در تقسیم کار جدیدی، روحانی قصد دارد محور انتخابات خبرگان رهبری باشد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به سابقه و ریزش بدنه اجتماعی و اختلاف‌های میان اصلاح‌طلبان به صورت مستقیم ورود نمی‌کند و تلاش می‌کند که همراه اصلاحات باشد نه لیدر آنها در حالی که در انتخابات خبرگان به نظر می‌رسد او به دنبال لیدری است.

طبق اطلاعات کلی که تاکنون از اردوگاه اصلاحات در سپهر انتخاباتی دیده شده، احتمال می‌رود که یک جریان میانه‌رو متشکل از اصلاح‌طلب و اعتدال بخواهند برای آینده انتخاباتی‌شان توافقی کنند و همین موضوع هم با حمایت کارگزاران دنبال خواهد شد.

زورآزمایی آنها برای سهم بیشتر از کرسی‌های انتخاباتی است. رویه‌ای که در انتخابات اسفند نیز دیده خواهد شد و اصلاح‌طلبان بیش از اینکه با اصول‌گرایان در رقابت باشند، رقابتی مخفی و گاه آشکار را با اعتدالیون، کارگزاران و برخی جریانات دیگر باید از سر بگذرانند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها