جوان/ ظریف ترور شهید فخری‌زاده را هم به نفع برجام فاکتور کرد

کد خبر: 1262728

جوان نوشت: وقتی فخری‌زاده در فهرست ترور قرار گرفت، برجامی نبود و قرار هم نبود که باشد و اگر هم هیچ وقت برجامی به وجود نمی‌آمد، باز هم هر وقت می‌توانستند، ترور او را عملی می‌کردند.

جوان/ ظریف ترور شهید فخری‌زاده را هم به نفع برجام فاکتور کرد

گروه سیاست سایت فردا - ظریف در گفتگو با ماهنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» گفته که «اسرائیلی‌ها از مدت‌ها قبل به‌دنبال ترور شهید فخری‌زاده بودند، اما زمانی این ترور را انجام دادند که بایدن انتخاب شد و آن‌ها نگران احیای برجام شدند.

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه مدعی شده که دلیل ترور شهید محسن فخری‌زاده از سوی صهیونیست‌ها مانع‌تراشی برای احیای برجام بوده است و لذا به جای انتقام خون فخری‌زاده باید دنبال احیای برجام می‌رفتیم!

ظریف و روحانی و بسیاری حامیان برجام به مرحله‌ای رسیدند که همه امور کائنات برایشان در نسبت با برجام معنا می‌یافت و هر اتفاقی را در نسبت بر برجام تحلیل می‌کردند. حالا هم باوجود اذعان به اینکه شهید فخری‌زاده سال‌ها در فهرست ترور اسرائیلی‌ها بوده، ترور او را به مخالفت با برجام ربط می‌دهد. در حالی که وقتی فخری‌زاده در فهرست ترور قرار گرفت، برجامی نبود و قرار هم نبود که باشد و اگر هم هیچ وقت برجامی به وجود نمی‌آمد، باز هم هر وقت می‌توانستند، ترور او را عملی می‌کردند.

از سویی ظریف درخواست انتقام خون فخری‌زاده را که امری عادی پس از یک ترور به شمار می‌رود، کار اسرائیلی‌ها می‌داند و این‌گونه به مردمی که خواستار انتقام خون او بودند، تهمت می‌زند. با آنکه در همین گفتگو به انتقاد از حاکم شدن نگاه جناحی و سیاسی بر موضوعات می‌پردازد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها