کیهان/ عارف یا روحانی؛ کدام یک محور ائتلاف مدعیان اعتدال و اصلاحات می‌شود؟!

کد خبر: 1263167

کیهان نوشت: زمزمه محوریت عارف یا روحانی برای ارائه فهرست انتخاباتی طیف مدعیان اعتدال و اصلاحات در حالی است که عارف در سال 1392 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود اما در اثر توافق خاتمی و ‌هاشمی برای حمایت از روحانی، ناچار به کناره‌گیری آمیخته با اعتراض شد.

کیهان/ عارف یا روحانی؛ کدام یک محور ائتلاف مدعیان اعتدال و اصلاحات می‌شود؟!

گروه سیاست سایت فردا - اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان که تا چند وقت پیش از بی‌میلی‌شان نسبت به انتخابات سخن می‌گفتند به‌تدریج از پیگیری ارائه لیست‌های مختلف صحبت می‌کنند چنانکه از لیست‌های انتخاباتی روحانی و عارف سخن به میان آمده است.

روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: زمزمه محوریت عارف یا روحانی برای ارائه فهرست انتخاباتی طیف مدعیان اعتدال و اصلاحات در حالی است که عارف در سال 1392 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود اما در اثر توافق خاتمی و ‌هاشمی برای حمایت از روحانی، ناچار به کناره‌گیری آمیخته با اعتراض شد.

او همچنین رئیس فراکسیون امید در مجلس قبل و رئیس «شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان»(شعسا) بود اما به خاطر متهم شدن به کم‌کاری و محافظه‌کاری، از ثبت‌نام مجدد در انتخابات مجلس منصرف شد و از ریاست «شعسا» هم استعفا داد. پس از استعفای موسوی لاری نائب‌رئیس شورا، شعسا عملا منحل شد و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان(ناسا) جایگزین آن در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 شد. اما دودستگی بر سر شرکت یا عدم شرکت در انتخابات (16 حزب در مقابل 15 حزب) این نهاد را هم به بن‌بست کشاند و مجددا موجب برخی تلاش‌ها برای احیای جبهه اصلاحات شد؛ جبهه‌ای که نتوانست درباره انتخابات مجلس به تصمیم قطعی برسد و از احزاب خواست، خود رأساً تصمیم بگیرند!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها