واریزی | واریزی شب یلدا | واریزی حقوق ها | واریزی حقوق بازنشستگان

واریزی جدید برای دهک ها ی 1 تا 5 جامعه | هدیه یلدایی دولت به اقشار کم درآمد با اهدای 6 قلم کالای اساسی

کد خبر: 1261843

امروز خبر مهمی از واریزی ۷۶۴/۴۰۰ برای هر نفر در دهک اول تا پنجم اعلام شد و همچنین قرار است 6 قلم کالای اساسی به این دهک ها داده شود. جزئیات این هدیه یلدایی دولت را در ادامه با هم می خوانیم.

واریزی جدید برای دهک ها ی 1 تا 5 جامعه | هدیه یلدایی دولت به اقشار کم درآمد با اهدای 6 قلم کالای اساسی

به گزارش پایگاه خبری نشان 24 : در روزهای پایانی سال دولت در موارد مختلف برای خانوارها واریزی جدید خواهد داشت. آخر این ماه مصادف شده است با شب یلدا و از گوشه و کنار خبرهایی مبنی بر واریزی یارانه شب یلدا 1 میلیون تومانی به گوش می رسد. امروز خبر داغی مبنی بر واریزی جدید میلیونی بحساب برخی از سرپرستان خانوارها منتشر شد که جزئیات آن را در سایت نشان 24 با هم می خوانیم.

خبر خوش درباره واریزی جدید دولت / قیمت ۱۶ قلم کالا دولتی شد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: یکی از راه‌کارهای حمایت معیشتی از مردم کالابرگ الکترونیکی است. مجلس این طرح را در دو بودجه گذشته پافشاری و تصویب کرد. دولت ابتدا به آماده نبودن زیر ساخت‌ها برای این مسئله نکته داشت، اما به تدریج زیر ساخت‌ها را آماده کرد که حالا این طرح شکل خود را گرفته است. گام اول این کالابرگ ۱۱ کالا پیاده شده که در کارت یارانه‌ای بود. یکی از دلایل عدم استقبال مردم  آشنا نبودن مردم با این روش بود. عامل دیگر نیز تفاوت قیمت نداشتن کالاهای موجود در کالابرگ با قیمت آزاد عنوان شد. ۱۱ قلم کالا به ۱۶ قلم  در طرح کالابرگ افزایش پیدا کرده و قیمت آن‌ها ثابت و دولتی است.

واریزی یارانه یلدایی ۷۶۴/۴۰۰ تومانی برای این دهک ها

نمایندگان مردم در خانه ملت در مصوبه‌ای از لایحه هفتم توسعه، دولت را مکلف کردند تا نسبت به تأمین سبد معیشتی از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، پنیر، روغن مایع و ماکارونی برای ۵ دهک اول اقدام کند.

نمایندگان مردم در خانه ملت در مصوبه‌ای از لایحه هفتم توسعه، دولت را مکلف کردند تا نسبت به تأمین سبد معیشتی از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، پنیر، روغن مایع و ماکارونی برای ۵ دهک اول اقدام کند.

طبق اعلام‌های غیررسمی، دلیل عدم واریز یا همان تاخیر در واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، اختلالات سیستمی در شبکه واریز وپرداخت بانک‌ها به دلیل همزمانی با واریزی حقوق‌های کارمندان و کارگران در ابتدای هر ماه عنوان می‌شود. براساس این گفته‌ها که البته چندان قانع‌کننده هم نیست، از نیمه شب واریزی‌ها به ترتیب در حال انجام است که به نظر واریزی مستمری تک‌نفره‌ها با تاخیری یک روزه نسبت به دیگر مستمری‌بگیران انجام می‌گیرد.

براساس اعلام رسمی سازمان بهزیستی، حق پرستاری خانواده‌ محور معلولان جسمی حرکتی شدید و خیلی شدید و معلولان ذهنی تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ: ۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان واریز گردید.

براین اساس، مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز می‌گردد.

درخصوص مستمری آبان‌ماه افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز طبق اعلام رسمی روز ۳۰ آبان ۱۴۰۲ از طرف مرجع این نهاد پوششی، مبالغ یک‌نفره: ۷۷۰/۰۰۰ تومان، ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰۰ تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰ تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۰/۰۰۰ تومان، ۵نفره: ۲/۴۱۰/۰۰۰ تومان به حساب کارت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت این عزیزان واریز گردید.

نمایندگان با تصویب بند الحاقی ۱ ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه مقرر کردند که دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه که از سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود، علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد (%۲۰) حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه ها با حذف خانوارهای پردرآمد و در قالب ردیف مستقل از طریق دستگاه های مذکور پرداخت نماید.

براساس بند الحاقی ۳ به ماده ۳۱ این لایحه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۷ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن درباره تامین اقلام اساسی مردم از طریق کالابرگ الکترونیکی موافقت کردند.

واریزی مهم یارانه ای برای سال آینده

رییس سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: در سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ درصد منابع و حدود ۱۰۲ درصد مصارف را داشته‌ایم و این یعنی ۳۰ درصد انحراف و ۱۰۶ هزار میلیارد تومان ناترازی در منابع و مصارف وجود دارد.

رییس سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: در سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ درصد منابع و حدود ۱۰۲ درصد مصارف را داشته‌ایم و این یعنی ۳۰ درصد انحراف و ۱۰۶ هزار میلیارد تومان ناترازی در منابع و مصارف وجود دارد.

علی عسکری در همایش «اقتصاد ایران، اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌ها» اظهار کرد: در حوزه مالیات و یارانه بزرگترین معضل در کشور و حاکمیت، عدم دسترسی به اطلاعات و تقاطع اطلاعات در کشور است. باید تبادل اقتصادی برای نظام مالیاتی و شفافیت اقتصادی به عنوان یک اصل همواره در نظر گرفته شود.

وی افزود: ارزش افزوده یکی از پایه‌های مالیاتی است که به شفافیت اطلاعات کمک می‌کند. در سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ درصد منابع و حدود ۱۰۲ درصد مصارف را داشته‌ایم و این یعنی ۳۰ درصد انحراف یعنی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان ناترازی در منابع و مصارف وجود دارد؛ بنابراین ناترازی در اقتصاد یکی از ریشه‌های اصلی مصائب و مشکلات اقتصادی است.

رئیس سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها بیان کرد: امروز در اقتصاد این فرهنگ حاکم را داریم که برای اصلاح، هیچکس همکاری نمی‌کند اما برای چیزی که از نو می‌خواهیم ایجاد کنیم همه هستند.

وی تاکید کرد: آنقدر ناترازی‌ها را در اقتصاد گسترده می‌کنیم که وقتی می‌خواهیم اصلاح انجام دهیم به بحران ختم می‌شود.

عسکری عنوان کرد: اگر سیاست‌ها را متناسب با شرایط اصلاح نکنیم و آن را عقب بیاندازیم و در ساختار بودجه تصمیمی برای اصلاح ناترازی نباشد، مشکلات همچنان پابرجا خواهد ماند.

منبع:گسترش نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها